Navigatie update Columbus 2017/2018 beschikbaar

Ahh sorry; ik zit in de war. De Discover Media danwel Amundsen welke wij op het werk hebben heeft P67 als laatste versie. En daar maakte ik in gedachte dan weer P167 van. My bad; P161 is voor de Columbus / Discover Pro idd de laatste versie.

Maar het probleem dat hij hem niet pakte is dat je de mappen mib1 en mib2 in een hoofdmap P161 hebt zitten. Dat moet soieso niet. En ten tweede omdat je macos gebruikt gaat het niet werken vanwege de verborgen files waar de columbus van in de war raakt..

Dus idd even op een windows laptop doen :thumbsup:
 
Oké. Dus sowieso de mib-mappen los op het kaartje. Ben nu bezig op de window laptop. Maar die is niet meer zo snel Maar goed. Ik ga het proberen. Bedankt in ieder geval.
 

Unxplaned

Nieuw lid
Als je hulp wilt kom je met de woorden "een foutmelding" niet heel ver....
Misschien toch de dealer eens vragen. Als MIB2-updates niet werken zijn de verschillen tussen de MIB2 en de Octavia III facelift/Kodiaq-versie van de Columbus misschien toch groter dan ik dacht. Anders wordt het wachten tot november.

Het is inmiddels gelukt. Octavia FL werkt wel. Fout zat hem in bestand kopiëren vanaf een mac. Er gaan verborgen bestand mee met kopiëren daar kan de columbus niet mee omgaan. Vanaf een windows pc bestand met de 2 mappen en textfile naar sd gekopieerd. En update werkt ook op 9.2 columbus nu map met 2017/2018 en dus de ook de nieuwe A4 blij mee!
 
De mijne staat vandaag bij de dealer voor o.a. update van de navigatie (heb nu versie 2017 en krijg 2017/2018). Mooi op tijd voor de lange rit die de Octavia te wachten staat
 

Mark69

Senior Member
Met drie (lange) onderbrekingen was vanmorgen de update via de usb klaar. Eerste keer zag ie de bestanden niet: bleek dat ze uitgepakt waren in de originele map op de usbstick. Na verplaatsing van de in #28 genoemde bestanden en verwijderen van de (nu lege) originele map vond ie alles meteen en ging het eigenlijk vlekkeloos. Heb zelfs een keer de usb-stick er uit gehaald omdat ik dacht dat ie klaar was, maar na weer insteken ging ie gewoon door. Stick is NTSF geformatteerd.
Snelle check: A4 Delft staat er op en snelweg rond Steenbergen ook.

Ik heb ook de update gedraan maar bij mij staat de verlengde A4 er niet op. Ik vraag mij af wat ik krijg als ik die updates draai.
 

Beedeewee

Forumguru
Vandaag ook een nieuw SD kaartje gekocht van 32GB en deze bestanden in de root gezet. Als ik het kaartje in m’n Columbus steek, krijg ik heel even een melding dat het kaartje gelezen wordt, maar dat is helaas alles. Ook als ik kijk bij media is alleen de HDD beschikbaar. De SD is niet te bereiken helaas.
Wat doe ik fout?

Oja, had het kaartje van te voren wel als FAT32 geformatteerd.
 
jij rijd een O2..? Zit daar geen RNS510 in ?
want in een O2 zit iig geen MIB1 Columbus.

Dus dan kun je deze kaarten daar niet voor gebruiken.
 

Beedeewee

Forumguru
Aha, bedankt voor je snelle reactie! Heb ik er iig een kaartje bij voor heul veul muziek:D
Moet ik dit via een dvd doen?
 
Bovenaan Onderaan