Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_Octavia

Forumguru
Ik ben intussen 200 km verder met JD tuning en kan niet anders zeggen. Wat een verbetering kwa rijden. Het lijkt wel een andere auto. Pakt vanaf 1500 toeren nu echt goed op zonder tegen te pruttelen en vanaf 2300 toeren krijg je nog een extra zetje in de rug als je volgas blijft geven. Dat laatste komt het verbruik niet ten goede. maar ja.

Kortom ik ben erg blij met de actie.

Gerke

Forumguru
Net mailtje gestuurd om een afspraak te maken. Toevallig volgende week een weekje vrij. Hopen dat dat nog ergens in het drukke schema van JD past.

ThomasTDI

Nieuw lid
Vanmiddag was het zover, de Passat reed het terrein van JD op. Na even met Mark gepraat te hebben zijn we eerst een blokje gaan rijden om de auto uit te lezen of alles ok was. Tijdens de proefrit kwam Mark erachter dat de nokkenas iets te laat stond (scheelt vermogen). Terug bij JD werd deze door Sven (volgensmij, als ik het mis heb mark ff zeggen!) netjes op tijd gezet zodat dit de tuning volledig tot zijn recht zou komen. Boven ging JD ondertussen aan de slag de software te schrijven, onder tussen even een lekker bakje koffie gedronken. Nokkenas op tijd gezet, software erin en de vermogensmeting kon beginnen.

Na een paar keer rollen kwam er 151pk en 360nm uit! Na het rollen natuurlijk de proefrit... pfff wat een verschil is dit! Als je bijvoorbeeld 80 in zijn 5 rijdt en dan t gas erop gaat hij er gewoon van door, dit redde hij origineel in zijn 3/4 geen eens. De terug rit was ook genieten... nu gebeurde er ook wat zodra er gas gegeven werd.

Bedankt mannen!!

Origineel heeft hij (1.9TDI DPF) 105pk en 250nm.

De uitdraai:

JDuitdraai.jpg

laagvlieger

Forumguru
Dat is echt een zalige grafiek. Je maximum vermogen bij 3300 tpm hebben is wel leuk! En als je dan overschakelt heb je 360 Nm voorhanden ...

E

Ex-lid 2926

Slik slik. Ik heb heel lang getwijfeld of ik aan de actie mee zou doen. Wel, niet, wel, niet. Uiteindelijk de deadline laten passeren, dus hoefde ik zelf de beslissing niet meer te nemen. Ik weet het, heb dus af en toe last van een zwak moment. De twijfel ontstond toen ik kort achter elkaar twee enveloppen van het CJIB uit Leeuwarden kreeg en de dieselprijs naar recordhoogte steeg. Toen vond ik het autorijden wel erg duur worden al heb ik dat voor een gedeelte zelf veroorzaakt. Maar nu ik die grafiek zie...
Gefeliciteerd @ThomasTDI. Hele mooie waarden. Een 1.9 TDI PD met meer dan 150 pk en 360nm. Wat zal dat trekken.

Peter_Octavia

Forumguru
@Thomas,

Mooie waardes. Ik had hiervoor een OII 1.9 TDI met ABT kuurtje. Dus weet wat je nu hebt en wat ik nu mis.

Veel plezier ermee.

bobby45

Actief lid
Dus 105 pk is te weinig voor ieder ? ja dan heb je nog maar 1 kans dat is jd :crazy:

Moet wel zeggen dat de tsi 1.4 mij beval maar 150 kp is ook niet mis:winkie:

oja vraag je kopen jullie weer en 1.9 tdi of 1.2 tsi????

IBV

Senior Member
volgens de lijst waren gisteren en vandaag weer een aantal mensen aan de beurt bij JD. Ben benieuwd naar ervaringen.

TurboBooster

Forumguru
@IBV, ja dat klopt.

Vandaag ben ik naar JD geweest, na een rit door het drentse, overijselse en gelderse landschap kwam ik om even over half 10 (afspraak om 10.00 uur) in Lochem aan.
Ik werd ontvangen door Martijn die mij direct koffie aanbood wat ik niet kon weigeren.
Men was al met diverse auto's bezig en na wat rond gekeken te hebben was ik om ongeveer half 11 aan de beurt.
Eerst werd er door Mark even een testrit gemaakt met de laptop aan de diagnose stekker om te zien of alles in orde was.
Daarna werd de Yeti binnen gezet en begon Martijn het motor-regelapparaat uit te bouwen.
Hierna kon Jeroen er mee aan de slag om de parameters in het regelapparaat aan te passen.
Daarna heeft Martijn het regelapparaat weer netjes ingebouwd waarna Mark en ik een proefrit hebben gemaakt om te zien of de waardes van de tuning allemaal kloppen. Dit weer via een laptop aan de diagnose stekker.
Het was goed te merken dat de Yeti er een stuk power bij heeft gekregen, vooral te merken bij 1500/2000 toeren.
Verder was alles in orde en na het afrekenen kon ik weer richting huis.
Ja het echte genieten moet nog beginnen want al die 60 en 80 km weggetjes door het landschap nodigen niet uit om even flink te gassen. Binnenkort maar weer eens even de grens over naar Duitsland.:laugh:

Op de foto het motor-regelapparaat dat normaal onder de voorruit in de paravan zit weggebouwd.

Yetiregelapp.jpg

Groet,
TurboBooster.

Skoda_Fan

Actief lid
Gister ook naar Lochem afgereisd. Na een rit van ruim 150km kwamen even voor 11u aan (afspraak om 11u) en kregen door Martijn een lekker bakkie koffie aangeboden. Ze waren op dat moment nog druk bezig met de Yeti van TurboBooster, maar ook een Tourareg 5.0 v10, welk na tuning ruim 900Nm koppel haalde! Tja, dat gaat een 1.2tsi niet redden. Helaas liep eea een beetje uit.

Na een eerste korte rit bleek dat, waarschijnlijk met de recente terugroepactie (schijf plaatsen), nieuwe s/w is geladen. Het wordt dus een extern kastje. Omdat eea. was uitgelopen zijn wij nog even naar het grootte centrum van Lochem gelopen en waren een dik uur later terug.

De Tourareg was toen net klaar, zodat de Polo op de rollenbank kon. De basis was al zeer goed: Een koppel van max 187.5Nm en 118.4pk (dit wel op BP98!). Na wat runs (door Mark) komt er nu 248.6Nm en 135.4pk uit (deze max rond de 2500~3000rpm, zodat dit met het rijden goed van pas komt!) Overigens hele nette waarden voor zo'n kleine motor! Mark maakt nog een afsluitend ritje en is ook zeer tevreden over de uitkomst. En wij natuurlijk des te meer!

Nu moesten wij nog het verschil uitproberen en op onze rit naar een volgende prive afspraak (in Groningen) weer terrug gereden naar het westen (ruim 300km): Wat een verschil, vooral op de snelweg in zijn 6: Gewoon gaan (moesten voorheen terug naar 5). En ook bij een stoplicht als een speer er vandoor.

En wij waren al ge-/ver-wend met onze Altea 1.8tsi (ook JD), dus kon de Polo niet ongetuned blijven.

Rest nog om Noord26 hartelijk te danken voor zijn actie! Echt Top!

Bijlagen

• vergelijk_a.jpg
    vergelijk_a.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 214
  • Sdc12536a.jpg
    Sdc12536a.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 213
  • Sdc12554a.jpg
    Sdc12554a.jpg
    54 KB · Weergaven: 216
  • Sdc12549a.jpg
    Sdc12549a.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 210

Noord26

Forumguru
@ ap.kuiper: graag gedaan. Echter zonder animo, waar jij ook deel van uitmaakte, had het geen geslaagde actie kunnen worden. Ik voel dat ik ook even wat aanvulling moet geven, omdat ik opeens wel erg weinig meer van mijzelf laat horen op het forum, maar dat probeer ik hierbij even zeeeer kort uit te leggen.

Inmiddels heb ik mijzelf wat terug getrokken. Afgelopen weken ben ik bezig geweest met een actie voor de dansschool v. Opstal in Tilburg (waar ik ook al een aantal jaren lid ben) tbv het Ronald McDonald huis (uitendelijk bedrag voor het fonds is ruim 11K+ geworden). Tevens ben ik, jammer genoeg, ook bedreigd door een aantal personen omdat die alsnog mee wilden doen met de JD actie, terwijl ze zichzelf op hadden gegeven pas na de sluitingsdatum of niet hadden voldaan aan de eisen die ik stelde voor inschrijving (echte naam + telnr via email doorgeven aan mij). De energie van die negatieve personen heb ik de laatste tijd mooi om kunnen zetten voor het Ronald McDonald huis Tilburg. Beide acties zijn inmiddels ten einde.

Ben er achter gekomen dat er genoeg mensen rond lopen die altijd negatief kunnen doen en daar wil ik totaal geen band mee hebben. Soms kan ik het nog steeds niet bevatten hoe mensen alleen maar aan zichzelf durven denken, tot (doods)bedreigingen, zonder reden, aan toe. Dit samend vattende heeft inmiddels al tot resultaat geleid dat ik niet van plan was ooit nog een dergelijke actie op touw te gaan zetten met mensen die ik niet persoonlijk ooit gesproken heb. De rotte appels halen alle energie uit je. En die energie heb ik wel nodig gehad de afgelopen weken om alles in redelijke banen te leiden.

De terugkoppeling van tevreden deelnemers maakt echter weer een hoop goed. Voor mij persoonlijk zelfs meer als menigeen denkt..

:eek:

sitechris

Donateur
Bizar dat je gewoon bedreigd wordt door een paar onbenullen vanwege een tuning actie. Moet niet gekker worden, zelfs hier al op dit altijd zo gezellige forum. Ongelooflijk toch!

Noord26

Forumguru
Mijn tijd steek ik dan ook liever in zaken die wel 'rendement' op leveren. Dus reageren op dergelijke e-mails is al teveel, elke vorm van aandacht zijn die personen niet waard. :grin:

Canon-Eye

Forumguru
Te bizar voor woorden!
:shocked:
Ik mag toch hopen dat die bedreigingen niet uit de hoek van dit forum zijn gekomen - en mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dat die lieden dan een levenslange ban krijgen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan