Motorisering: 1.4 TSI, 1.8 TSI of toch 2.0 TDI?

1.4 de prettigste krachtbron?


  • Totaal aantal stemmers
    86

Blackokkie2

Forumguru
Nou ik vind het maar lelijke rothokken, vooral voor mijn 1m90. Plus dat je met je hoofd bijna onder het stuur moet kruipen om verkeerlichten boven de weg te kunnen zien. Mijn rug is na een dag zeikania meer vermoeid dan bijv. na een dag M.A.N.
 

Noord26

Forumguru
Eergisteren een leenauto mee gehad van de garage. Dat was een O3 met 1.4 140pk. Nou.. Best fijn blokje. Maar eenmaal een (gechipte) 1.8 gewend is het eigenlijk maar aanmodderen.

Op papier moet de 1.4 in een O3 net zo snel zijn als een standaard 1.8 in een S2 (vanwege het hogere gewicht). Nu weet ik hoe het standaard blok is van een S2, en mijn conclusie is dat het 1.8 blok behoorlijk wat soepeler is en veel lekkerder op pakt. Met een chip erop ben ik inmiddels verwend. Verschil tussen de standaard blokken zal niet groot zijn tussen 0-100km/h en de topsnelheid. Maar juist in dagelijkse praktijk waarbij tussen-acceleraties veel meer van toepassing zijn merkte ik dat een 1.8 behoorlijk meerwaarde heeft.

;)
 

MaRco2

Forumguru
Onlangs op de top geprobeerd... 219kmph, speedometer telefoon was 214, waarschijnlijk had ik de wind in de rug.. of de Ron98 van BP was in mijn voordeel.. wellicht halen de Eibach mensen ietsje meer omdat de auto wat lager licht..

Op de analoge teller in Duitsland voor de dyno op 225 gehad (toen werd het drukker en geen ruimte meer), op de afsluitdijk rond de 230 gezien (voor zover dat goed te zien is in het hoekje, volgende gelegenheid de digitale eens naar voren halen) en toen zat er nog puf in, voelde hem nog duwen, maar ook hier... verkeer. Verder is dat niet zo belangrijk, de duw in je rug als je wilt inhalen of snelheid wil maken (al dan niet met extra gewicht achter je) is veel fijner.:)

Ik had hiervoor een 2.4 (vergelijkbaar vermogen (met dynometing dan) en een stuk lager koppel en fors hoger gewicht), deze 1.4T doet het zeker zo goed.

Zit dus pep zat in. Zat gewoon 95 in, wel Eibach/K&N/17" winterset pas.
 
Bovenaan Onderaan