Navigatie Updates 2019/2020

Waarschijnlijk omdat de kaartenmaker daar zit.. wilde gok... wie gebruiken ze als kaartmaker..? Dat zal te zien zijn in de copyright notities..
 

GJS

Senior Member
Bij staat hij nog op de cw45. Dus Amundsen nog niet zo ver?

Bij VW kan je de update nu downloaden voor de MIB1 Amundsen, heet daar Discover Media.
Directe link: http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P94_N60S3MIBS2_EU_NT_Q3.19.7z

Het is de ECE 2020/21 versie, bestandsdatums van de kaarten zijn van 19 dec 2019.
Daar zal de snelheids verandering niet inzitten vermoed ik.

Ga hem straks installeren.

Waarschijnlijk omdat de kaartenmaker daar zit.. wilde gok... wie gebruiken ze als kaartmaker..? Dat zal te zien zijn in de copyright notities..

In de kaartbestanden kom je de kreet NAVTEQ tegen en dat is sinds 2012 van HERE.
 

GJS

Senior Member
Net getest met de 2020/21 Amundsen MIB1, op de A6 geeft hij 130 aan als maximum maar dat mag alleen na 7 uur 's-avonds.
Maar op wegen met verschillende snelheden afhankelijk van de tijd was dat voorheen toch ook al zo?
Zijn er ook wegen waar de snelheid ook 's-avonds na 7 uur nog maar 100 is waar dat eerst 130 was, daar kan je pas echt zien of het aangepast is.

Geheugenkaartje zit trouwens wel bijna vol met deze update:
upload_2020-6-17_16-8-15.png
 

wakkie

Senior Member
@wakkie heb ik meegemaakt met een trage internetverbinding. Als downloaden langer dan een uur bezig was stopte hij vlak voor het einde.
Bij een snelle verbinding ging het daarna wel.

Blijf het vreemd vinden. Al haal ik maar één land binnen dan weigert het systeem om deze af te maken, de streep is helemaal groen maar stopt. Doe ik meerdere landen dan gaat het laatste land niet meer verder. Ik heb een speedtest in mijn garage gedaan: Download 202,9 Mbps en Upload 237,4 Mbps. Lijkt mij niet erg traag.

Ik zal er bij de volgende update nog extra op letten.
 
@GJS nee die zijn er niet, alles wat 130 was is 130 gebleven na 19.00 uur.
Dus dat hij overdag nu 130 aangeeft op de A6 terwijl dat op dat moment 100 moet zijn, geeft aan dat het inderdaad niet verwerkt is. Zoals verwacht.

Heb net voor de VW golf (Discover Media) het kaartje volgeladen, dat werkt, vandeweek als ik ga rijden met de O3 daar de database maar even vernieuwen..

Die Discover Media is echt een tergend traag ding, maar even zo het kaartje voorzien van nieuw materiaal, erin steken en klaar; dat is toch wel prettig. Met de Columbus in de O3 sta ik toch minstens 3 kwartier, soms uur en kwartier naar een draaiend rondje te kijken..
 

MaxN

Donateur
De Columbus in de O3 heeft even tijd nodig idd, maar ik heb er nog nooit bij zitten wachten.
Meestal gewoon met andere zaken in huis bezig als de update zijn werk doet. Na een half uur vaak even kijken of de boel nog loopt en weer gauw verder met waar ik mee bezig was.
 
Ja, ik doe het meestal als ik naar mn schoonouders ga (uur rijden) want ik wil de auto niet 3 kwartier (of dus nog langer) op accu spanning de update laten doen.. en om nou zo lang stationair te laten draaien is ook weer zoiets... .. .
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je wilt testen of je systeem rekening houdt met de verschillende maximumsnelheden overdag en 's avonds is daar een simpele methode voor: laat het dezelfde route (met een flink stuk snelweg 130/avond erin) twee keer uitrekenen, dus 1x overdag en 1x na 19:00u. Doe dat op momenten dat er geen files zijn die het resultaat kunnen vertekenen.

