Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Nee niet vanuit dit forum. Allemaal mensen die rechstreeks op de gmail-account reageerden zonder melding van lid te zijn op een forum.

Maar goed, ik zie liever nog meer ervaringen van deelnemers als dit onder de aandacht brengen. Dat is nu al te veel.

EdK

Forumguru
Te triest voor woorden dat ze zover durven te gaan
En gevolg is wel weer dat de goede onder de kwade lijden.
Maar kan je reactie goed begrijpen en laat het voor anderen die ooit zoiets vergelijkends op willen zetten een les wezen
Communicatie via PB van een forum en geen eigen (tijdelijk aangemaakte ) emailadressen gebruiken

Via de PB zijn ze in iedergeval in combinatie met mods dan nog aan te pakken.

Maar al met al blijft het een domper op je toech zeer succesvolle actie, en laten we allen hopen dat je uiteindelijk de positieve reactie's hier en op de andere fora je blijft herinneren en de negatieve gauw naast je kunt zetten.

Want ondanks dat ik er geen gebruik van heb gemaakt ( reden bij jou bekend) blijf ik het een mooie actie vinden !

andrehj

Forumguru
Ik mag toch hopen dat die bedreigingen niet uit de hoek van dit forum zijn gekomen - en mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dat die lieden dan een levenslange ban krijgen...
Daar zat ik ook aan te denken. Voortaan misschien alleen maar acties voor personen die al een bepaalde minimum bijdrage aan dit forum hebben geleverd?

piair1982

Forumguru
Werd er tijdens de tuning nog benadrukt dat je perse een hoger octaan (benzine) of hoger cetaan (diesel) moet gaan tanken na tuning?

Heb dit nog niet in de ervaringen kunnen teruglezen...

Dit omdat me dat vroegah wel eens verteld is... :)

TurboBooster

Forumguru
Werd er tijdens de tuning nog benadrukt dat je perse een hoger octaan (benzine) of hoger cetaan (diesel) moet gaan tanken na tuning?

Dat is niet echt nodig daar de tuning dusdanig uitgevoerd word dat men op normale octaan 95 benzine kan blijven rijden.
De electronica in het regelapparaat zorgt er voor dat één en ander binnen bepaalde marges blijft.
Bij tuning 'op maat' kan de tuner wanneer er benzine met een hoger octaan getal bv. BP Ultimate wordt getankt nog iets meer vermogen/koppel uit de motor worden gehaald. Dit verschil is echter gering.
Wel ervaren meerdere personen van getunede motoren dat de motor op een benzine met een hoger octaan getal wat mooier 'loopt' en het brandstof verbruik iets lager is.
Dat werd tijdens het tunen ook wel vermeld.
Van dieselmotoren weet ik het niet.

Rosinfield

† In Memoriam
Dit lijkt me nogal in tegenspraak met de ervaringen van Ron467 bij JD, zoals eerder hier vermeld. Daar was toch duidelijk sprake van substantieel meer vermogen met 98 (gesimuleerd door bijmengen bio-ethanol) dan met 95.
Dit wel uiteraard niet zeggen dat 98 moet, maar wel dat het beter rijdt

MarcoO2

Forumguru
RON98 levert ook gewoon meetbaar en merkbaar meer vermogen en koppel, weet ik uit mijn eigen ervaringen bij JD op de rollenbank.

Ron467

Actief lid
@ Noord, Als eerste treurig om te lezen over die A-socialen, sterkte en probeer het je niet aan te trekken!Als ze meelezen weten ze in ieder geval wat ze missen, sukkels!@ de rest,Het verschil tussen de 95 en de 98: In mijn geval was het (erg) slechte 95 (altijd de goedkoopste die ik kon vinden) tegen goede 98, dus idd een heel fors verschil.1e tankbeurt gehad, geeft nog niet echt een zuiniger beeld, maar het gevoel (en volgens de BC) is dat hij echt iets zuiniger is......Daarbij vrij veel stoplichten gehad en dan doe ik echt niet raar, gewoon optrekken, de DSG schakelt dan zo rond de 3000 RPM, maar dan heb ik toch al gelijk een ongelofelijke voorsprong......dat is best wel kicken.Echt van staande start vol in de toeren jagen heb ik eigenlijk nog niet eens gedaan :blush: want eigenlijk wil ik dan ook de topsnelheid eens halen.Het is dus een redelijk giftig autootje geworden die een vederlicht voetje nodig heeft als je echt gewoon met het verkeer mee wilt sukkelen :ahum:Voor de rest lekker krachtig, gewoon soepeler en stiller.Enig nadeel wat ik heb bemerkt is dat de CC dat zijdezachte voetje nog niet beheerst; op de CC (100, 110, 120, 130 km/h maakt niet uit) een tunnel uit (of bergje op denk ik) geeft hij telkens iets te veel, dan dus weer minder, dan weer iets te veel enz. totdat je weer op de vlakke weg zit. Er is mee te leven hoor, maar volgens Mark is dit weg te regelen, dus ik ga nog een keer terug voor de puntjes op de i.

TurboBooster

Forumguru
@freewheeler2

De vraag was of je perse een hoger octaan (benzine) bv. super98 moet tanken.
Dat hoeft dus niet.
Wel zal de ene motor meer baat bij super98 hebben dan de andere.
Euro 95 benzine vermengt met bio-ethanol maakt nog geen super98 benzine.
De klopvastheid van euro95 vermengt met bio-ethanol zal wel hoger worden waardoor de pingelsensor later of wellicht helemaal niet meer ingrijpt.
De keuze van noord26 om te gaan voor een paar PK minder en wel een goed koppel zonder dip heeft volgens mij ook direct te maken met het terugregelen door de pingelsensor.

Rosinfield

† In Memoriam
dat zeg ik! Het hoeft niet. Verder had ik het over het simuleren van 98 door bijmengen. Dus ik begrijp dit niet zo goed, je suggereert mijn beweringen te corrigeren c.q. te weerspreken, waar ik exact hetzelfde beweerde. Schiet mij maar lek!

Rosinfield

† In Memoriam
ik vlieg niemand in de haren hoor, reageerde slechts inhoudelijk/zakelijk op de vorige spreker die mij adresseerde.

Noord26

Forumguru
@ freewheeler: graag via PM naar TurboBooster als je uitgebreid in discussie wilt. De laatste paar berichten gaan inhoudelijk totaal niet meer over nabespreking van de groepsaankoop.

Rosinfield

† In Memoriam
dat wil ik niet hoor, wat mij betreft blijft het bij die ene reactie. Begrijp de commotie niet, ben me van geen kwaad bewust, als ik iets verkeerd heb gedaan/gezegd, excuses!

Gerke

Forumguru
wat een verschil :D
Nu was de mijne al redelijk pittig, maar nu krijg je boven de 2000 rpm echt een zet in de rug, nu dus wennen aan het gaspedaal omdat je toch wat beheerster wilt rijden.
Gisteren met aanhanger (800 kg beladen) gereden, met speels gemak, zolang je bergop (bergje) zorgt rond de 2000 rpm zit gaat het lachend, zonder de box moest ik echt boven de 2500 rpm zitten.

ik ben blij in ieder geval. verbruik ga ik weer bijhouden, eens zien of dat nu ook beter wordt.

Ron467

Actief lid
En ik ben afgelopen zaterdag ook weer even langs geweest omdat op de CC bij 100 - 110 km/h de auto zoekerig was.
Er zijn wat waarden aangepast en hij rijd nu nog soepeler en het probleempje is over!
Goede na - service!

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om even Duitsland in te duiken..... Helaas redelijk druk en wat regenachtig maar na de 4 e poging (en nadat mijn vrouw al drie keer gezegd had dat ze het wel goed vond zo), eindelijk boven de 200 km/h gekregen!

Kicken voor even en leuk om te merken dat bij de sprint van 120 daarnaartoe de Opel insignia die me eerst zat te pushen maar met centimeters tegelijk aan me voorbij kon komen:uitlachen:....... de Q7 daarachter had daar duidelijk minder moeite mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan