Mijn skoda RS eerste Skoda

Kippie-style

Forumguru
Vorige week winterbanden op me RS wielen laten leggen en gisteren de wielen geplastidipt.
FB_IMG_13827719655280022_zpsa8093777.jpg


FB_IMG_13827719711528400_zps9edd5366.jpg


IMAG3697_zps7cb09cc6.jpg


Ook meteen met de extractor de witte bekleding gereinigd was wel nodig.
IMAG3691_zps9b99709d.jpg


IMG-20131026-WA0008_zps74679eb4.jpg


En een maat van mij had nog een Downpipe met decat liggen voor een golf 1.8T, binnenkort maar eens kijken of dat die past.
IMAG3683_zpsad3a9d55.jpg


gr wesley
 

Joske

Forumguru
de velgen zien er knap uit :thumbsup:

vraag me alleen af wat de plastidip doet als je de velgen plaatst? komt die dan niet los in de "boutgaten" ?
 

Kippie-style

Forumguru
Zo ben weer even druk in de weer geweest ;)
De turbodruk meter geinstalleerd op de plek van de asbak.Binnenkort 2 andere bestellen turbo druk en olie temp in zelfde stijl.
Nagemaakt in hout
IMAG3705_zps4a574d71.jpg

Bekleed met leer
IMAG3706_zps13033691.jpg


IMG-20131027-WA0008_zps1b8c73c4.jpg


In me mistlampen amber gele leds gemonteerd
IMG-20131027-WA0020_zps74c3e9c3.jpg


En met plastidip de rode streepjes zwart gemaakt voor wat sportievere look
IMAG3720_zps296be821.jpg


En toen aan het blok aan de gang gegaan, hoorde stationair als ik in de auto zat een bijgeluid leek op een klepstoter ene keer wel andere niet, dus toch maar de motor geflushed en de carterpan getrokken om eens te kijken naar de zeef.
Zat aardig wat troep in waaronder wat metaal waarvan geen idee lijkt op een tapspaan lagers krukas ook bekeken niks aan de hand geen overmatige speling.
IMG-20131101-WA0015_zpsc76fbd3b.jpg


IMG-20131101-WA0022_zps1abe91ef.jpg


IMAG3743_zps5e607467.jpg


IMG-20131101-WA0028_zps70050be0.jpg


IMAG3753_zps99d4a3d7.jpg


IMAG3755_zps5e2ac79f.jpg

Ook meteen filter vervangen en nieuwe olie erin.

gr wesley
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Niet bepaald stilgezeten dus! Jammer dat je niet kan herleiden waar de metalen deeltjes vandaan komen :(
 

Kippie-style

Forumguru
Je blijft maar bezig hè Wesley, wat is het volgende project behalve de 2 andere metertjes

De downpipe en decat monteren en de distributieriem met waterpomp als goed is over 2weken.
Dan chippen.En verder nog wat kleine dingen audio inbouwen en koplampen wil ik nog projectors inbouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
Zo weer een weekend update ;)
Eindelijk de buislampjes binnen dus project verlichting achterin kon ik afronden kabels getrokken.
IMAG3839_zpsd11c06a1.jpg


IMAG3840_zps9c6bc759.jpg


En de winter wielen gemonteerd met voor 3mm en achter 5 mm spacers ertussen.
Ook de schroefset voor naar maximaal omlaag gezet.
Vind de zwarte wielen echt dik staan zit er zelfs over te denken de 19"weer door te schuiven ;)
IMAG3832_zps61a71678.jpg



IMAG3834_zpsd38967ab.jpg




IMAG3835_zpsc13a2c78.jpg


IMAG3837_zps9f601578.jpg


IMAG3838_zps73f3cfbe.jpg
gr wesley
 

Race Eend

Forumguru
Erg mooi zo ja, ik vind deze wielen ook mooier staan zo in het zwart, op een rode wagen!

Die downpipe moet wel passen, alleen met de keuring gaat het niet goed komen (zonder kat). Of ze moeten een oogje dicht knijpen natuurlijk...
 

muurman

Senior Member
Mooi idd.
Mark, waarom een probleem bij de keuring? Jos haalt al jaren de kat er tussenuit haalt en nog nooit iemand gesproken die bij keuren een probleem heeft.
 

Race Eend

Forumguru
Benzine motoren moeten een 4-gas meting doen. Dat is heel wat anders dan de roetmeting bij een diesel. (een oxidatie kat doet niets aan roet).

De CO meting van een benzine (stationair en bij +/- 4000rpm), valt veel hoger uit als je geheel geen katalysator hebt. CO van deze auto mag 0.4% zijn, hij zal rond de 1 a 1.5 liggen zonder kat.

Kortom bij diesels kun je de kat zo naar het asiel sturen, bij benzine motoren vanaf 1992 tot 2006, wordt een 4 gas meting gedaan en die haal je niet zonder kat.
 

Kippie-style

Forumguru
Gisteren de distributieriem en waterpomp gedaan.
Wat een:mad: klus is dat zeg.
Met name de moeilijkheid dat de motorsteun niet weg kan na hoop :banghead::sterretjes::mad: is het dan toch gelukt half 10 begonnen en 5 uur klaar.
Waterpomp zag er nog goed uit tot ik de plastic schoepen beetpakte en deze afbraken net op tijd dus.
Hier wat foto's
De oude riem
IMG-20131116-WA0006_zps92465bdd.jpg

Om de spanner te ontspannen had ik niet de juiste bout m5 dus ff gerommeld in de bouten doos van me broertje en toen zelf een gemaakt een m6 opgetapt naar m5.
IMAG3875_zps450baeda.jpg

De nieuwe riem
IMAG3879_zps9c3ecda5.jpg


Gr wesley
 

Kippie-style

Forumguru
Knap hoor dat je dat zelf gedaan hebt! :thumbsup:

Ja samen met mijn broertje die zit al wat langer in VAG(dozijn g40 gehad nu cabrio waar die vr6 ingelegd heeft enz enz) dus naar hem toegeweest om samen te doen.In principe stelt een distibutie niet veel voor alleen bij deze motor moet veel weggehaald worden en de motorsteun die niet weg kan dus in de weg zit heel de tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan