Nieuw logo voor Skoda?

Multi1100

Actief lid
Ga niet in een boeremestwagen rijden..dan maar geen plaatje..

on topic, vind die zilverkleurige versie eigenlijk wel mooi..naast het embleem van AR :winkie:
 
De zilveren versie vind ik persoonlijk heel mooi.
De gekleurde echter niet.

weet iemand of het mogelijk zal zijn het huidige logo te vervangen voor het zilveren? vind dit minder druk uitzien op de auto?
 

Hetzer

Forumguru
Het valt me op dat veel concept tekeningen ook standaard uitgerust zijn met een nieuw logo..

zijn het misschien de eerste teasers:icon_smile_question

2rm9ydf.jpg


2946mw3.jpg
 

De Stip

Forumguru
Het embleem op zich, daar is niets mis mee. Maar dat vreselijke groen. Bah! Wat er in de aftermarket te koop is, is ook niet veel soeps helaas. Het zou mooi zijn als er een strak gestileerd logo op de markt komt. Van mijn part gewoon de huidige, maar dan zonder dat groen.
Maar goed, dat is mijn mening en over smaak valt uiteindelijk niet te twisten...
 
E

Ex-lid 2926

Ik vind het nieuwe logo eigenlijk best wel mooi. Dat de woorden Skoda en Auto eruit verdwenen zijn vind ik wel positief. Dat het een auto is waar het embleem opzit kan iedereen zelf zien. Verwisseling met een motorfiets zal niet snel plaatsvinden en dat het woord Skoda ontbreekt getuigt van zelfbewustzijn. Dat betekent dat de modellen en het logo door het grote gros van de automobilisten direct herkend worden als Skoda.
Dat de emblemen van de verschillende merken in de VAG groep een familiegelijkenis gaan vertonen vind ik ook wel positief.
Straks beschouwen we een 911 gewoon als een snelle Skoda coupé.:grin:
 

Hetzer

Forumguru
het e.a.a nagvraagd van de week bij mijn huisdealer, wist nog helemaal van niets.
ik ga ervan uit dat als ze in april as een neiwe huisstijl willen invoeren dat er bij de dealers en importeur al iets bekend is.

misschien allemaal toch een broodje aap verhaal.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Vanmiddag gehoord van dezelfde dealer dat vorige week in Praag het nieuwe logo officieel is onthuld.
De totaal vernieuwde huisstijl zal dan wel spoedig over de organisatie uitgerold worden.

Heb zelf nog geen beelden gevonden......
 

MarcoO2

Forumguru
Dat klopt inderdaad, Bothje. Zie het persbericht van Skoda:

The New Power of Škoda: minstens verkoopverdubbeling in 2018

Tijdens de Skoda World Dealer Conference 2011, op 10 en 11 februari in Praag, heeft de Tsjechische autofabrikant een nieuwe groeistrategie gepresenteerd die uitgaat van een verdubbeling van de verkopen in 2018. Zon 5.000 dealers uit meer dan 100 landen kregen dit nieuws te horen tijdens het grootste Skoda dealerevent van de afgelopen 20 jaar. Verder zagen de gasten voor het eerst de nieuwe huisstijl. Deze oogt verfrissend en debuteert voor het publiek op de Autosalon van Genève.
Het congresmotto was The New Power of Skoda. Deze nieuwe kracht houdt in dat het merk de komende jaren met name in Europa, China, India en Rusland sterk wil groeien.

Prof. Dr. H.C. Winfried Vahland, bestuursvoorzitter van Skoda, legde de gasten uit waarom zij in Praag waren uitgenodigd. Vandaag beginnen we samen aan een nieuw hoofdstuk in de historie van Skoda. De komende jaren zullen we op alle vlakken volgas geven. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze wereldwijde zakenpartners. Een sterke verkooporganisatie is van groot belang, want deze is de ruggengraat van Skodas wereldwijde succes. We richten ons op een nieuw doel, namelijk in 2018 tenminste twee keer zoveel autos verkopen als nu. Als onze zakenpartners spelen jullie een belangrijke rol in het verwezenlijken van deze doelstelling.
De Skoda-baas legde uit dat nieuwe modellen en de steun van de Volkswagen Groep belangrijk zijn voor de voorgenomen groeispurt. De belangrijkste investeringen zijn al gedaan of staan in de planning. We werken hard aan nieuwe modellen om ons gamma te verbreden en te verdiepen. De afgelopen 20 jaar, sinds de Volkswagen Groep is ingestapt, hebben Skoda en Volkswagen samen een van de grootste successen uit de autogeschiedenis mogelijk gemaakt. We maken deel uit van momenteel de succesvolste multimerken autogroep ter wereld. Dit betekent dat we de komende jaren op noodzakelijke steun kunnen rekenen.

Vahland: Onze modellen blijven simply clever. Ze zijn slim ontworpen, rekening houdend met de menselijke maat. We zullen hier consistent aan vasthouden en aantrekkelijke, eerlijke autos bouwen die waar voor hun geld bieden, vol slimme ideeën zitten en aan hoge kwaliteitseisen voldoen. Bovendien ervaren onze klanten een duidelijke meerwaarde dankzij de praktische gebruiksmogelijkheden en interieurruimte. Al deze kenmerken samen vormen de leidraad bij het uitbreiden van het modellengamma.

Jürgen Stackmann, verantwoordelijk voor verkoop en marketing, legt de gedachten achter de nieuwe huisstijl van Skoda uit. The New Power of Skoda slaat ook op het nieuwe corporate design. Er komt een nieuw logo, een nieuw lettertype en het design van de dealerpanden wordt anders. We laten ermee zien dat Skoda krachtig, verfrissend, jong en dynamisch is. Die kenmerken gelden niet alleen voor de nieuwe huisstijl, maar ook voor het merk zelf. We verkeerden nooit eerder in zon goede positie als nu. Topklasse autos, toegewijde en efficiënt werkende medewerkers, een sterk moederbedrijf en niet op de laatste plaats een wereldwijd goed presterend dealernetwerk. Ook in de toekomst zijn dat onze succesfactoren.

Nederland volgt de groeiambities van Skoda, ze verdubbelde reeds in 2010 de verkopen.

Bron: klik.
 

Captain Hook

Forumguru
... Er komt een nieuw logo, een nieuw lettertype en het design van de dealerpanden wordt anders....
Jammer, heel jammer, dit gaat geld kosten. M.a.w. de Skoda producten zullen duurder worden.
Wat heb IK er in vredesnaam aan dat de dealer 'ge -redesigned' wordt? Kost alleen maar geld, dat ergens anders vandaan moet komen.

Iets wordt een suk6, ze krijgen het hoog in hun bol, ze gaan veel geld aan uiterlijk vertoon uitgeven. Kortom, geld wat bij de consument gehaald gaat worden. Jammer, heel jammer. De nuchterheid gaat weer verloren. Marketing wint het weer. :icon_smile_dead:
 

Hetzer

Forumguru
inderdaad , meer info op in Geneve

New logo for Skoda car of New Small Family
Skoda car introduced the his first model of VW Up concept. Just for dealers. And likely new Skoda NSF car will have new logo. The chromed one like on picture bellow. The green one will be used on auto shows buildings and marketing materials. More information will come evening before Geneva autoshow. It means 2.3.2011

fmlw86.jpg
 
Bovenaan Onderaan