Als het overdag een paar minuten langer duurt dan 's avonds, dan wordt er met de nieuwe sneheidsvoorschriften gerekend - en anders niet natuurlijk. De verschillen zijn overigens kleiner dan je zou verwachten op basis van het geweeklaag van mensen die nu "tergend langzaam, eindeloos onderweg" beweren te zijn.
 
want ik wil de auto niet 3 kwartier (of dus nog langer) op accu spanning de update laten doen.. en om nou zo lang stationair te laten draaien is ook weer zoiets... .. .

Helemaal niet nodig :stop:
Als de auto voor de deur staat
- auto openen,
- met de aan/uit knop de radio starten (zonder de motor te starten)
- Update starten
- deur dicht gooien en auto afsluiten.
De radio blijft nu spelen en de updatate begint voor ca 1 uurtje te lopen.
Na een 45 muniten even checken dat de update nog loopt en even het volume op/neer draaien.
dan kan de update weer even voooruit.

Als de update niet meer loopt, de radio opnieuw starten en controleren wat het versie nummer van je kaarten is.
Als de update nog niet gereed is zal deze automatisch verder gaan waar ie gebleven was.

en zo doe ik het.

Mijn update (columbus uit 2014) loopt op de achtergrond.:jaja:
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb bord herkenning, dus bij mij lijkt het op de route gewoon te kloppen, ook bij variabele snelheid 100/130. Ik zal er deze week nog wat meer op letten.

Ik kan updaten via de Columbus, maar nu was daar nog niks beschikbaar toen ik checkte, dus ik heb hem via de vw portal gedownload op SD. Als ik normaal update, dan doe ik dat via de sim kaart in mijn Columbus waar een onbeperkte databundel op zit. Geen zorgen met een beperkte databundel :)

Wat ik nog steeds wel mis op mijn route naar Amsterdam is dat de Columbus gewoon niet snapt dat ik op de wisselstrook rij in plaats van op de hoofdbaan. Waze of Maps snappen dat wel goed, dus het kan niet aan het GPS signaal liggen.
 
Hier draait de kaart weer op de Columbus.


Voor de Columbus of de Amundsen?
Columbus is altijd 1 geweest.


Ohhh sorry het is amundsen. De SD kaart voor Amundsen was te klein geworden om alles op 1 kaart te stoppen, daarom werd vanaf vorige update gedifferentieerd in regio's. Maar nu kun je weer maar 1 kaart met alles downloaden
 

hendrik38

Forumguru
Ik was gister onderweg en gebruikte skoda connect service middels gekoppelde telefoon. Toen gaf hij zelf aan of ik de kaartupdate wilde doen. Daar werd aangegeven dat deze iets van 356 mb was. Dat valt wel mee qua data.
 

CharlesTucker

Forumguru
Interessant, ik heb gisteren de nieuwe versie van de Skoda site getrokken, 26 GB. Misschien dat ze bij de nieuwere modellen eindelijk bedacht hebben dat je ook alleen de wijzigingen kunt doorvoeren, 356 mb lijkt me redelijk voor een update, 26 GB is gewoon een nieuwe kaart (die dan waarschijnlijk voor 25.6GB gelijk is aan de oude :D
 

hendrik38

Forumguru
Ik verwacht idd ook dat dat alleen de update is. Ik ga het straks even proberen te downloaden met de auto voor huis op wifi. Als niet lukt pak ik de telefoonbundel wel.
 

Spector

Forumguru
Interessant, ik heb gisteren de nieuwe versie van de Skoda site getrokken, 26 GB. Misschien dat ze bij de nieuwere modellen eindelijk bedacht hebben dat je ook alleen de wijzigingen kunt doorvoeren, 356 mb lijkt me redelijk voor een update, 26 GB is gewoon een nieuwe kaart (die dan waarschijnlijk voor 25.6GB gelijk is aan de oude :D
Uitgepakt op een usb was het volgens mij zelfs 28Gb.
 

hendrik38

Forumguru
Net de update gedownload. Alleen een update van Nederland is beschikbaar. 346 mb. Gedaan via gekoppelde telefoon.
 
Bovenaan Onderaan