Mistlampen met corner functie

hemi24

Forumguru
toch maar eens overstappen naar een andere dealer en de codering zoals op de eerder genoemde bijdrage is weergegeven laten invoeren. Binnen 15 minuten sta je met werkende mistlampen met cornerfunctie weer buiten... :)
 

Roboman

Nieuw lid
Hallo allemaal. Op aanraden van een ander forim lid (zal maar remco zeggen b.v.) naar een dealer in Zoetermeer geweest. Deze doen een beetje lullig tegenover mijn eigen dealer (van Loon/Gouda) om niet te zeggen WAT ze doen. Enfin na 27.50 achter gelaten te hebben werken de "corner lights" as expected. Remco bedankt voor de tip. een ieder die het ok graag wil en inde randstad woont..

gegroet.

Roboman
 
Vandaag bij de dealer geweest voor wat lopende puntjes. O.a. Cornerlights aan willen laten zetten, maar dat blijkt bij de Greenline uitvoering dus niet te kunnen :eek:

Me maar eens bezinnen op andere oplossingen.
 
Vreemd : volgens mij moet dat toch wel kunnen. Heb je 2 lampen in de mistlamp-unit zitten ? 1 is voor dagrijverlichting , de ander voor mistlampen icm cornerlights.
 

hemi24

Forumguru
Even terug naar de dealer en vragen of 'ie volgende codering wil invoeren:

Byte 14:
Xenon0+NBL1+Corner1 = 10000001

Byte 17:
AFL0+Corner1 = 00000001
 
Byte 17:
AFL0+Corner1 = 00000001

Deze code had de monteur op zijn hand geschreven :eek:

Ook via de setup van het MFD kon het niet worden geactiveerd, de optie kreeg hij er wel in, maar niet geactiveerd.

Bovendien begon men bij de receptie waar de factuur heen kon voor het aanzetten van de cornerlights :eek:

@ RalphMalph: yes, alle hardware is aanwezig.
 

rkce01

Nieuw lid
Bij mij werkt het al een tijdje. Ik heb 'm in onderhoud bij Skoda Korterink in Zwolle en daar is bekend hoe het te activeren is. Mocht je er problemen mee hebben dat zou ik je garage vragen contact met Korterink op te nemen. Die garage is echt top, staan altijd voor je klaar.

GRATIS geregeld.
 
Deze code had de monteur op zijn hand geschreven :eek:

Dit is nu net de code die niet het belangrijkste is. Byte 14 is het belangrijkste.

Byte 17 is om de corner-verlichting te doen activeren door de knipperlicht-hendel te bewegen voor rechts of links afslaan.

Kortom....je zou terug moeten naar de garage om bovenstaande Byte 14 te laten veranderen in : 10000001
 

hemi24

Forumguru
met dien verstande dat de Business Edition is gebaseerd op de Elegance versie en de Greenline op de Ambition versie...

Klein verschil wat toch het grote verschil kan maken.

Toch maar even weer terug naar de dealer om naast byte 17 ook byte 14 te laten aanpassen!
 

hemi24

Forumguru
als je de mistlampen bedoeld: afhankelijk van je dealer kan dit wel of niet ingeschakeld zijn...
 

MichielOctavia

Actief lid
als je de mistlampen bedoeld: afhankelijk van je dealer kan dit wel of niet ingeschakeld zijn...

Vreemd is het wel, dat het dealer afhankelijk is...
Ik heb de auto besteld / gekocht bij S-point (om de hoek bij mij). Ik las in dit draadje dat ze daar in het verleden moeilijk deden over het aanzetten van de functie. Ik hoop dat ze inmiddels wat makkelijker zijn geworden.
Anders wordt het een ritje naar Korterink in Zwolle. Ik kom toch regelmatig in Zwolle.
 
Even voor mijn duidelijkheid, Ik heb pas een O2 elegance BL greentech 1.6 TDI.

Welke lampen gaan aan als je de corner functie activeert, gaat dan 1 mistlamp aan als ik mijn knipperlicht gebruik of gaat nu 1 dagrij lamp aan als ik mijn knipperlicht gebruik ?

Gr Eddy
 

CGO

Lid
Okay even voor de duidelijkheid, dus deze optie zit standaard al in elke Octavia ? zo niet vanaf welke uitvoering kan dit geactiveerd worden ?

Chris,
 

hemi24

Forumguru
@ Eddy: statische cornerverlichting gaat over de mistlampen.

@ Chris: Voor een Elegance zou het volgens mij altijd moeten werken...
 

pepto

Nieuw lid
Even reageren, Op mijn O2 elegance die nu 2jaar oud is was geen van de functies geactiveerd nu werkt alles omdat ik zelf naar de dealer ben gegaan met de gebruiksaanwijzing waar duidelijk in staat dat het moet werken. En dat sommige dealers er geld voor vragen is niet normaal, ik heb bij mijn dealer niets ervoor betaalt ik heb ze zelfs toen geholpen met betrekking tot het activeren. Zie ook mijn vorige posts op pagina 10 en 11 omtrent de cornerfunctie.
 
Bovenaan Onderaan