Navigatie update Columbus 2017/2018 beschikbaar

gdisselkoen

Forumguru
Heb hem onlangs via de VW site gedownload. helaas nog steeds hele oude kaarten. Wegen die bijna 2 jaar geleden veranderd zijn, zijn nog steeds niet verwerkt. Datum van de updates was van december 2016. En dat is dan de update 2017/2018 :mad:
 

plas0108

Forumguru
Ik heb ook deze week de kaarten van de Columbus ge-update naar de 2017/2018 versie. Vandaag op de ringweg van Rotterdam wist de Navigatie niet meer waar we waren (en in ook niet :nono:). De kaarten van de nieuwe update zijn dus idd hopeloos verouderd helaas. Gelukkig hoeven we er niet extra voor te betalen anders zou het helemaal triest zijn.
 

Robbie146

Senior Member
nieuwe kaartjes vandaag geladen, mooi op tijd voor de vakantie, ook al zal er niet veel verschil in zitten met de voorgaande versie.
 

DVDguy

Forumguru
Ik heb ook deze week de kaarten van de Columbus ge-update naar de 2017/2018 versie. Vandaag op de ringweg van Rotterdam wist de Navigatie niet meer waar we waren (en in ook niet :nono:). De kaarten van de nieuwe update zijn dus idd hopeloos verouderd helaas. Gelukkig hoeven we er niet extra voor te betalen anders zou het helemaal triest zijn.

Ik weet niet wat er dan niet goed gaat, maar die kaarten zijn prima up to date; zo staat nu de A4 richting Schiedam - Delft er op en kiest hij die vanuit West Brabant ook als snelste route naar bijv. Amsterdam.

Ik heb vorig jaar ook problemen gehad en dacht dat dit aan de gps lag, bleek de Columbus zelf de boosdoener en deze is onder garantie vervangen
 

gdisselkoen

Forumguru
Kaarten zijn niet up-to-date. Hier in Zaltbommel, waar ik werk, is een rondweg aangelegd en een rotonde, plus aansluitende wegen, komen te vervallen. Dat is zo'n 1,5 a 2 jaar geleden gebeurd. Staat niet op kaart. Een collega die sinds 3 jaar in een nieuwbouwwoning (2x woordwaarde) woont, vindt wel zijn straat, maar niet zijn huisnummer. :nono:
 

plas0108

Forumguru
Ik weet niet wat er dan niet goed gaat, maar die kaarten zijn prima up to date; zo staat nu de A4 richting Schiedam - Delft er op en kiest hij die vanuit West Brabant ook als snelste route naar bijv. Amsterdam.

Ik heb vorig jaar ook problemen gehad en dacht dat dit aan de gps lag, bleek de Columbus zelf de boosdoener en deze is onder garantie vervangen

Bij mij ging het aan de andere kant van Rotterdam mis op de A15 met de aansluiting op de A29 richting Oud-Beijerland.
 

rouwehand

Senior Member
Bij mij ging het aan de andere kant van Rotterdam mis op de A15 met de aansluiting op de A29 richting Oud-Beijerland.
Vreemd, bij mijn de update 2017 (MIB Columbus) was dit al verwerkt.
Nu wel de A4 vanaf Schiedam naar Delft bijgewerkt.
Verder is het altijd een klein beetje aanpassen (NAVI Skoda is gemiddeld actuele situatie - 2 jaar). Maar dan kan je de Smartphone inzetten als je het echt niet meer kan vinden ;)
 

AndreM

Forumguru
Welke navigatie je ook neemt, het is en blijft een hulpmiddel! :jaja:
Behalve de online versies is de leveranciers afhankelijk van het aangeboden kaartmateriaal. :pardon:

Maar een beetje chauffeur kan toch ook borden lezen, toch? :lezen:
En anders, doe eens onder je plekje.
Kom je ook nog eens op wegen waarvan je niet eens het bestaan van wist.
Want klakkeloos je navi volgen is ook saai hoor. :yeehaa:
 
Columbus kaart update is bij mij ook gelukt. Voor mij de eerste keer (althans met deze auto) omdat ik de auto pas kort in bezit heb. Maar gewoon voor de deur, 1 uur en 15 min. En de motor gewoon uit. Zag dat Skoda adviseert de motor te laten draaien maar dat leek me wel wat overkill. Heb wel even de accu status voor en na gekeken. Bij begin: 94% en na 1,5 updaten 82%. Geen probleem dacht ik zo. Hoe actueel kaart de kaart update zelf is kan ik nog niet zo goed beoordelen. Het nieuwe gedeelte A9 bij Badhoevedorp staat er in ieder geval wel op. :jaja: En misschien mag het dan niet de allernieuwste kaart zijn, ze zijn wel gratis. Daar kunnen heel veel andere merken nog wat van leren.
 

gdisselkoen

Forumguru
1 uur en 15 minuten is best wel lang. Bij mij deed ie er iets meer dan 40 minuten over. Collega heeft mijn SD kaartje ook gebruikt en scoorde ook ruim 40 minuten. Ik had de motor uit staan, alleen contact aan. Collega heeft het uitgevoerd onderweg naar huis, dus met draaiende motor.
 

stefanberk

Nieuw lid
Bestanden ECE 2017/2018 al 2x gedownload (ca 25 GB)... uitgepakt naar 2 Mib mappen, naar 32 GB SD Kaart gekopieerd.. in slot 2 van de Columbus (nu op versie ECE 2014/2015).. update, maar kan geen bestanden vinden. In slot 2 zelfde verhaal. zowel via nav en instellingen gedaan maar kan geen bestanden vinden!!
Ben al tijd hiermee bezig maar lukt maar niet..
 
Bovenaan Onderaan