Navigatie update Columbus 2017/2018 beschikbaar

Heb geen winrar gebruikt hoor. Downloaden vanaf het Skoda Portal en daarna (met hetzelfde tooltje als waar je mee download) kies je je SD kaart als locatie om automatisch uit te pakken. Daarna in de Columbus (slot 2 gekozen) en hij vind dan de update automatisch. Althans, bij mij. En dan een uurtje geduld hebben :thumbsup:
 

stefanberk

Nieuw lid
ok dank.. dat had ik niet gedaan.. dat duurt wel n paar uurtjes daarom heb ik t met Winrar gedaan... maar goed ondertussen ben ik t met de tool geduldig aan het uitpakken.... ben zeer benieuwd!
 

stefanberk

Nieuw lid
Jazeker ook kansloos.. ben nu n bestand direct aan t downloaden van de vw server, zoals eerder in t topic.. deze bestanden hebben wat andere naam.. trouwens de bestanden die uitgepakt zijn via de downloader zijn exact zelfde als met met Winrar.. betwijfel of dat de oorzaak zou kunnen zijn..
 
Mmmm, ben me aan het afvragen wat hier loos kan zijn. Misschien eens een ander (nieuw) geheugenkaartje gebruiken? Als ik het goed begrepen heb vind je Columbus dus die updates op je geheugenkaartje niet? Je kiest toch eerst NAV, dan rechtsonder SETUP, dan VERSIE INFORMATIE, en dan rechtsboven UPDATE. Dan zoekt hij automatisch op beide SD kaarten naar een geschikte update. Begrijp niet waarom dat bij jou niet werkt. :pieker:
 

stefanberk

Nieuw lid
Ik word r ook beetje gek van.. doe exact de stappen die je beschrijft.. De SD leest ie wel, had r eerst mp3's op gezet en die leest ie allemaal wel.. :(
 
Op de SD kaart staan dan in de root 2 mapjes: Mib1 en Mib2 en 2 losse bestandjes: Metainfo2.txt en WMPInfo.xml Verder moet er NIETS anders op dat kaartje staan.

Klopt dat? Zo ja, dan moet het werken en anders zou ik toch eens een nieuwe SD kaart proberen. Denk dan toch dat daar iets mee loos is.
 

Olavio

Senior Member
Met drie (lange) onderbrekingen was vanmorgen de update via de usb klaar. Eerste keer zag ie de bestanden niet: bleek dat ze uitgepakt waren in de originele map op de usbstick. Na verplaatsing van de in #28 genoemde bestanden en verwijderen van de (nu lege) originele map vond ie alles meteen en ging het eigenlijk vlekkeloos. Heb zelfs een keer de usb-stick er uit gehaald omdat ik dacht dat ie klaar was, maar na weer insteken ging ie gewoon door. Stick is NTSF geformatteerd.
Snelle check: A4 Delft staat er op en snelweg rond Steenbergen ook.
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Ik heb dit inderdaad inmiddels meerdere keren gedaan zonder enig probleem....
Zorg er wel voor dat je SD kaart volledig leeg is. Volg de stappen op het download portal en het kan niet mis volgens mij.

Uiteindelijk duurt het downloaden (op de laptop) en uitpakken (op de SD kaart) inderdaad een behoorlijke tijd maar s'middags aanzetten is voor het slapen klaar (afhankelijk van hoe laat je er in duikt, maar goed...)
De volgende dag op een langer ritje de kaart er in en het is in 40 minuten gepiept terwijl je de Columbus gewoon kunt blijven gebruiken :pardon:
 

s_janssen

Actief lid
Top hoor, die Skoda navi...vandaag een route in Franse Alpen geadviseerd gekregen. De foto's spreken voor zich. Een onbegaanbaar karrespoor waarbij het onmogelijk was te keren of achteruit te rijden..ik schat 2500 euro schade...m
 

Rallye

Forumguru
Au. Met beleid de uitgestippelde route volgen dus. Overigens heb ik ook al eens op mijn TomTom een route deels over onverhard gehad. Maar dat was op Mallorca met een huurauto......
En niet zo onbegaanbaar als de jouwe zo te zien....
 

s_janssen

Actief lid
Inderdaad "au", maar misschien had je iets eerder wel kunnen keren, dan wel achteruitrijden.
En als ik zo de (onder-)schade bekijk, ben je er met een flinke snelheid in/over gegaan............

Nee dat is een verkeerde aanname. Hele smalle weg, keren onmogelijk. En de schade is van stapvoets proberen over een steen heen te komen. 1 km per uur. De koppeling vond het ook niet leuk.
 

Unxplaned

Nieuw lid
Even een vraag wanneer ik op de update site kijk staat er bij mij: Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer.

Ik heb de nieuwe columbus 9.2.

Weet iemand of ik het zip bestand gewoon gebruiken.
Want bij mij staat bijvoorbeeld de nieuwe A4 er nu nog niet op.
 

s_janssen

Actief lid
Wat ik even niet snap is, je ziet toch dat je een karrespoor wordt opgestuurd. Dan stop je toch direct?
En als een auto er vooruit kan komen, kan hij ook achteruit terug. :arghh:

Was het maar zo makkelijk geweest. Ik heb zelf altijd gelachen om sukkels die hun navigatie volgen. De asfaltweg is smal, gaat over in een grindweg, gaat over in een grindkarrespoor, gaat omhoog en omlaag, en werd telkens smaller, en je denkt steeds komt wel goed. Kwam dus niet goed. Maar goed. Volgende keer draai ik direct om. Whatever it takes...
 
Bovenaan Onderaan