Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antera

Donateur
Nog even een foto en een filmpje ( met een :thumbsup: ) van de RS op de rollerbank. Was hem wel ineens kwijt :arghh: toen ik me sleutels wilde halen. Bleek hij er toch even een rondje mee te zijn rijden.

5pdd.jpg


 

andrehj

Forumguru
Ook van mijn kant allereerst de complimenten aan Corné en TVS (en de mensen achter de diverse goodies) voor de organisatie. Zelfs mooi weer was geregeld!

Als techneut vond ik ook de DSG lezing erg interessant. Gaf toch weer een hoop info die ik nog niet wist.

Mijn (ongetunede) S2 (1.8 TSI met DSG) is ook op de rollenbank geweest. Benzine was gewoon standaard de goedkoopste euro 95. Koppel was precies 250 Nm, maar bleef veel langer (tot in hogere toeren) hoog, zodat het uiteindelijke vermogen op maar liefst 186 pk uit kwam! Niet slecht voor een motor die volgens de folder 160 pk heeft.

Dit heeft mij ervan overtuigd dat ik geen tuning nodig heb, hier kan ik prima mee leven. Wel heb ik de DSG aan laten passen, zodat de schakelmomenten nu wat lager liggen, ik een bruikbare 1e versnelling heb en zowel mijn dual-mass-flyweel als mijn 2e koppeling langer meegaan. 2013-09-28 S2 1.8TSI.png
Door alle hectiek heb ik alleen niet meer precies kunnen vragen wat (en of) er (aan de DSG-software) nog meer is aangepast (koppelbeperking weg of max koppeldruk verhoogd oid). Hier zal ik nog wel eens een mailtje naar TVS aan wagen.
 

rcFred

Senior Member
@rcFred: Sodemieter, maar liefst 290 Nm uit een 1.4 TSI. Dat zal toch niet origineel zijn? Was dit een meting na tuning door TVS? Of van een andere tuner?
Het leuke is; het is orgineel! De persoon die rolde vroeg me een paar keer wat de auto standaard moest hebben en controleerde alles een keer of het wel goed was gegaan. De eerste run kwam uit op 164pk en de tweede run op 166pk.
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon : Mooie waarde 145pk DIN en 118pk aan de wielen. Er zal zeker meer inzitten: zie het stuk van MexxT

Dit zijn de waarden na tuning. Ik had geen meting gedaan voor het tunen (achteraf had ik dat misschien beter wel kunnen doen). Maar ik ben heel tevreden. Merk duidelijk meer koppel en met de aanpassing van de waarden van de turbo (96% boven de 3000 toeren) merk je dat ook heel duidelijk.
 

Flem_nl

Forumguru
Het leuke is; het is orgineel! De persoon die rolde vroeg me een paar keer wat de auto standaard moest hebben en controleerde alles een keer of het wel goed was gegaan. De eerste run kwam uit op 164pk en de tweede run op 166pk.
? Dus geen tuning??? Enkel een dyno run?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan