Nazomer meeting 2015, zaterdag 5 september, @ TVS Engineering BV, Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElScorpione

Forumguru
geen garantie hoor.... in Hulst (grensgemeente hier bij mij in de buurt) hebben ze "speciale" bankcontact-bakskes (ja hoe noemt zo een ding é) waardoor je als Belg ook kan "pinnen". Met de kaart betalen dus :D
Haha, in Sluis (bij mij in de buurt) hebben ze ook van die bakskes maar dat heeft denk ik eerder met kosten te maken dan met het niet kunnen pinnen. Tegenwoordig heb je Maestro. Daarmee is buitenland pinnen geen probleem. Sterker nog: sommige ondernemers hebben niet eens een NL pin apparaat maar alleen een Belgische. En dat werkt met NL pas ook prima. Ik pin zelf ook altijd in Belgie (Colruyt etc.).

Arreslee

Senior Member
@Corné de Kluijver : Helaas zit ik vast op een project in Frankrijk.
Ik zal helaas deze dag aan mij voorbij moeten laten gaan.

Ik baal er vreselijk van, maar het is even niet anders.

Wens jullie allemaal en leuke dag toe en wellicht tot een volgende meeting.

met vriendelijke groeten,
Edwin

micky

Forumguru
Jah, dat pinnen trouwens, ik ga ervan uit dat tegenwoordig in Nederland gewoon een Belgische bankkaart kan gebruikt worden (Maestro)? Ik betaal normaal met visa, vandaar...

15 jaar een Belgisch (eerst vriendin) Vrouwtje altijd de Belgische kaart in Nederland kunnen gebruiken en bijna nooit de Nederlandse kaart in België, alhoewel het nu welk langzaam beter wordt....

(pinnen heb ik het hier over, niet over een creditcard)

Cordoba

Forumguru
Het nadeel van een panoramisch dak? Iemand ?
Dat mijn vrouw niet ziet of deze nu open of dicht staat wanneer ze de auto bij de loopclub parkeert:banghead:.
Natuurlijk een fiks regenbuitje en een klein olympisch zwembad binnen, heb ik zondag net 8 u aan de auto gepoetst:angry:.
Maar goed, ik blijf rustig en ik hoop dat ze tegen zaterdag klaar zal zijn met haar haardroger:dankje::D

Als ik dat zo lees, vraag ik me af wat de nationaliteit van je vrouw is. :D

Cordoba

Forumguru
Overigens opvallend dat de Vlamingen ongerust zijn over de mogelijkheid van pinbetalingen in NL. Jarenlang was dat juist in Belgie een probleem, kon je bijvoorbeeld bij veel tankstations 's avonds of op zondag alleen maar met een Belgische Bancard terecht, en een Maestro-card die je in de rest van Europa gewoon kunt gebruiken deed daar niets.

De aparte 'bakskes' heeft waarschijnlijk te maken met de kosten die banken bij buitenlandse kaarten doorberekenen, of in een enkel geval dat de kaart beperkt is tot het eigen land.

blauwkeut

Forumguru
15 jaar een Belgisch (eerst vriendin) Vrouwtje altijd de Belgische kaart in Nederland kunnen gebruiken en bijna nooit de Nederlandse kaart in België, alhoewel het nu welk langzaam beter wordt....

(pinnen heb ik het hier over, niet over een creditcard)
Uhm, dat lag voor zover ik me herinner aan jullie kaarten, niet aan onze betaalinfrastructuur. Jullie hadden kaarten om te pinnen en chipknippen, maar die waren niet Maestro compatibel... Daarom dat er ook geen Maestro betalingen geaccepteerd werden, "niemand" in Nederland had zo'n bankkaarten... Zal mogelijks ook van de bank hebben afgehangen, nee?

Allez, zo heb ik het onthouden, geen idee of dat daadwerkelijk ook zo was...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan