Nieuwe Citigo 44KW

Tallguy

Forumguru
Spritmonitorzaken graag buiten dit topic bespreken zodat dit topic leesbaar blijft. Gebruik aub de Stamtafel als er over de Spritmonitor nog gesproken moet worden.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
De spritmonitor bijgewerkt, verbruik 1:20.9

Zal hem eens voor de nieuwe Octavia gaan gebruiken als ik hem krijg, wel leuk..voor de Citigo niet interessant want dat is echt de 2de auto...maar de Octavia zal waarschijnlijk (waarschijnlijk is vrijwel 100% zeker) minimaal 60000 km in een jaar gaan rijden. De Superb is van juni 2011 en de ton zit er over een 8000 km op....
 

Inge

Lid
Ik zat gisteren na de tank op 1:20.2

Laagste verbruik tot nu toe - maar ben er nu wel een sport van aan het maken om hem zo zuinig mogelijk te rijden. En dan is het schermpje met ale gegevens wel erg handig, vind ik. Uitdaging voor de komende ca 600 km is om 1:21 te gaan rijden - moet lukken als de temp een beetje omhoog gaat vermoed ik.
 
Ik merk dat het verbruik van zowel de citigo als ook onze O2 greenline sterk afhankelijk is van de weersomstandigheden. Zelfs een grote auto als de O2 combi reageert qua verbruik sterk op regen, sneeuw, wind en koude. In de winter haal ik met de O2 greenline de 5l/100km niet. In de zomer is dat vaak wel mogelijk.

De citigo wordt vooral door mijn vrouw gereden, die minder milieubewust kan rijden omdat zij een relatief korte weg rijdt naar het werk in Amsterdam. 's Morgens in de spits, dus dat is niet gunstig voor verbruik. Zelf rij ik af en toe langere stukken (gemengd 80-km weg en snelweg) en dan kan ik tot 4,6l/100 km komen. Wel zoals gezegd zeer sterk weer en wind afhankelijk.
 

CharlesTucker

Forumguru
Bij mijn O2C heb ik het idee dat het allemaal niet zo afhankelijk is van koude, maar des te meer van wind en regen. De laatste paar dagen hebben we te maken met een sterke oostenwind, als ik naar m'n werk rij geeft de BC op de heenweg zo'n beetje een gemiddeld verbruik van 4.9l/100km aan, op de terugweg 3.9l/100km, met ongeveer dezelfde rijstijl en verkeerssituatie. Ik heb hem nu bijna 2 jaar, maar een significant verschil tussen zomer en winter heb ik echter nog niet kunnen ontdekken. Onder de 5l/100km lukt eigenlijk altijd wel, behalve in de vakanties op de autobahn.
 

turboturbo

Forumguru
omdat zij een relatief korte weg rijdt naar het werk in Amsterdam. 's Morgens in de spits, dus dat is niet gunstig voor verbruik. Z
Vergis je niet; juist een driecilindertje is relatief zuinig onder deze omstandigheden. Ik merk vaak dat gem. verbruik aan het eind van de rit vaak 1:15~16 heb als ik 25 minuten door de stad van stoplicht naar stoplicht heb gekropen. Alleen als de kachel in veel warmte vraagt van de motor lukt dat niet, en dan duurt het ook vrij lang voordat het koelwater maar op temperatuur is. Vooral 's zomers kan ik goed zuinig door Amsterdam cruisen, dan is alles vlot op temperatuur.
 

rikusples

Senior Member
Had me voorgenomen dit wekend de lichtmetale ZWARTE APUS velgen er op te zetten, had er geen zin in zo koud.
Zijn er al die dit wel gedaan hebben?
 

EdK

Forumguru
nee ook nog niet gedaan daar ik nog geen zwarte apus velgen heb.
En de lm velgen............ wacht nog wel even tot half / eind deze maand als we eindelijk zomerse temps hebben
 

rikusples

Senior Member
Wielbout doppen

De afgelopen 2 weken flink wat gereden de teller staat nu op 8100.
Op 9-4-2013 de APUS velgen erop gezet.
Heel ander gezicht. 20130409_194332[1].jpg 20130409_194315[1].jpg
Ik heb bij de dealer ronde doppen besteld voor op de wielbouten, nu zie je de glimmende bouten in de zwarte velg.
 

Fabia

† In Memoriam
Absoluut.Er rijden mij teveel grijze auto's rond. En een Citigo kan een felle kleur goed gebruiken.
 

rikusples

Senior Member
De km teller staat nu op 8900.
Op 28-4-2013 naar groningen geweest met mijn ouders.
Met 4 volwassenen, gereden wat je mag 100, 120, 130 omdat het anders te lang duurt voor mensen van 80 een 85.
Gemiddelde snelheid 92 km/u 409 km in 4.5 uur een verbruik van 1:18.5, best tevreden mee.
 
Bovenaan Onderaan