Nieuwe Business line uitvoering voor de Superb 2 diesel

Bartez

Lid
Iemand enig idee of het mogelijk is een sportonderstel toe te passen op de 1.9 TDI Business Line? Volgens de prijslijst niet, ik zou alleen niet weten wat hiervan de reden is????
 

Bartez

Lid
Beter een vraag voor de dealer dan voor het forum :icon_smile_question

misschien heeft iemand deze vraag al eens gesteld????

p.s...iemand enig idee of dat sportonderstel alleen bestaat uit een setje veren, of dat dat echt een compleet ander onderstel is??
 

breef

Lid
Volgens mij is dat van de 1.9TDI puur een commercieel spelletje! Net zoals vele andere merken dat hebben... vroeger kon je alleen Xenon op een bora bestellen als je minimaal de highline versie nam...

Volgens een duits forum is het niks anders dan dezelfde veren maar dan 20MM ingekort (kan ook niet anders voor 250 euro)
Bij de passat doen ze precies hetzelfde
 

Bartez

Lid
Volgens mij is dat van de 1.9TDI puur een commercieel spelletje! Net zoals vele andere merken dat hebben... vroeger kon je alleen Xenon op een bora bestellen als je minimaal de highline versie nam...

Volgens een duits forum is het niks anders dan dezelfde veren maar dan 20MM ingekort (kan ook niet anders voor 250 euro)
Bij de passat doen ze precies hetzelfde

Hmmmm....misschien kan ik de dealer eens benaderen met de vraag of deze achteraf te plaatsen zijn, dat scheelt weer bijtelling......het enige wat me nog tegen houdt is dat ik me afvraag dat de auto niet te laag hangt als ik er een caravan achter hang en/of ik een drempel op rij en dat wil ik voorkomen....vandaag zag ik een SuperBII taxi rijden met 17"....damm wat staat die bak hoog op de wielen...vandaar dat ik toch serieus overweeg alsnog een beetje te verlagen.....
 

Pendragon

Forumguru
Hmmmm....misschien kan ik de dealer eens benaderen met de vraag of deze achteraf te plaatsen zijn, dat scheelt weer bijtelling......het enige wat me nog tegen houdt is dat ik me afvraag dat de auto niet te laag hangt als ik er een caravan achter hang en/of ik een drempel op rij en dat wil ik voorkomen....vandaag zag ik een SuperBII taxi rijden met 17"....damm wat staat die bak hoog op de wielen...vandaar dat ik toch serieus overweeg alsnog een beetje te verlagen.....

Ook mijn idee. Ik vind ook dat hij standaard erg hoog op de wielen staat. Voor die 270 eurootjes laat ik hem wel verlagen. En bijtelling voor 270 euro, daar maak ik me niet zo druk om.
 

Bartez

Lid
Ook mijn idee. Ik vind ook dat hij standaard erg hoog op de wielen staat. Voor die 270 eurootjes laat ik hem wel verlagen. En bijtelling voor 270 euro, daar maak ik me niet zo druk om.

Inderdaad...maar dan moet het wel kunnen op de 1.9 TDI.....wellicht kunnen ze dezelfde veren achteraf monteren....weet dan alleen niet wat het kost....
 
vandaag zag ik een SuperBII taxi rijden met 17"....damm wat staat die bak hoog op de wielen...vandaar dat ik toch serieus overweeg alsnog een beetje te verlagen.....

Was dat toevallig in Den Bosch?
Ik weet dat ze daar een aantal Superb's hebben lopen, in Rosso Brunello kleur, welke het speciale "slecht wegdek pakket" als optie hebben!
Daarmee staat hij inderdaad idioot hoog op z'n wielen, maar kan je wel lekker over drempels knallen.:uitlachen:
 

Bartez

Lid
Was dat toevallig in Den Bosch?
Ik weet dat ze daar een aantal Superb's hebben lopen, in Rosso Brunello kleur, welke het speciale "slecht wegdek pakket" als optie hebben!
Daarmee staat hij inderdaad idioot hoog op z'n wielen, maar kan je wel lekker over drempels knallen.:uitlachen:

Indeed....that's the one!!

Het zag er niet uit....ik schrok er gewoon van!

Dus dat is niet standaard???......pfffffff :xyxthumbs:
 

HWH

Lid
Op de 1.4 TSI en de 1.9 TDI is een sportonderstel niet leverbaar. Zegt de dealer. De reden is mij ook onbekend. Vind em standaard eigenlijk ook te hoog. Hoop dat ie met de 18 inch Themisto iets beter smoelt. (ja ik weet dat de bandenomtrek hetzelfde is...:1761:)

Een ander ding is dat een chromen uitlaatstuk ook niet standaard op de 1.4 TSI en de 1.9 TDI zit. Dus extra bijbestellen dus a 92 euries. Ga ik nu zelf betalen want aanpassen van het leasecontract is echt een heel gedoe (moet allemaal weer langs bazen etc etc).

Heb overigens geprobeerd om er een businessline van te maken. Leaseplan kan het nog niet berekenen omdat het een nieuwe versie is. Dat gaat te lang duren want de productieweek staat bijna vast (week 9). En hij komt zeer waarschijnlijk boven de leasenorm uit omdat de korting een stuk minder is dan op een gewone versie. Dus blijven we bij het oude... 1.4 TSI Ambition met bolero en themisto's in Candy White. Ook prima hoor.
 

___JC___

Forumguru
Op de 1.4 TSI en de 1.9 TDI is een sportonderstel niet leverbaar. Zegt de dealer. De reden is mij ook onbekend.

Denk dat de reden is dat je met een 1.4 of 1.9tdi nooit genoeg vaart kan krijgen voor een bocht om uberhaupt te merken dat er een sportonderstel onder zit.










Geintje... :grin:
 

Bartez

Lid
Denk dat de reden is dat je met een 1.4 of 1.9tdi nooit genoeg vaart kan krijgen voor een bocht om uberhaupt te merken dat er een sportonderstel onder zit.










Geintje... :grin:

:crazy: ....hmmm....baal er al genoeg van dat ik geen budget heb voor een 140pk of 170 pk....krijgen we dit...nou bedankt! ;)

p.s....de dealer wist ook niet waarom het niet leverbaar was op een 1.9 TDI....waarschijnlijk iets met de aandrijving of bodemplaat...crap!!

Het was in ieder geval niet achteraf te monteren met los bestelde veren die hetzelfde zijn als het sportonderstel. Dan moet je dus echt zelf gaan verlagen met een setje....da's de enige optie....
 

___JC___

Forumguru
:crazy: ....hmmm....baal er al genoeg van dat ik geen budget heb voor een 140pk of 170 pk....krijgen we dit...nou bedankt! ;)

p.s....de dealer wist ook niet waarom het niet leverbaar was op een 1.9 TDI....waarschijnlijk iets met de aandrijving of bodemplaat...crap!!

Het was in ieder geval niet achteraf te monteren met los bestelde veren die hetzelfde zijn als het sportonderstel. Dan moet je dus echt zelf gaan verlagen met een setje....da's de enige optie....

Haha, hij was flauw ik weet het.
Maar even serieus. Het sportonderstel houdt in andere veren. Je gaat mij niet vertellen dat deze veren niet op een 1.9 zouden passen en wel op een 2.0. Dat kan alleen als de ophanging van de 2.0 en 1.9 wezelijk verschillen en dat lijkt me toch niet.
 

Bartez

Lid
Haha, hij was flauw ik weet het.
Maar even serieus. Het sportonderstel houdt in andere veren. Je gaat mij niet vertellen dat deze veren niet op een 1.9 zouden passen en wel op een 2.0. Dat kan alleen als de ophanging van de 2.0 en 1.9 wezelijk verschillen en dat lijkt me toch niet.

precies...zo denk ik er ook over....ik snap er helemaal niks van waarom dit niet kan....
 

TL@

Forumguru
Kan wel want de greenline is een gewone 1.9TDI en die heeft hetzelfde sportonderstel.
 

octofreak

Actief lid
Kan wel want de greenline is een gewone 1.9TDI en die heeft hetzelfde sportonderstel.


In het kader van ' green ' zijn, is het nog vreemder dat het hier wel op zit. Of zou de auto hierdoor zuiniger worden. Lijkt me eerder dat je er sportiever van gaat rijden en dus geen bijdrage aan het milieu levert.
 

Bartez

Lid
In het kader van ' green ' zijn, is het nog vreemder dat het hier wel op zit. Of zou de auto hierdoor zuiniger worden. Lijkt me eerder dat je er sportiever van gaat rijden en dus geen bijdrage aan het milieu levert.

De luchtweerstand verlaagd hierdoor = zuiniger!

Overigens kan het volgens de dealer echt niet, ook al zit het wel op de greenline....waarschijnlijk om te voorkomen dat de greenline minder verkocht gaat worden???
 
Bovenaan Onderaan