Nieuwe Fabia II 1.2 Greenline Storm Blue

bartnuts

Nieuw lid
Ik denk dat ik toch ook aan de netjes en de schotjes moet. Ik heb vandaag het interieur ingericht, maar kwam toch veel plaats te kort. Ik ga van arren moede maar een super mp3 kopen en daar m'n muziek opzetten, want voor CD's heb ik geen plek!
Oh ja, en nog bedankt voor de felicitaties. En Niels, mijn nieuwe liep binnen de eerste 100 km al onder de 5.0/100. Maar dat was op de ringweg bij 100 km/u gedurende een 20 minuten.
Bart

NielsW

Lid
Hey Bart,
Jij ook nog gefeliciteerd met je nieuwe auto ;)
Misschien moet je ook een eigen topic aanmaken :D

Ik kijk zelf niet naar het actueel verbruik, de auto duikt vaak genoeg naar 5 of lager bij 100 of minder. Ik kijk alleen naar het gem verbruik van computer 2. die zit nu op 5.6 gem met 350 kilometer op de teller.
Ik merk dat het weer vandaag (regen en zware wind hier ook een rol in speelt. Wanneer ik 100 op een weg rij met veel bomen er omheen zakt het verbruik weer hard.
Morgen eerst nog maar eens naar de bandenspanning kijken, dat schijnt ook veel te schelen.

GJS

Senior Member
Bandenspanning is sowieso handig om te controleren want bij diverse forumleden is toch al geconstateerd dat de bandenspanning veel te hoog was, ook bij mij zat er rondom 2,9 bar in bij aflevering.

En nog gefeliciteerd met je nieuwe auto, mooie kleur ook.

FredV

Banned
Ik kijk zelf niet naar het actueel verbruik, de auto duikt vaak genoeg naar 5 of lager bij 100 of minder. Ik kijk alleen naar het gem verbruik van computer 2. die zit nu op 5.6 gem met 350 kilometer op de teller.
Ik merk dat het weer vandaag (regen en zware wind hier ook een rol in speelt. Wanneer ik 100 op een weg rij met veel bomen er omheen zakt het verbruik weer hard.
Morgen eerst nog maar eens naar de bandenspanning kijken, dat schijnt ook veel te schelen.
Zou ik zeker doen, ff checken.
Vanmiddag 2 personen ca 15 km grote weg, 120, verbruik was heen 15 km verbruik 4,6/100km en terug 4,5 /100 km en echt 120 op de teller met cc aan.
Ik kijk altijd op gem verbruik bc 1.

FredV

Banned
Bandenspanning is sowieso handig om te controleren want bij diverse forumleden is toch al geconstateerd dat de bandenspanning veel te hoog was, ook bij mij zat er rondom 2,9 bar in bij aflevering.
Wat is veel te hoog?
2.6 voor en achter is leeg, beladen moet 2.8 en 3.0.
Dus is 2.6 eigenlijk te laag als je eens vol bent, want dan rijd je altijd met te lage spanning en dat is zeker niet goed voor de slijtage.
Dus ik heb 2.8/2.9, is een mooi gemiddelde.

NielsW

Lid
Misschien is het nog het inrijden :S
vanmiddag zag ik op de actuele BC (met regen en wind) zelf de 6 aantikken voor een langere tijd bij 120.

Ik doe toch echt niets vreemd, maarja.
We zullen wel zien na de eerste keer tanken wat het echt is. (nog ruim 500 kilometer te gaan op deze tank ;))

FredV

Banned
nee hoor fred, de druk gaat mee omhoog met meer gewicht. (ballon principe)
Als dat zo is, waarom zou je dan de druk van 2.6 achter moeten verhogen naar 3.0?
Dus sorry, beladen rijden, bandenspanning verhogen.
En omdat ik niet altijd leeg rijd, heb ik alles met 0,2 verhoogd.

NielsW

Lid
Gem verbruik was al gezakt na een retourtje maasdijk van 5,6 naar 5,2
Gem verbruik over de rit lag op 4,6. met veel snelweg.

komt wel goed ;)

NielsW

Lid
Verbruik gaat al de goede kant op :)
Vroeg me wel nog iets af. Wanneer ik boven de 100Km pu kom lijkt hyet net of ik iets hoor rammelen (zachtjes) wanneer ik het gas loslaat (en de moter dus stopt grommen) is het rammelen ook weg.
Aangezien ik nooit diesel heb gereden en altijd bezine zou het onderdeel van het motorgeluid kunnen zijn.

Kunnen jullie dit bevestigen/ontkennen?

Bvd,

NielsW

Lid
Zit deze week niet echt mee :S
Eerst kom ik er achter dat de kofferbak sensor defect is waardoor ik soms de kofferbak wel 8 keer moet dichtgooien.
Gisteravond doe ik mij deur open en deze veert een stukje door, tegen een gaas hekwerk aan. Zie ik bij thuiskomst dat een stukje lak is weggeslagen.

*zucht*

EdK

Forumguru
Eerst kom ik er achter dat de kofferbak sensor defect is waardoor ik soms de kofferbak wel 8 keer moet dichtgooien.

Heb je een vaste hoedenplank achterin die GL ?
Zo ja, kijk dan eens of hij wel goed in zijn scharniernokken zit, bij de RR heb ik namelijk ook wel eens om de zoveel tijd dat de klep niet goed sluit.
En dan blijkt het dat die hoedenplank niet 100% goed op zijn plek blijkt te zitten
Indien dit het geval is heb je weer een zucht minder !

NielsW

Lid
Hey Ed,

Helaas komt het ook voor wanneer ik de hoedenplank (of rol). niet heb uitgetrokken.
Zal de dealer er nog naar laten kijken.

EdK

Forumguru
Dan zou het nog kunnen zijn dat het slot los zit of niet geheel gecentreerd
Maar is inderdaad een leuk klusje voor de dealer !
Maar was voor mij herkenbaar, en voor mij was bovenstaand de oplossing.
En had het ook bij jou kunnen zijn, soms zijn het hele simpele dingen
Wel succes en we horen graag wat het euvel was, dit zodat anderen er ook weer van kunnen leren als ze de zoekfunctie gebruiken van het forum

FredV

Banned
@Nielsw,
Waardeloos Niels, niet leuk, dus maar ff bij de dealer je achterklep laten afstellen. Waarschijnlijk is t een kwestie van je slotvanger iets lossen en verschuiven.
Als je je raam open hebt, sluit je achterklep dan wel of makkelijker?
Zo ja, dan weet je dat het iig niet een defect slot is, maar de afstelling.

Bovenaan Onderaan