Mistlampen met corner functie

pepto

Nieuw lid
Ik heb net een mail gestuurd naar me dealer en bericht terug gehad dat ze wel even willen kijken of de cornerfunctie geactiveerd kan worden, volgens de dealer zit het bij xenon wel standaard op wat ik ook al wist echter bij normale verlichting is het een optie die apart meegeleverd moest zijn volgens de dealer.
Zijn er hier op het forum mensen die de corner functie hebben laten activeren achteraf met normale verlichting ben benieuwd of de optie puur een bitje omzetten is of echt andere lichtunits. Al met al ga ik maandag naar de dealer ze willen wel kijken of men het kan activeren.
 

Zwolly

Actief lid
Hmmm, ik zal een mn dealer een mailtje sturen....mag ie het alvast gaan checken voordat ie mn nieuwe bak uitleverd:laugh:

trouwens, zijn er nog meer van dat soort handige snufjes die de dealer alvast kan checken cq kan instellen??? is er een soort lijst hiervan??? zou wel handig zijn, voeg ik die namelijk meteen toe aan mn email
 

hemi24

Forumguru
Was benieuwd of de laatste toevoegingen zoals deze bij de S2 Combi gedaan zijn ook bij de O2 kunnen worden "bijgeprogrammeerd", zoals:

- weergave motorolietemp in het maxidot;
- automatisch wisfunctie achterruitenwisser a.h.v. wisintensiteit van de ruitenwissers voor.
 
E

Ex-lid 2926

Het korps van die agent had kennelijk nog wat oude dienstauto's. In mijn korps rijden we al enige tijd met Touran's 2.0 TDI met actieve bochtverlichting zoals ze dat bij sommige merken noemen. Met ingeschakelde verlichting beneden de 40 km/u aan het stuur draaien doet één van de mistlampen oplichten.
Deze lampen zijn sinds kort wettelijk toegestaan. Om heel eerlijk te zeggen; ik vind het volkomen overbodige verlichting. Het praktische nut ontgaat mij. Bij die Touran valt het als bestuurder nauwelijks op dat een van die mistlampen aangaat. Je krijgt in ieder geval veel commentaar "hé, één van je mistlampen is stuk en je mag helemaal niet met mistlampen rijden".
Ik ben dus blij dat mijn O2 deze optie niet heeft.
Ik las trouwens dat Volvo op de nieuwe S60 geen mistlampen meer aanbiedt. Met een goede toepassing van de Xenontechniek zouden mistlampen overbodig zijn.
 

hemi24

Forumguru
Vooral in het "buitengebied" kan ik de meerwaarde van de meelichtende mistlampen aardig waarderen, ondanks dat ik al meesturende Xenon heb. :)
 

Stylist

Senior Member
Idd....in Zeeuws Vlaanderen staan er ook niet altijd lantarenpalen en dan is cornerlighting best lekker. Daarom heb ik ook zo lang ruzie gemaakt over 1 bitje !
 

cvegreen

Forumguru
Stylist , moet je daar bij je dealer ruzie voor maken ? Jij bent immers klant en klant is koning , toch . Of geld dat alleen maar in België ?
 

pepto

Nieuw lid
Ik heb net een mail gestuurd naar me dealer en bericht terug gehad dat ze wel even willen kijken of de cornerfunctie geactiveerd kan worden, volgens de dealer zit het bij xenon wel standaard op wat ik ook al wist echter bij normale verlichting is het een optie die apart meegeleverd moest zijn volgens de dealer.
Zijn er hier op het forum mensen die de corner functie hebben laten activeren achteraf met normale verlichting ben benieuwd of de optie puur een bitje omzetten is of echt andere lichtunits. Al met al ga ik maandag naar de dealer ze willen wel kijken of men het kan activeren.

Vandaag bij de dealer geweest en ze hebben de cornerfunctie kunnen activeren :)
 

Stylist

Senior Member
Stylist , moet je daar bij je dealer ruzie voor maken ? Jij bent immers klant en klant is koning , toch . Of geld dat alleen maar in België ?

Zeeuws-Vlaanderen is nog steeds NL hoor ! Al wonen jullie aan de verkeerde kant van het water....:uitlachen:

Een zekere garagehouder in A'dam (waar helaas mijn auto afgeleverd moest worden) had andere opvattingen over mistlampen / corner functie. Duurde even voor ze daar het licht zagen.
In Zeeuws-Vlaanderen zijn ze gelukkig slimmer. Maar het werd een principe zaak dus ik heb even doorgezet in A'dam.
 

broit

Nieuw lid
Vandaag bij de dealer geweest en ze hebben de cornerfunctie kunnen activeren :)

Pepto, bij welke dealer ben je geweest? Ik zit bij skoda center utrecht en daar blijven ze weigeren. Ze zeggen gewoon dat het er niet op zit (o2fl BL). Pon zegt dat het geactiveerd kan worden, maar dat er een activerings code gekocht moet worden. ook zoiets belachelijks. Als ik nou weet wat ik tegen skoda center kan zeggen over hoe het werkt....
 

broit

Nieuw lid
[MODERATORBREAK]qouten vorig bericht is volstrekt onnodig en daarmee niet toegestaan[/MODERATORBREAK]

Dat heb ik ook al 3 keer gemeld, maar het lijkt erop of iedereen zich van de domme houdt. 'nee, het zit gewoon niet op je auto', 'De dealer kan een activeringscode bestellen bij de technische helpdesk van pon'. dusss....
 
Bovenaan Onderaan