Navigatie Updates 2019/2020

Alexander68

Senior Member
Oke ik kom er niet helemaal uit ...welk systeem heb ik nu precies en heb ik de laatste versie van de kaarten ?

Moet nog op zoek naar de sd kaart plek maar misschien kan ik ook updaten via usb ....

Als mooier weer is maak ik foto's van mijn nieuwe bak
 

Bijlagen

  • 20191230_135533.jpg
    20191230_135533.jpg
    1 MB · Weergaven: 98
  • Leuk
Waarderingen: avpy

Alexander68

Senior Member
volgens mij zelfs een model 4 van de fabia :) in ieder geval een edition versie :) ik ben er wel een bak op vooruit gegaan ! 16 licht metalen velgen , getinte ramen achter, break assistent , spiegel die meekleurt, cruise control en max snelheid instelbaar, mooi entertainment systeem met radio (geen DAB ) android carplay , elektrische ramen voor, spiegels met knipperlicht , een mooi navigatie systeem wat eindelijk op een logische plek zit, usb aansluiting, leren stuur en pook. elektrische stoelverwarming :) dakrail er op en een hele mooie nette kleur, oh ja mistlampen er op , parkeer sensoren aan de acterkant , pff ben ik nog wat vergeten

Misschien van het weekend tijd om een paar mooie foto's te maken als het weer mee zit. oh ja blue tooth, bediening vanaf het stuur :) apple car play , je kan foto's bekijken op mijn entertainment systeem... dat was het wel zo beetje ...

en profiel foto is veranderd , betere komen nog er aan
 
Tijdens het updaten naar de 2020 kaarten viel mij opeens op dat ik op mijn navigatie scherm icoontjes zag verschijnen (POI: Wegrestaurants) bij snelwegen in de buurt terwijl de automatische zoom op 5 km stond (zie foto uit de bijlage).
Hier was ik erg blij mee omdat ik dit in met name het buitenland wel handig vindt om te zien wanneer er stop / tank /WC mogelijkheden zijn.
Na het updaten was mijn enthousiasme weer weg omdat de icoontjes ook weer verdwenen waren (zie andere foto).
Ik krijg nu pas weer icoontjes in beeld tot een zoom van 1km, hierboven verdwijnen alle POI's.
Is er ergens een instelling die er voor kan zorgen dat er boven een zoom van 1km POI's in beeld blijven. Omdat het tijdens het update proces wel kan zou ik verwachten dat dit in te stellen is maar ik kan het nergens (manual,forum,Google) gevonden krijgen :cry:. 2020-01-15 met icon.jpg 2020-01-15 zonder icon.jpg
 

herbiek

Senior Member
Heb het nu een paar keer gered om de kaarten te updaten, maar blijf het een ingewikkelde procedure (althans dat maakt Skoda ervan). Heb succesvol de zip file van de Skoda website gedownload aan de hand van mijn VIN nummer (bijna 27GB inmiddels) en deze uitgepakt naar de SD kaart die ik eerder hiervoor gebruikt (heb de inhoud van SD kaart gedelete, niet geformateerd). Vervolgens stop ik de SD kaart (met daarop 2 folders Mib1, Mib2 en een file genaamd metainfo2.txt) in de SD kaart lezer in de auto. Updaten gaat niet vanzelf dus in het setup menu van de navigatie laat ik zoeken naar updates...
niks.. na enkele minutens nog steeds niks. Op de website staat "Windows you will be provided with a download manager that will guide you through the whole process of downloading and unpacking the data" maar ik heb geen download manager gezien?

Wat doe ik fout?
 

brepus13

Forumguru
Kaart even formatteren en opnieuw proberen? Heb het laatst voor het eerst gedaan ( een navi update ) de uitgepakte file op een geformatteerde sd card en update aanzetten.
 

herbiek

Senior Member
Vanmorgen auto gestart om naar mijn werk te rijden en nogmaals navigatie opdracht gegeven om te zoeken naar updates. Vind die nu ineens wel de update en is begonnen met updaten :banghead:
 

Alexander68

Senior Member
Volgens mij staan er nieuwe kaarten bij VW, hier de link voor mijn 2015 MIB 2 Amundsen: https://webspecial.volkswagen.de/vw...a13&navi=19e5c80f-ca98-4776-8981-3aee228c0e5a

Datum 7-11-19.

oke, ik heb een amunden mib (met twee sd kaarten, waarvan er 1 bereikbaar is in de auto ) met picto voor de radio, android carplay etc... maar welke auto moet ik nemen op deze site en wel info systeem want ze hebben een andere benaming ….

Wil graag de nieuwste update en heb al een backup gemaakt van mijn sd kaart.

Dus straks een kwestie van de juiste downloaden, uitpakken in windows en de map map(s) vervangen door de nieuwe versie als ik het goed begrepen heb….

ergens anders op het forum het antwoord al gevonden, volkswagen golf en dan discovery media nemen...

maar even wat anders, ik heb van origine een versie van Europa met spanje en engeland en de hele mik mak... kan ik nu ook ivm schijfruimte bv de mindere versie nemen met deze landen ?

Andorra, Belgium, Germany, France, Italy, Croatia*, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, Austria, Poland*, San Marino, Switzerland, Slowakia, Sloweniq, Czech Republic, Hungary, Vatican City

dus deze uitpakken en maps kopieren naar de SD (hoef dan geen update te doen gok ik zo ) want in spanje zal ik van zijn levensdagen niet komen met de auto ….. :)

sorry voor de vele vragen :) alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
De op je VIN nummer getoonde mappen met diverse keuze's kun je allen gebruiken.
Dus als je alleen maar in de benelux komt dan neem je de kleinste download waar de benelux in staat.
Wil je percé alle westerse landen hebben dan neem je die van 13Gb die nog gewoon op je SD van 16Gb past en werkt.

Je kunt even een kopie maken van de bestaande mappen die nu op je SD kaart staat.
Dan verwijder je alle bestanden van de SD zodat je een lege SD kaart hebt ! ( NIET FORMATEREN )
En dan pak je op de windows PC de map uit die je hebt gedowload en selecteerd alle files en zet die op de SD kaart
Daarna de LOCK weer op je SD kaart zetten en hierna in je mediacenter in de wagen doen
Hierna zou in theorie je kunnen navigeren op de nieuwe kaarten !
Word de SD niet geaccepteerd door je Amundsen dan zal hij hier een melding van geven op het scherm
 

Alexander68

Senior Member
Met gokken wint er maar één en dat ben jij nooit ! :pieker::pardon:
ik bedoel dus een backup van het SD kaartje op de pc zetten, de kleine versie van Europa van VW gedownload uitpakken en op mijn skoda sd kaart zetten en kijken of de navigatie werkt....

Alleen jammer dat flitspalen er niet op zitten.... vindt ik echt een minpunt, al is het alleen maar om je scherp te houden op snelheid en traject controle ...ben een defensieve rijder maar soms ga je er net iets over heen zonder dat je er erg in hebt...
 

Rallye

Forumguru
@Alexander68 Een Amundsen is een Discover Media bij VW. Als je een Polo van het bouwjaar van jouw Fabia neemt, zit je goed. De update moet worden uitpakt naar de originele Skoda SD-kaart.
 

EdK

Forumguru
Flitspalen werkt tegenwoordig het mooist met Flitsmeister op de smartfeun
Kan geen Navi bestand met flitspalen tegenop !
 
Bovenaan Onderaan