Motorisering: 1.4 TSI, 1.8 TSI of toch 2.0 TDI?

1.4 de prettigste krachtbron?


  • Totaal aantal stemmers
    86

Skodatek1

Forumguru
Een beetje teasen bij het stoplicht is altijd wel leuk, vooral als er niks op je achterklep staat, dan is het voor de ander altijd maar gissen...wel lache toch??
 

Desperado

Forumguru
Hangt ervan af waar en hoe je het doet. Als je in de bebouwde kom gaat stoplichtsprinten ben je m.i onverantwoord bezig, zekers als het doorgaat tot 100 of harder. Buiten de bebouwde kom prima als de omstandigheden het toelaten en er geen gevaar voor anderen is. Je leest al vaak genoeg over ongelukken omdat er een malloot zonodig moest straatracen.
 

Blackokkie2

Forumguru
Dat komt omdat de mens van nature competitief is, dat was vroeger nodig om te overleven (voedsel eerder krijgen dan het andere dier). Dit zit nog steeds in ons instinct, we hebben het alleen niet zoveel meer nodig.
 

sitechris

Donateur
Eens overigens met de opmerking van Desperado dat je moet sprinten op plaatsen daar waar het kan. In de bebouwde kom is dit uiteraard niet het geval. Maar ff doortrekken op de snelweg, of een vrij bochtje hard pakken kan in mijn optiek weinig kwaad.
 

Fean

Forumguru
@Peter-036 winnen..? Haantjes gedrag...m'ne borsthaar willen laten zien, als een gorilla lopen kloppen, ik maak nog net geen "oe oe" geluiden als ik heb gewonnen:D Ok relativerend en terugkijkend is het onvolwassen en een tikkeltje beschamend gedrag, maar dat moet je maar even opzij zetten;) Op een of andere manier blijft dat kinderlijke gevoel mij achterhalen:bloos:

Ik sprint heel vaak, idd nooit in de bebouwde kom.. Het is vaak de 2de en 3de versnelling die ik altijd wel doorhaal, bij de 1ste versnelling doorhalen krijg ik zo het gevoel dat dit niet goed is voor het blok.. maargoed dat is gevoel en misschien maakt de versnelling waarin je zit niet uit (?)

Ook de snelweg oprit... open gooien die handel! laten janken en zweten! Gillen gillen en nog eens gillen! Die push in je rug krijgen.. mooi man!:yeehaa:
 

Artbij

Senior Member
0 - 100 sprintjes vind ik erg saai. Leuker is het om hard door bochten etc te gaan. Met mijn 1 serie is dat erg leuk om te doen... Of het met zo'n grote O3 ook nog fatsoenlijk kan is even afwachten...
 

sitechris

Donateur
Je 1 serie ligt lekkerder in de bocht en stuurt met wat meer precisie in. Dat kan ik je vast verzekeren ;). Overigens wel positief dat je nu achterin kunt zitten. Dat is in de Einser weer een uitdaging.
 

Artbij

Senior Member
Waarom zou ik achterin willen zitten in mijn eigen auto? ;)

Ik geniet er nog maar even van, over een week of 8 is sportief rijden afgelopen.....:(
 

sitechris

Donateur
Eerder heb ik hier filmpjes gepost van de Seat Leon 150 en 184 pk. Nu heb ik filmpje gemaakt van de 1.4 TSI 140 pk. Die viel me wat tegen. Topsnelheid heb ik niet op film, maar meer als 213 op teller zat er niet in.

 
  • Leuk
Waarderingen: Fean

Fean

Forumguru
Ik vind 1.4 140 ook niet bijster snel, een soort middensegmenter qua performance.. hij doet wat ie moet doen (voor het basic gezin) en daar blijft het bij. Hoewel de 150 diesel wat volwassener aanvoelt en op hogere snelheid gevoelsmatig wat meer pit heeft...toch liegen de cijfers er niet om en zijn ze nagenoeg gelijk. Trouwens is de Leon ST niet 122pk?

Onlangs op de top geprobeerd... 219kmph, speedometer telefoon was 214, waarschijnlijk had ik de wind in de rug.. of de Ron98 van BP was in mijn voordeel.. wellicht halen de Eibach mensen ietsje meer omdat de auto wat lager licht..
 

Oogje

Senior Member
Je 1 serie (... knip...)
Overigens wel positief dat je nu achterin kunt zitten. Dat is in de Einser weer een uitdaging.
Waarom zou ik achterin willen zitten in mijn eigen auto? ;)
De 1 serie is zo klein dat je als je een beetje lengte hebt de bestuurders stoel eruit moet halen en op de achterbank moet zitten om je benen te strekken tot op de pedalen :+
 

Artbij

Senior Member
In 1 serie heeft de bestuurder neer ruimte dan in de O3.

De stoelen in de 1-serie kun je verstellen.....wist je dat?
 

Oogje

Senior Member
In 1 serie heeft de bestuurder neer ruimte dan in de O3.

De stoelen in de 1-serie kun je verstellen.....wist je dat?
Sarcasmemeter stuk?

Ik had het over de 1 serie als auto. Die is simpelweg klein. Maar dat vind ik bijvoorbeeld ook van een Golf en van een Megáne, en als ik er zo over nadenk van vrijwel iedere C segmenter. De Octavia is dan weer een uitzondering, maar die is dan ook groter dan menig D segmenter.
 
Bovenaan Onderaan