Navigatie update Columbus 2017/2018 beschikbaar

EdK

Forumguru
Een volgende keer toch de drone vooruit sturen......:pardon:
Maar ik zoiets ook wel eens meegemaakt in Noorwegen hoor, ook een zijweg in beginnende met asfalt en eindigde in een fallerbaan weggetje onverhard....
Had nog het geluk dat het droog weer was, want want allssss het nat was geweest dan dan had ik waarschijnlijk mijn wagen kunnen afschrijven.....

Maar ben er toendertijd wel zonder schade doorgekomen en achteraf een heel mooie route gehad...

Misschien kwam het wel doordat ik geen TT had maar een Garmin....:pardon:
 

Unxplaned

Nieuw lid
Waarom probeer je het niet gewoon? Als het niet kan herkent hij de update niet.

Yes geprobeerd. Wanneer ik SD in slot stop geeft ie wel aan update bestanden in kaartslot 1. Wanneer ik wil gaan updaten geeft hij een foutmelding werkt helaas niet. Benieuwd of alleen de dealer dan toch de update erop kan zetten.
 
Een volgende keer toch de drone vooruit sturen......:pardon:
Maar ik zoiets ook wel eens meegemaakt in Noorwegen hoor, ook een zijweg in beginnende met asfalt en eindigde in een fallerbaan weggetje onverhard....:

Herkenbaar, Portugal, zo'n 13 jaar geleden. Gewoon navigeren op de kaart en de route beschrijving van het hotel.
We moesten ergens de doorgaande weg af, met een slinger weggetje binnendoor. Let wel, indertijd waren ze met EU subsidie nog bezig om zelfs de grootste doorgaande wegen te asfalteren. Dit was toen zeker niet de norm.

Een heel eind ging dat goed, tot heuvel af steeds stijler werd en steeds minder begaanbaar (zeker met verlaagd onderstel). Uiteindelijk op een plat stuk met iets meer ruimte kunnen keren met een hoop geschuur van de onderkant. Ik had veel eerder willen keren, maar dat was geen optie.

En om nu achteruit een smalle slingerende stijle bergweg op te rijden....

Uiteindelijk terug op de grote weg de volgende afslag genomen, ook een binnendoor weggetje, maar goed te doen.

De volgende dag bleek dat nóg een afslag later er een keurig geasfalteerde provinciale weg tot bij de oprit van het hotel te komen. Wij waren echter via de achterkant over de landweg gekomen
 

Rallye

Forumguru
Yes geprobeerd. Wanneer ik SD in slot stop geeft ie wel aan update bestanden in kaartslot 1. Wanneer ik wil gaan updaten geeft hij een foutmelding werkt helaas niet. Benieuwd of alleen de dealer dan toch de update erop kan zetten.

Als je hulp wilt kom je met de woorden "een foutmelding" niet heel ver....
Misschien toch de dealer eens vragen. Als MIB2-updates niet werken zijn de verschillen tussen de MIB2 en de Octavia III facelift/Kodiaq-versie van de Columbus misschien toch groter dan ik dacht. Anders wordt het wachten tot november.
 
Middels het zoeken naar een update met behulp van het chassisnummer blijkt dat update alleen mogelijk is middels dvd
 

Rallye

Forumguru
Ook die melding krijgen de andere "facelifters". Maar hoe je die DVD in je Columbus krijgt? Waarschijnlijk is dit gewoon een foute foutmelding.
 
Columbus kaart update is bij mij ook gelukt. Voor mij de eerste keer (althans met deze auto) omdat ik de auto pas kort in bezit heb. Maar gewoon voor de deur, 1 uur en 15 min. En de motor gewoon uit. Zag dat Skoda adviseert de motor te laten draaien maar dat leek me wel wat overkill. Heb wel even de accu status voor en na gekeken. Bij begin: 94% en na 1,5 updaten 82%. Geen probleem dacht ik zo. Hoe actueel kaart de kaart update zelf is kan ik nog niet zo goed beoordelen. Het nieuwe gedeelte A9 bij Badhoevedorp staat er in ieder geval wel op. :jaja: En misschien mag het dan niet de allernieuwste kaart zijn, ze zijn wel gratis. Daar kunnen heel veel andere merken nog wat van leren.

Hier ging de update ook prima. Maar de A9 die om badhoevendorp gaat staat er nogsteeds niet op hoor.
 

anilv26

Senior Member
Deze melding is voor andere updates, Bluetooth bijvoorbeeld. De maps kan je gewoon via USB oa installeren/updaten.

Other software
Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer.
 
Hulp gezocht.

Wat doe ik fout?
Ik heb een O3 combi met een Columbus systeem. Op de Skoda site zie ik dat er een update is voor mijn systeem door het invullen van mijn VIN-nummer. Dit bestand van ca 28 GB gedownload naar mijn Macbook.
Ik heb een 64 gb klasse 10 SD kaartje omgezet van Exfat, want bij Exfat gaf mijn radio aan dat hij geen bestanden beschikbaar waren, naar MS-Dos (fat32). Hier heb ik de update opgezet en krijg dezelfde melding. Voor de zekerheid in slot 1 én 2 geprobeerd.

Wie heeft voor mij de tip?

Gr, Arjen
 

Bijlagen

  • Columbus.jpg
    Columbus.jpg
    196,1 KB · Weergaven: 40
  • Colombus1.jpg
    Colombus1.jpg
    212 KB · Weergaven: 40

anilv26

Senior Member
Hulp gezocht.

Wat doe ik fout?
Ik heb een O3 combi met een Columbus systeem. Op de Skoda site zie ik dat er een update is voor mijn systeem door het invullen van mijn VIN-nummer. Dit bestand van ca 28 GB gedownload naar mijn Macbook.
Ik heb een 64 gb klasse 10 SD kaartje omgezet van Exfat, want bij Exfat gaf mijn radio aan dat hij geen bestanden beschikbaar waren, naar MS-Dos (fat32). Hier heb ik de update opgezet en krijg dezelfde melding. Voor de zekerheid in slot 1 én 2 geprobeerd.

Wie heeft voor mij de tip?

Gr, Arjen
Bestand ook uitgepakt en dan op het sd kaartje gezet?
 
Als het goed heeft mijn computer dit zelf gedaan. Dat stond er iig toen hij het bestand volledig gedownload had. "Uitpakken bestand". Ik heb nu 1 map met 2 submappen. Dit zou toch goed moeten zijn?
IMG_1219.JPG
 
Ja is goed maar je moet even zoeken hoe je de verborgen bestanden kunt verwijderen welke macOS aanmaakt bij het kopieren. Anders gaat je navi de sd kaart niet trekken.

Als je bootcamp hebt met windows kun je het beter vanuit daar kopieren.

De indeling is gedeeltelijk juist.
Je moet alleen de 2 mib mappen en de meta info in de root van de sd kaart zetten. Niet in een map. Ik zie in het scherm P161 staan. Maar dat is niet de laatste. P167 is de laatste versie.
 
Ik zou het nog kunnen proberen met de laptop van mijn vriendin, Windows.
Voor zover ik weet is het de laatste update aangezien ik deze gisteravond/vannacht heb gedownload.
Maar zal het opnieuw downloaden en weer proberen.
Gelukkig heb ik een lang weekend
 
Bovenaan Onderaan