Mijn Skoda Superb II

ramniv

Senior Member
Sinds het weekend de zomervelgen erop. Nu werd ik bij de bandenwissel onaangenaam verrast dat mijn twee achterste velgen een tik hebben gehad. Nu zit ik erover na te denken om de velgen te laten richten. Iemand hier ervaring mee en zo ja, welk bedrijf?

Als ik google op velgen richten kom ik zo veel bedrijven tegen, dat ik me niet voor kan stellen dat dit allemaal goede bedrijven zijn.
 

Highway

Forumguru
Hangt af waar je woont en hoe ver je hiervoor wil rijden.

Zelf heb ik goede ervaringen met www.wheelcare.nl zit in de buurt bij Volkel. Banden dien je wel zelf te verwijderen van de velgen.
 

ramniv

Senior Member
Even een vraagje met betrekking tot een probleem vanochtend. Ik reed op de snelweg en wilde even snel inhalen. Op het moment dat ik in zijn 6 boven de 4000 toeren uitkwam schoot hij in één keer door naar de 8000 toeren zonder power. Ik ben de afrit afgegaan (was bijna thuis) en heb toen na paar minuten rustig rijden hem nog even in zijn 2 en 3 "doorgetrokken" tot de 7000 toeren en toen was er niks aan de hand.

Ik gok dat er iets mis is, maar iemand een idee wat en wat nu te doen?
 

ramniv

Senior Member
Ik heb een handschakel. Ik dacht in eerste instantie ook dat ik hem in zijn vierde schakelde in plaats van zijn 6.
 

Highway

Forumguru
1.8si, handbak met 6 versnellingen. 6000 toeren? Als ik mijn de 6 met mij 1.8tsi handbak op de 6000 toeren zit, zit ik op snelheden van de 200+

Hoeveel toeren draait je motor bij de bijv. 80, 120 en 140? Eens vergelijken - voor het geval je koppeling slipt.
 

ramniv

Senior Member
ik gokte het aantal toeren een beetje. Zal vanmiddag even kijken en dan meld ik het even!
 

Highway

Forumguru
Toeren en snelheid lijken in orden te zijn, mijn 1.8 tsi zit ook op ongeveer die toeren bij die snelheden.

Mogelijk dat je hem idd in de 4 zette, of mogelijk niet helemaal in de versnelling (dus in de vrij).

De motor is gelimiteerd qua toeren, zou je hem in de 4 zetten en zouden je toeren daardoor naar de 8000 schieten, zal de ECU de benzine (en mogelijk ook vonk) uitschakelen. Dan zou je idd geen vermogen hebben totdat de toeren voldoende gezakt zijn. Verder presteert de 1.8tsi niet zo super in de hoge toeren gezien de turbo op laag en midden toeren druk levert, maar op hoge toeren wat moeite heeft.
 

Highway

Forumguru
Tuning zal hiermee weinig te maken hebben. Toerental en snelheid blijven hetzelfde.

Tevens is mijn 1.8 ook getuned, en trek deze ook weleens flink door. Nooit problemen met de koppeling gehad ook niet toen deze flink versleten was (kreeg alleen niet meer in andere versnelling).
 

ramniv

Senior Member
Beste leden, ik heb jullie advies nodig... Heel misschien ben ik genoodzaakt een andere auto aan te schaffen en gaat deze helaas weg. (meer trekkracht nodig ivm boot)
Nu vroeg ik mij af wat een reeële prijs is, mocht ik hem met pijn in mijn hart te koop zetten.

Zoals sommige misschien weten is deze Superb van Berend geweest en perfect onderhouden. Ook door mij is het onderhoud bij dezelfde garage gedaan, namelijk Vruggink.

Het gaat om een 1.8 TSI 2009
163.000 km op teller
Bij 68.000 een nieuw blok gekregen bij Vruggink, dus geen olieverbruik
elegance buisness line
Volledig leer zwart
Sound system
Zonwering in de deuren
Memory functie in de stoelen
Zeer uitgebreide maxidot
Altijd goed dealer onderhouden.
Staat op 4 zo goed als nieuwe 19 inch banden
Ruim 220 pk, zie uitdraai topic Berend.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/berend-zijn-supo.23609/page-4

Zal morgen even foto's toevoegen....
 

JeSko

Forumguru
In NL zullen de prijzen wel vergelijkbaar zijn met BE neem ik aan, hier in BE vind je ze tussen 5000 en 9000 euro, die van 5000 zijn er dan meteen met 200.000 km en zelfs eentje met 360ton, vaak ook wat minder uitgevoerd dan die van u. Op MP vind ik de dikste aan 12.000 euro, dan heb je wel DSG, lage km stand, en nagenoeg full option ( is ook van 2012 ). Ik zou zeggen probeer hem eerst rond 10.000 te verkopen.. althans dat zou ik ervoor vragen na kort marktonderzoek.
 

VAG-man

Forumguru
Uiteindelijk verkoop (particulier) zal tussen de €6.000 en €7.500 liggen. De twindoors zijn wat minder gewild t.o.v. de combi.
 
Bovenaan Onderaan