Nieuwe Business line uitvoering voor de Superb 2 diesel

Achtweg

Nieuw lid
In het kader van ' green ' zijn, is het nog vreemder dat het hier wel op zit. Of zou de auto hierdoor zuiniger worden. Lijkt me eerder dat je er sportiever van gaat rijden en dus geen bijdrage aan het milieu levert.

Ook een beetje zot in dit verband dat je op een Greenline een pakket kunt bestellen met verwarmbare stoelen. Een beetje millieubewust persoon neemt een kouwe krent voor lief.

En het schuif kanteldak met zonnepaneel is juist NIET te bestellen op de Greenline. Dussss....
 
Ook een beetje zot in dit verband dat je op een Greenline een pakket kunt bestellen met verwarmbare stoelen. Een beetje millieubewust persoon neemt een kouwe krent voor lief.

En het schuif kanteldak met zonnepaneel is juist NIET te bestellen op de Greenline. Dussss....


De luchtweerstand verlagen, daar heb je continu voordeel van. De stoelverwarming zal niet altijd aan staan, dus dat zal minimaal extra belasting geven. Een schuif kanteldak beinvloed de luchtweerstand en zal zodoende niet verkrijgbaar zijn. Als je dan echt milieubewust wil doen, sloop dan de airco er als eerst uit... :crazy:
 

TL@

Forumguru
Het is al erg genoeg dat je geen leer kan krijgen.

Bij ons op het werk, wordt er gewerkt met standaard lijsten waarvan je een auto kan kiezen, de Suberb staat erop maar enkel als greenline. De mensen die deze nemen willen echt geen groene auto en zouden eventueel dus wel leer of open dak of DSG willen, maar dit gaat dan niet, stom!
 

octofreak

Actief lid
Zou toch wel eens die persoon bij Skoda willen spreken die dit mag bedenken en heeft bedacht. Want welke overwegingen hier hebben gespeeld?
 
Het is al erg genoeg dat je geen leer kan krijgen.

Bij ons op het werk, wordt er gewerkt met standaard lijsten waarvan je een auto kan kiezen, de Suberb staat erop maar enkel als greenline. De mensen die deze nemen willen echt geen groene auto en zouden eventueel dus wel leer of open dak of DSG willen, maar dit gaat dan niet, stom!

Leer is zeker leverbaar, echter het wordt achteraf ingebouwd. Het gebeurt bij een bedrijf dat door pon is goedbevonden. Het achteraf inbouwen heeft het voordeel dat dit fiscaal niet meetelt.(bij de lease interesant) het kost afhankelijk van het leer vanaf ca. 1750 euro. Het ziet er echt goed uit. bij scu staat er een s2 met leer achteraf. Dat dsg niet kan is een misser.
 

TL@

Forumguru
In Belgie is er geen bijtelling en zijn de dealers niet bereidt om achteraf leer in te (laten) bouwen, de lease maatschappij is er ook niet echt voor te vinden.
 

Bartez

Lid
Heeft de Ambtion BL nu eigenlijk ook van die ruitenwisser sproeiers?
 

Bijlagen

  • 05_Superb.jpg
    05_Superb.jpg
    64 KB · Weergaven: 20

Bartez

Lid
yup yup, de BL heeft Xenon en in Nederland is het bij Xenon verplicht om komlampsproeiers te hebben ivm het verblinden van tegenliggers als je lampen vies zijn

NICE! :) zijn die aprt te bedienen met een knopje? of gaat dat automatisch?
 

Bartez

Lid
Dit gaat gewoon met dezelfde hendel als je voorruitsproeiers, alleen is het dacht ik zo dat hij na 5x ruiten sproeien automatisch de koplampen doet.

hmmmm...grappig....volgens mij merk je er alleen helemaal niks van....als bestuurder zijnde dan...van het sproeien zelf dan....

p.s..zijn de xenon lampen ook te verstellen in hoogte, of gaat dat automatisch?
 

breef

Lid
hmmmm...grappig....volgens mij merk je er alleen helemaal niks van....als bestuurder zijnde dan...van het sproeien zelf dan....

p.s..zijn de xenon lampen ook te verstellen in hoogte, of gaat dat automatisch?

Je merkt het soms iets, dat de lichtbundel weer wat verder komt...

Xenon lampen hebben altijd automatisch geregelde hoogte instellingen
 

Bartez

Lid
Je merkt het soms iets, dat de lichtbundel weer wat verder komt...

Xenon lampen hebben altijd automatisch geregelde hoogte instellingen


Dacht ik al....op zich wel maf....ik ben echt blij om straks Xenon te hebben, maar als er iemand achter me rijdt met Xenon is het enorm irritant! Verblind echt als een gek...vandaar raar dat het niet te regelen is....of komt dat omdat mijn Stilo (te) veel verlaagd is :rockon:
 

breef

Lid
Dacht ik al....op zich wel maf....ik ben echt blij om straks Xenon te hebben, maar als er iemand achter me rijdt met Xenon is het enorm irritant! Verblind echt als een gek...vandaar raar dat het niet te regelen is....of komt dat omdat mijn Stilo (te) veel verlaagd is :rockon:

Nee dat komt omdat je geen auto-dimmende spiegels hebt :winkie:
 
Vergeet niet dat er een behoorlijk gat in de wetgeving zit!

Af fabriek is in Nederland bij Xenon verplicht:
-aut. hoogte regeling.
-koplamp sproeiers

MAAR!
Je kan ook achteraf een ombouwsetje aanschaffen en zo legaal met Xenon gaan rijden. Je mist dan dus de sproeiers en automatische hoogte regeling.
Dat zijn dus de wagens die je verblinden en Xenon een slechte naam geven.

Onze Xenon met AFS zijn prima. En voor de andere type hebben we auto dimmende spiegels! :473:
 
Bovenaan Onderaan