Ik heb het topic een beetje doorgelezen (niet helemaal hoor, 11 paginas zijn er nogal wat), en kan wel een paar antwoorden geven op wat vragen.
ik wil als eerst Corné bedanken voor het regelen! echt top gedaan!
En de rest natuurlijk voor het langskomen!
Door de hektiek zijn er bij een aantal auto's geen fouten gewist, bij de auto's met pdc en dergelijke zie je dit meteen omdat het systeem niet werkt. de auto van Blacky is wel gewist, maar waarschijnlijk is de Carkit zijn communicatie verloren met de telefoon, een simpele reconnect moet voldoen. volgensmij is dat ook gelukt wat ik gezien heb. Dat de motor niet echt mooi stationair loopt is wat minder, hier gaan we uiteraard even naar kijken.
Dat moet gewoon opgelost worden. Het enige nadeel is dat hij weer terug moet komen bij ons om de motorsoftware aan te passen.
Over ons enthousiasme, we krijgen geen 150%, gewoon een andere dag vrij haha

Het was gewoon een erg gezellige en goed geregelde dag en heb me goed vermaakt ondanks dat ik aan het werk was. ik was ongeveer 7 uur thuis, dus het viel mee.
Over de bank, elke bank is anders, zoals ik luuk al uitgelegd heb, de ene heeft betere koeling dan de andere, en op de ene bank doet de ene auto meer dan de andere. Ook zijn uiteraard de buitentemperaturen erg van belang (koud weer = meer vermogen) Je moet een marge houden van een PK of 10 in de plus of in de min, het is meer een indicatie, en het gaat natuurlijk om de rijervaring en niet om de cijfertjes. Dit is natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid.
Voor de rest, mocht je nog een aanpassing willen in je DSG (niet iedereen vind het zelfde programma even fijn rijden) dan kan je gerust langs komen om hem aan te laten passen, dit kost niks op vertoon van factuur.
Over de VRS, dit programma was inderdaad net iets anders dan de rest van de 6 traps DSG, mijn collega (Dirk) is in opleiding bij Ronald om zelf software te gaan maken, hij weet heel veel en kan heel veel software zelf maken., en bijna alle auto's zijn perfect gelukt. Deze meeting was een mooie uitdaging voor hem. Er zijn natuurlijk altijd dingetjes die je niet kan weten. Ronald heeft het hem uitgelegd, en vervolgens heeft hij de software weer aangepast, naar hoe die zou moeten zijn.
Ik heb ook mijn eigen S3 nog even op de bank gegooid, en hier kwam een (voor mij) verrassend resultaat uit. 290PK met 480Nm koppel.
Ik hoop dat jullie je vermaakt hebben, en ik vond het een geslaagde meeting.
Mochten jullie nog vragen hebben, en/of toch onverhoopt problemen krijgen (wat ik niet verwacht), twijfel niet om contact op te nemen, we gaan uiteraard kijken wat we voor je kunnen doen.