Mistlampen met corner functie

rbo

Senior Member
:ot:waar is het fout gegaan in je leventje rbo? Ik begin medelijden met je te krijgen....

Ik ook met jou als je met kerstavond gezellig op het forum zit , kan me voorstellen dat niemand met jou de avond wil door brengen , wat een zeurkous zeg.Prettige feestdagen.
 

Bas1975

Nieuw lid
Cornerligts op o2 Ambition BL 2009

Tot mijn verbazing en die van de dealer:shocked: is het ook op een Ambition BL mogelijk de corner funktionaliteit te configureren.:cheer:
Al heb ik daar nog wel een aantal vragen over. Bij mij werkt het als de velichting op dimlicht staat en onder de 40 KM/h met stuurverdraainig wel, maar niet met de richtingaanwijzer. Hoe zou dit kunnen, volgens het boekje zou het ook met richtingaanwijzer moeten werken. Al is het niet zo erg, zo is het ook heel functioneel.
Als ik de achteruit inschakel gaan ze ook aan beide zijden branden. Dus dat werkt ook, maar zie er niet zo het nut van.
Alleen had ik verwacht ze ook via de maxidot aan / uit te kunnen zetten. Dit is bij mij echter niet zo, er is geen optie voor bijgekomen. Zoals met het configureren van de dagrijverlichting wel zo was. In het boekje staat ook niet dat er een optie voor in maxidot zou zitten, maar dacht het gelezen te hebben. Weet er iemand hoe dit zit? En heeft er als het wel zo zou moeten zijn evt. een fotootje van.

Gr Bas
 

Stylist

Senior Member
Tot mijn verbazing en die van de dealer:shocked: is het ook op een Ambition BL mogelijk de corner funktionaliteit te configureren...:cheer:
=Gr Bas

Dûh... auto's van een zelfde type, maar andere uitvoering zijn technisch nagenoeg hetzelfde. Zeker als het om electronica gaat.
Veel van de opties zijn een kwestie van een bitje omzetten, maar dat verkopen ze dan als "extra".

Weet je trouwens dat veel hifi-systemen ook zo gebouwd zijn ? Als er verschillende upgrades in een serie zijn, is de electronica vaak hetzelfde, maar het frontje anders. Je laat 1 knop weg en je hebt een goedkoper systeem, zodat je die als low end optie extra kan verkopen. In ieder geval is altijd goedkoper om alles in 1 serie te maken dan in aparte series. Zeker in grote aantallen.

O, nog een voorbeeld: Windows 7. De installatie is voor iedereen hetzelfde. 1 bestandje bepaalt welke versie je hebt ! En dus wat je wel of niet ziet.

Mijn neefje heeft net een nieuwe Audi A4. En raad eens: 20 mille duurder en dezelfde motor, transmissie, knopjes etc. Hij opnoemen wat er allemaal in zat en ik maar zeggen: heb ik ook... Moewaah. Het is allemaal volksverlakkerij !
 

hemi24

Forumguru
Mijn neefje heeft net een nieuwe Audi A4. En raad eens: 20 mille duurder en dezelfde motor, transmissie, knopjes etc. Hij opnoemen wat er allemaal in zat en ik maar zeggen: heb ik ook... Moewaah. Het is allemaal volksverlakkerij !

Als ik in een Golf stap kan ik eigenlijk nooit echt ontdekken waar die extra euro's zijn verwerkt, maar ik moet toegeven, als ik in de nieuwe A4 van een kennis stap, merk ik toch wel echt dat alles net nog even (nauw)keuriger in elkaar steekt...
Is toch echt wel auto die verfijnder is dan de broertjes en zusjes op het Golf 5 platform (incl A3).

Toch zou het me de meerprijs niet waard zijn: zou eerder gaan voor een rijk aangeklede O2 dan voor een kale A4!
 

Stylist

Senior Member
Audi's zijn wat mooier in materialen en vooral in geluidsisolatie. Da's waar. Maar dat verklaart geen 20 mille prijsverschil. Dus ik blijf ook lekker Skoda rijden :xyxthumbs:
En eerlijk gezegd vind ik mijn Octavia als geheel mooier dan de A4. Neus van de nieuwe A4 is wel erg gaaf.
 
