Nieuw logo voor Skoda?

MarcoO2

Forumguru
In één woord: verschrikkelijk...

Het merklogo van Skoda stelt een gevleugelde pijl voor en gaat al mee sinds 1993. Nu Volkswagen-moederkloek haar budgetdochter liever weer wat lager op de prestigeladder wil plaatsen, zou ook de uitstraling moeten veranderen. Op deze foto zie je een beeld van het nieuwe logo, gelekt tijdens een presentatie aan medewerkers van Skoda en online gegooid door Tsjechië's grootste autoblog. Het logo ziet er moderner uit, toont iets strakker maar ziet er vooral veel eenvoudiger uit. Vanaf april 2011 zouden alle nieuwe Skoda's uitgerust worden met dit logo. In die maand viert Skoda ook het 20-jarig bestaan van de joint-venture met Volkswagen.

Skoda-New-logo-leak.jpg


Skoda-New-logo.jpg


BRON
 

Hetzer

Forumguru
Tja mooi is anders, ik vraag me af of dit logo wel mooi staat in het zilvere raamwerk op de neus???

( het blauw verwijst overigens wel naar het oude logo, pre-vag logo )
 

Darkside

Forumguru
Dan veranderd ook het zilvere raamwerk in de neus. Maw meer plastic.
Past dus bij het goedkopere uiterlijk.

Hoop niet dat dit het word. Mijn inziens is VW al exclusiever (meer chroom gebruik).
En als VW vindt dat het gat te klein is, moet men bij VW beter zijn best doen om onderscheidend te zijn.
Skoda zoals skoda nu is heeft een prima imago en doelgroep denk ik.
 

FredV

Banned
Als je goed kijkt , is het "zeg maar gewoon dag met je handje..."
Ben benieuwd op wie dat gat in de hand dan slaat, VW???
 

Hetzer

Forumguru
Hier nog een persbericht met wat duidelijker foto.,


In order to mark the celebration of 20 years of collaboration with the Volkswagen Group, Skoda will come with a new simplified logo.
In general the new logo will keep the same lines, with the Arrow painting in the middle, but without the Skoda Auto text.
The logo’s background will be green, in order to highlight Skoda’s focus towards ecology and environment, and the circle that will close the logo will be blue, the official color of the Volkswagen Group.
In fact this re-branding has occurred a few years ago when the Romanian car manufacturer Dacia had changed it’s logo....


2ekpvnd.jpg


bron, inautonews,com
 

Hetzer

Forumguru
Ze willen met het nieuwe Skoda logo dus meer refereren aan het volkswagen logo, vandaar dus de exact zelfde blauwe buitenste ring, als bij het vW logo.

2ekpvnd.jpg
2aj7uox.png


Dit blauwe logo van VW word overal gevoerd behalve op de neus van de auto´s, ik denk dus ook dat ze deze werkwijze. ook gaan door voeren bij Skoda,
Dus het gekleurde logo word gebruikt in de media, op folders en bij dealers e.d en een zilvere logo voor op de neus van de auto´s, exact de zelfde strategie als bij het moeder concern.
En als je de kleuren van het nieuwe logo weg haalt lijkt het wel heel erg op het logo wat ook al op alle Skoda concept modellen zoals de Joyster, Roomster en de Yeti zat.
 

EdK

Forumguru
Als nu eens het logo zelf groen zou wezen en in een iets donkerder groen en dan tuusen logo en de blauwe lijn de RVS look
Dan zou ik het nog helemaal niet verkeerd vinden !
 

Hetzer

Forumguru
Op de neus en de kont komt gewoon het blauwe logo in het zilver ,idem als bij VW!!!

107jl9g.jpg

295ab87.jpg


ziet er best geslaagd en modern uit,
 

piair1982

Forumguru
Het vloekt!!!
Dat krijgen ze bij mij niet op de auto.
Als je straks die daewoo chevrolet perikelen krijgt van het "ombadgen"

Had liever zoals ie op de joyster zit het logo....
 

Hetzer

Forumguru
Joehoe guys lezen jullie wel wat ik schrijf :icon_smile_question
Let maar op mijn woorden, dat zilvere logo op de auto komen, echt niet het gekleurde,

wanna bet:winkie:

er zit immers toch ook geen blauw VW logo op een Polo en er zit ook geen rood Seat logo op een Ibiza :icon_smile_question
 

EdK

Forumguru
Back to the roots zal het gaan worden
De slinger zal ook weer in ere hersteld gaan worden !
 
Bovenaan Onderaan