Nieuwe Business line uitvoering voor de Superb 2 diesel

breef

Lid
Vergeet niet dat er een behoorlijk gat in de wetgeving zit!

Af fabriek is in Nederland bij Xenon verplicht:
-aut. hoogte regeling.
-koplamp sproeiers

MAAR!
Je kan ook achteraf een ombouwsetje aanschaffen en zo legaal met Xenon gaan rijden. Je mist dan dus de sproeiers en automatische hoogte regeling.
Dat zijn dus de wagens die je verblinden en Xenon een slechte naam geven.

Onze Xenon met AFS zijn prima. En voor de andere type hebben we auto dimmende spiegels! :473:

Er is op veel fora wel sprake van regelingen die dreigen te komen mbt het achteraf plaatsen van Xenon maar volgens mij is er nog niks zeker.

Je hebt natuurlijk gelijk, achteraf xenon is des duivels! zeker als je strooilicht hebt ipv gebundeld licht...
 
MAAR!
Je kan ook achteraf een ombouwsetje aanschaffen en zo legaal met Xenon gaan rijden. Je mist dan dus de sproeiers en automatische hoogte regeling.
Dat zijn dus de wagens die je verblinden en Xenon een slechte naam geven. :473:

Dit mag alleen op auto`s met een bouwjaar tot 2005.
 
Inmiddels heb ik mijn S2 een paar dagen in bezit.

Omdat ik hier al een aantal vragen over de uitvoering van BL versie 1-1-2009 voorbij heb zien komen zal ik hier nog een aantal openstaande puntjes beantwoorden.

Het betreft een Ambition BL met 1.9 TDI.
-Wat er NIET op zit is de automatisch dimmende buitenspiegels! Dus wel de binnenspiegel dimt automatisch, maar niet de buitenspiegels.
-Wat er weer WEL op zit en ook erg mooi is, zijn de kunstof instaplijsten met RVS inleg met Superb erop!
-Je krijgt er ook een "skibag" bij! (geen idee wat ik er mee moet, ik ski niet!)
- O ja, en de Columbus wordt inmiddels geleverd met V4 software!

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
 
O, wacht. Die zak is 1,90m lang.
Schoonmoeder nog geen 1,70m dus dat gaat wel passen. Mag ze toch nog een keer meerijden!:1761:
 

Bartez

Lid
hoi iedereen,

vandaag de s2 opgehaald....foto's komen snel!

Heerlijke bak inclusief columbus....echter worden de parkeersensoren niet weergegeven in het display van de columbus....de airo doet dat wel....maar de sensoren dus niet.

Iemand enig idee hoe ik dat kan activeren?

Thanx!
 

breef

Lid
hoi iedereen,

vandaag de s2 opgehaald....foto's komen snel!

Heerlijke bak inclusief columbus....echter worden de parkeersensoren niet weergegeven in het display van de columbus....de airo doet dat wel....maar de sensoren dus niet.

Iemand enig idee hoe ik dat kan activeren?

Thanx!

Volgens mij heeft Quindor ondertussen al die info, tenminste als je de columbus achteraf hebt geplaatst? Dan moet de dealer het eea middels VAG-COM aanpassen
 

Bartez

Lid
Volgens mij heeft Quindor ondertussen al die info, tenminste als je de columbus achteraf hebt geplaatst? Dan moet de dealer het eea middels VAG-COM aanpassen

Thanx...heb hem een PM gestuurd.

p.s...hoe activeer ik de regensensor??? Dat kan ik zo snel niet vinden....en de boekjes heb ik nog niet, maar worden opgestuurd.....
 

Bartez

Lid
het werkt, alleen lijkt het wel alsof ik hem zelf moet starten als het bijvoorbeeld al regent en ik stap in en start de motor....hij start dan niet automatisch met vegen, ik moet hem eerst een 'zetje' geven en daarna ziet hij de regen weer.....iemand enig idee of dat normaal is?
 

van inkel

Forumguru
het werkt, alleen lijkt het wel alsof ik hem zelf moet starten als het bijvoorbeeld al regent en ik stap in en start de motor....hij start dan niet automatisch met vegen, ik moet hem eerst een 'zetje' geven en daarna ziet hij de regen weer.....iemand enig idee of dat normaal is?

Na een stukje rijden start hij wel automatisch. (tenminste bij mijn O2)
 

MarcoO2

Forumguru
het werkt, alleen lijkt het wel alsof ik hem zelf moet starten als het bijvoorbeeld al regent en ik stap in en start de motor....hij start dan niet automatisch met vegen, ik moet hem eerst een 'zetje' geven en daarna ziet hij de regen weer.....iemand enig idee of dat normaal is?

Dat is inderdaad normaal, na een stukje rijden zal de wisser alsnog z'n werk gaan doen. Reden dat het niet vanzelf begint: voorkomen van problemen bij vastgevroren wissers.
 
Bovenaan Onderaan