Nieuwe Fabia II 1.2 Greenline Storm Blue

corsaar

Senior Member
NielsW@ Zo langzamerhand zit je toch al een heel stuk boven de
basisprijs die zo mooi op 15999 is gesteld. In de praktijk kom je altijd
veel hoger uit, maar als je van plan ben er jaren in te blijven rijden,
kan hij beter naar je zin zijn. Wil je geen donker getinte ramen achter ?

NielsW

Lid
Thnx trucker. Wachten met een forum als dit is goed uit te houden.
Je leert nog eens wat.

Enne Hetzer, klopt maar hier stopt het toch echt. we hebben nu als opties :

Parkeersensoren achter
Armsteun
Klein leder pakket
sunset
Gordijnairbags
Metallic Lak (storm blue).
Maxidot
Full climatronic
Bakje onder passagiersstoel (nadien)
Netten in de kofferbak

We hebben hem verder uitgebreid omdat mijn vrouw aangeeft de auto te willen gaan rijden mocht ik ooit een leasauto krijgen. De auto blijft dus minimaal 4 a 5 jaar in ons bezit. Het leuke is met de inruil van de oude auto en nog extra korting we nu nog steeds onder de basisprijs zitten en zelfs nog onder de 15.000,- met al die opties.
Die basisprijs is zowiezo een grap. ALs je kijkt wat er allemaal aan legekosten, kenteken,afleverings en pakketkosten zit is d basis minstens 1000,- duurder.
Maarja dat is nederland :)

van_der_P

Senior Member
Gefeliciteerd met je verstandige keuze. Zeker als je er zolang mee doen wil, is een goede overweging verstandig.
Mijn vrouw heeft het altijd jammer gevonden dat we de F1 combi ingeruild hebben voor de RR. Met de aanschaf van de GL hoor ik daar niets meer over. Positief.

NielsW

Lid
Onlangs nog met de dealer gesproken. Het wordt dus productieweek 41 dus de levering zal daarna ergens plaatsvinden maar precies wanneer weten we dus nog niet.
We nemen overigens wel de netten in de kofferbak en misschien nog de schotjes (weet alleen niet meer wat ze precies kosten).

FredV

Banned
We nemen overigens wel de netten in de kofferbak en misschien nog de schotjes (weet alleen niet meer wat ze precies kosten).

Ik zit te dubben tussen netten en rek, maar weet nog niet wat t wordt.
Wil ook een schaal in de kofferruimte omdat dat wel handig is voor de hond en schoonmaken.

Ergens in t forum zijn die schotjes al eens langsgekomen met foto's.
Wil ze ook namelijk. dus ff zoeken.

van_der_P

Senior Member
Die schotjes kosten echt het geld niet, en je heb er zoveel plezier van. B.v afgelopen weekend met de hondjes opstap, moet er drinken voor de beestjes mee. Twee flesjes achter de schotjes klaar, liggen niet te rollen door de kofferbak.

Bij de RR hadden we ook zo'n net in de kofferbak, niet vaker dan een enkele keer gebruikt.
Het is wel eens gemakkelijk, maar ook lastig want je kunt niets meer schuiven over de laadvloer, want dat net zit in de weg.

van_der_P

Senior Member
FredV@ De onderdeelnummers schotjes voor Links 5J9 867 145 en voor Rechts 5J9 867 146.

Ik heb geen ervaring met een rek, dus kan ik daar niet over oordelen. Toen ik de RR kocht had ik het over zo'n net bij de dealer. En ik kreeg er een kado, en het is zoals ik al geschreven heb je gebruikt het een enkele keer.
Dit is mijn mening misschien zijn er andere die daar anders over denken.

NielsW

Lid
Tsja, je kunt de netten ook gebruiken waar je de schotjes voor gebruikt. Je hoeft de netten niet te bevestigen, mij lijkt het gewoon handig wanneer we bv op vakantie gaan of ik dingen in de zijkant wil vastzetten. Ik bedoel dan ook niet het net die op de bodemplaat vastzit maar de 3 netten die aan de zijkant vast worden gezet. kosten 19 euro. net zoveel als 2 plastic schotjes :)

NielsW

Lid
ik bedoel deze :

images

FredV

Banned
Aha , ik denk dat ik me heb vergist. Het is me nu duidelijk geworden.
Dacht dat ipv het rek ook de netten konden.
De netten blijken dus voor het afdekken/verschuiven van de lading te zijn.

En ik bedoel een scheidingsREK voor de hond, zodat die niet over de achterbank klimt.
Vandaar mn keuze voor een kunststof kofferbakschaal.
Toch handig zo'n forum:)

corsaar

Senior Member
@FredV
Die scheidingsnetten bestaan ook bij mijn Yeti zit zo'n ding.
Vind het niet handig, anderen misschien wel !

NielsW

Lid
Vandaag nog met de dealer gesproken.
De productiedatum staat vast op week 38.
Week 40 wordt de auto in Nederland verwacht en de dealer zou nog kijken of hij de auto in week 41 kon afleveren.
We hebben (gezien de discussies over MRB/BPM) toch maar besloten om de auto niet tot januari te laten staan (3 maanden, okt/nov/dec) maar meteen mee te nemen :).

Nu nog aftellen :D

Viper

Lid
Mijn Storm Blue wordt ook in week 38 geproduceerd... Lopen ze achter elkaar de band af misschien.. ;)

NielsW

Lid
Als ze maar niet de verkeerde afleveren bij mij ;)

Kan niet wachten, voel me net een klein kind die op kerst zit te wachten :D

Bovenaan Onderaan