Hallo,
Weet iemand al meer over de mistlampen met hun cornerfunctie?
Is het dan met software? op te lossen.
Ik heb zelf een 1.4 t.s.i elegance uit 2010 maar heb dit er niet opzitten, lijkt me leuk om te hebben.
 

newbeetle

Nieuw lid
mistlampen

Hallo,
Weet iemand al meer over de mistlampen met hun cornerfunctie?
Is het dan met software? op te lossen.
Ik heb zelf een 1.4 t.s.i elegance uit 2010 maar heb dit er niet opzitten, lijkt me leuk om te hebben.

hoi ik had het er ook niet opzitten maar door een dealer in Den Haag dit laten activeren dealer in Nijmegen zei dat het niet kon omdat je al meedraaiende koplampen had ,dus laat je niet gek maken ze hoeven alleen wat bitjes om te zetten !!
 

Stylist

Senior Member
Eindelijk: het werkt. De monteurs hebben na 1,5 uur en 2 belletjes met de importeur mijn cornerfunctie werkend gekregen.

Oplossing was: coderen, hex dingetje omzetten naar binair dingetje. In ieder geval de manier waarop je het hier op het forum vaker leest. Maar dit was echt nieuw voor ze. Er werd ook beetje gemopperd dat verlichting steeds ingewikkelder werd en een hele kerstboom. Daar hebben ze dan op zich wel gelijk in, maar je verwacht ook dat een importeur vooraf zorgt dat kennis van de nieuwste modellen steeds aanwezig is bij de garage's.

Maar het kan dus, het is gewoon software.

Zie ook deze thread: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=10152
 

Spaced

Senior Member
Ik las in dit topic al goeie ervaringen met Broekhuis in Assen, en het grappige is dat ijn auto daar ook is besteld (Ondanks dat in het midden van het land woon :) )

Ik ga d'r wel even op letten bij aflevering...
 

hemi24

Forumguru
Bij broekhuis, welliswaar andere vestiging, ware ze erg bedreven met het inschakelen van deze functie: de testkast was langer bezig contact te maken met de auto, dan de tijd die de monteur nodig had voor het activeren van de cornerlights via de mistlampen..!
Binnen 10 min stond de auto weer buiten. Hulde!!!
 
Afgelopen dinsdag door de dealer de corner-functie aan laten zetten op mijn O2 BL Elegance. Bij het draaien aan het stuur gaan de lampen wel aan. Maar zouden ze ook niet aan moeten bij de richtingaanwijzer ?
 
Volgens mij werkt het niet. Misschien nog een code in de VCDS ?
Hij heeft volgens mij alleen byte 14 aangepast, zou byte 17 ook aangepast moeten worden ?
 
Yep, had ik ook gevonden, vandaar dat ik dat meldde. Ik ga garage bellen :-)

[Update] Garage gebeld. Monteur had alleen byte 14 aangepast. Mogelijk is byte 17 dus voor de richtingaanwijzer icm cornering.
 

pepto

Nieuw lid
Werkt de corner functie alleen met xenon of ook met gewone lampen, Ik heb laatst de dagrij verlichting laten activeren bij mijn dealer echter niet mijn corner functie die ik graag zou willen hebben. Ze gaven mijn te kennen dat het alleen icm xenon werkt.
Ik heb een Octavia Elegance.
 

hemi24

Forumguru
Ik zie genoeg ibizaatjes, leon's en golfen die één van beide mistlampen aan doen bij bedienen van knipperlicht of stuuruitslag.
95% daarvan heeft geen Xenon, dus volgens mij is dat geen voorwaarde...
 
Ik heb het bij mijn SEAT Altea XL aan laten zetten, is namelijk gewoon standaard aanwezig in de software. Oh ja, ik heb geen xenon...

Ook wel leuk, vanmorgen ben ik staande gehouden...agent in kwestie had er nog nooit van gehoord en liep met rood hoofd van schaamte weer terug naar z'n auto met stadslichten aan...hahaha
 
Bovenaan Onderaan