Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackokkie2

Forumguru
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, hij reed aan de andere kant van de weg en de andere kant op. Maar ik gok een Peterbilt of International.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Verder vroeg me af waar met name de Fabia's waren gebleven.
Bij deze een oproep aan alle Fabia rijders, als het mogelijk is en je zin hebt, kom gezellig mee
Ik was denk ik iets teveel gericht op het tune - aspect voor deze dag. Daar valt met mijn 3 cilinder atmosferisch motortje namelijk weinig aan op te krikken!
Verder is het nogal wat logistiek geregel hier thuis omdat de mrs. in de weekends werkt (en we hebben een kleintje)
Misschien een volgende keer wel!
 

Sciroccofrank

Senior Member
Zo, ook nog ff een reactie van mijn kant:D Heb een topdag gehad gister, de RS heeft nu lekker wat extra paarden en knalt door de toeren, na iedere keer schakelen krijg je een duw in de rug:dankje: Is nu een echte gti killer geworden :D:D:D Wordt lachen bij de eerst volgende stoplicht sprint:maakmegek: Hopelijk komt er nog eens zo'n dag bij tvs, dan kan ik de dsg van de rocco aan laten passen

@Corné de Kluijver en de rest bedankt voor de gezelligheid en ieder bij TVS bedankt voor het tjippen. Ik heb eerder wat wagens laten doen bij JD ( naar volle tevredenheid ) maar kan iedereen TVS ook adviseren, ze leveren gewoon goed werk met prima service
 

Blackokkie2

Forumguru
Flem_nl, dit is een systeem voor de Octavia 2 combi, jij hebt een O3 dus gaat niet werken bij jou. Tenminste zolang er niemand een geschikte veer voor de O3 gevonden heeft.
 

Vanenkelen

Forumguru
Jeumig.... Ben je 24 uur even niet online en dan loop je alweer 13 pagina's achter... Maar wel ontzettend leuk met al die foto's en verhalen.

Eigenlijk is alles al gezegd en geschreven. Organisatie: Top! Weer en sfeer: Top! Gastvrijheid en vakmanschap: Top! Forumleden die elkaar belangeloos met van alles en nog wat helpen: Top!

Al met al een hele leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar. Ik moest er om 16:15 vandoor en heb de vlammen van de Volvo en de RS van Antera op de bank gemist, jammer, zo te lezen was dat spectaculair.

Aangezien ik een paar setjes stempelveren van Alcomex bij me had, togen @Sciroccofrank, @Joske en ik om een uurtje of 12 met een tas gereedschap, stempelveren en krimpkousen naar het grasveld om als eerste de auto van Joske onder handen te nemen. Gelukkig kwam @Chrissel ons direct helpen want ik had een van de gasveren van Joske al te ver uit elkaar gehaald :banghead:. Na een kwartiertje knutselen ging de klep van Joske netjes open. 15 minuten later stond ook Sciroccofrank tevreden naar de kont van zijn RS te kijken en weer een kwartierje later weigerde mijn achterklep uit zichzelf helemaal open te gaan :nono::wavecry:. Gelukkig ging hij de tweede poging wel uitzichzelf open, maar ik denk dat ik binnenkort een setje nieuwe gasveren moet gaan halen. Chrissel dank je wel voor de hulp!

Mijn tuning verliep ook boven verwachting goed. Toen ik mijn auto in mei kocht was hij al getuned. Maar als je op de naam van die tuner googled dan kom je niet zulke goede verhalen tegen, daarnaast was de prijs waarvoor hij getuned was ook wel erg laag (200 euro). Dat voelde dus niet goed. En zeker gezien het feit dat het dubbelmassavliegwiel in mijn auto gevoelig is voor te veel koppel bij lage toeren wilde ik zeker weten dat ik niet over al te lange tijd ineens met een kapotte koppeling zou rondrijden. Dus deze dag bij TVS was een perfect moment om mijn auto opnieuw te laten tunen.

Ik kon al vrij vroeg op de rollenbank om te kijken wat die andere tuner er van had gemaakt. Mijn 1.9 TDI zou af fabriek 105 pk en 250 NM moeten hebben. Na de eerste run bleek hij 131 pk en 265 NM te hebben. Redelijk, maar niet echt indrukwekkend, daarnaast waren de vermogens- en koppelkromme nogal onrustig van vorm.
Tijd voor de echte tuning dus. In een kort gesprekje met een van de heren van TVS aangegeven dat ik niet persé het maximale vermogen er uit wil halen, maar vooral een lekker soepel rijdende auto, die indien mogelijk zuiniger rijdt en vooral op een goede manier met mijn vliegwiel en koppeling om gaat.

Na overleg met Ronald werd besloten mij een iets aangepaste/rustigere tuning te geven. Zo gezegd, zo gedaan! Later op de dag mocht ik nog een keer op de rollenbank en toen kwam de grote verrassing.
Ondanks de wat "tammere" software kwam er 155 PK en 333 NM uit! Ongelofelijk! en dat uit een 1.9 TDI van 4 jaar oud. En de vermogens- en koppelkromme zijn waanzinnig regelmatig en vlak van vorm. Helemaal top dus!

Onder de 2000 toeren is hij inderdaad wat tammer dan voorheen (wat alleen maar goed is voor mijn koppeling), maar daarna gaat hij als de brandweer. Op de terugweg een keertje 120-180 op de A18 en dat gaat (voor mij) bizar snel!

Klein minpuntje, ze waren bij mij vergeten de foutmeldingen uit de VAG-COM te halen, maar daar kwam @Antera gelukkig snel achter. Geen probleem, kan gebeuren op zo'n drukke dag.

Had nog wel een vraagje die ik tijdens de dag (en voor de tuning) ben vergeten te stellen. Wellicht kan iemand van TVS (@MexxT) daar nog antwoord op geven? Hebben jullie de EGR klep ook dichtgeprogrammeerd met de tuning? In het topic is dat geloof ik wel ter sprake geweest en gaven jullie aan dat dat normaalgesproken wel gebeurt (in overleg met de klant). Maar bij mij is dat in ieder geval niet ter sprake geweest. En ik had er graag nog wat extra informatie over gehad....

Zo, een heel verhaal, maar dat heb ik wel gecompenseerd door het niet verdeeld over 13 pagina's in kleine brokken te brengen :lezen:. Kortom hier een zeer tevreden klant en forumlid en kijk met veel plezier terug op deze mooie dag! 'Till next time!
 

Joske

Forumguru
@Vanenkelen

leuk verslagje ;) kan dat gevoel alleen maar beamen.

Heb jij toevallig je rollenbankrun al via mail gekregen? Want met mijn exotische familienaam gebeuren er wel al eens foutjes met mijn mailadres (zeker gecombineerd met mijn hanenpoten-dokters-handschrift) :D
 

Blacky

Forumguru
@Vanenkelen

leuk verslagje ;) kan dat gevoel alleen maar beamen.

Heb jij toevallig je rollenbankrun al via mail gekregen? Want met mijn exotische familienaam gebeuren er wel al eens foutjes met mijn mailadres (zeker gecombineerd met mijn hanenpoten-dokters-handschrift) :D

Heb ook nog niks via de mail gekregen. Misschien morgen?
 

Joske

Forumguru
laat ons hopen! dan zal ik een topic opstarten met alle rollenbank-verslagen! is leuk vergelijken dan :D

hier posten lijkt me weinig zinvol aangezien ze verdwijnen in de "massa" ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan