Mijn skoda RS eerste Skoda

Kippie-style

Forumguru
Gisteren na thuiskomst natuurlijk meteen de wielen gemonteerd.
Eerst even goed schoongemaakt en de achterkant in de wax gezet.
20130913_191731_zps2ce9e76f.jpg


20130913_191741_zpsa1dbdbeb.jpg


IMG_20130914_080629_zps88fb4bbb.jpg


IMG_20130914_080355_zps14aa2e39.jpg


En nu maar eens uitvogelen welke schroefset eronder gaat komen een cm of 5 kan die wel hebben.

gr wesley
 

Kippie-style

Forumguru
Zo weer een kleine update van de Rs.

Inmiddels 3500 km gereden sinds ik hem heb blijft heerlijk en het gemiddelde verbruik is helemaal goed 7,6 l/100km.
een enkeltje den helder staat meestal op 6,4 l/100km.

Verder vorige week binnengekomen distributie set incl. waterpomp van Gates op ebay uk besteld voor 180,- prijs was goed ;)
Vorige week ook bij Antera schroefset besteld zou eerst een Vmaxx exxtreme worden maar deze werd niet meer geleverd, dus toen is de keus gevallen op AP in hardheid verstelbaar deze komt deze week als goed is bij mij binnen.
En van ene collega een Forge split r DV overgenomen eens kijken of dat de motor verbeterd heb nu te vaak gevoel dat de oude al afblaast tijdens accelereren.

Zodra schroefset eronder zit volgen er weer Foto's ;)
 

Michelv.

Forumguru
Mamamia, vind je zo'n budget krik wel verstandig om die midden onder de auto te zetten om er aan te sleutelen, uberhaupt zonder assteunen is het levensgevaarlijk, zelfs met een dure krik.


Verlaging ziet er goed uit btw.
 

Noord26

Forumguru
Zo'n krik kost je €15,- bij een lokale winkel. Maar idd liever op klossen of degelijke steunen.
 

Kippie-style

Forumguru
Mamamia, vind je zo'n budget krik wel verstandig om die midden onder de auto te zetten om er aan te sleutelen, uberhaupt zonder assteunen is het levensgevaarlijk, zelfs met een dure krik.


Verlaging ziet er goed uit btw.


Ik doe altijd zo zon krik knalt niet zomaar omlaag en als ik echt onder de auto ga liggen dan gebruik ik klossen.Stond ook nog een krik onder de as en aan de andere kant
Krikkies doen het al heel lang goed nooit problemen mee wegschieten of zakken.
 

Pendragon

Forumguru
Dat dacht ik dus al, 1 krik eronder laat die auto nooit zo hoog, zo staan, dan moet je minstens 2 hebben (1 aan elke kant), maar snap de anderen wel, vind ze er altijd maar slap uitzien. Gelukkig hoefde je er niet onder te liggen :)
 

Kippie-style

Forumguru
Van de week nog even wat evrder omlaag gezet helaas liep de band tegen de stelring, dus toch weer iets omhoog en spoorverbreders besteld 3 en 5 mm.
Wel wat nieuwe foto's gemaakt.
1380363_10151905003502645_1426408990_n.jpg


1390662_10151904999907645_1375544541_n.jpg


1379256_10151905028092645_529286396_n.jpg


1378641_10151905028167645_2031943378_n.jpg


Verder vandaag uit laten lijnen en winterbanden om de rs wielen laten leggen

1384002_10151908413602645_491220522_n.jpg

1378345_10151908413512645_1929907123_n.jpg


Op de korte termijn:
Turbodrukmeter monteren
Distributie en waterpomp vervangen ligt al thuis.
 

Joske

Forumguru
Ziet er goed uit!

kan je mij ineens ook eens vertellen wat een DV Forge split R is? waarvoor dient het?
 

Kippie-style

Forumguru
Ziet er goed uit!

kan je mij ineens ook eens vertellen wat een DV Forge split R is? waarvoor dient het?


Dat is een vervangende dumpvalve deze kan op 3 manieren de turbodruk kwijt of inwendig of volledig na de atmosfeer of 30% afblazen.daar staat de mijne op bij volledig afblazen krijg je motorstoring omdat de ecu de lucht al mee berekend in de benzine inspuiting vandaar 30% afblazen,ook bij verder tunen is deze beter omdat de originele het niet aankan.
Hoop dat nu wat duidelijker is geworden ?
 

Antera

Donateur

DEze afwijking had ik voor ook met de wielvlucht. Dit kan je deels oplossen zodat de auto beter op zijn pootjes staat. 3 boutjes van fusse kogel los trekken. Rechts het wiel naar binnen duwen en vast zetten en links naar buiten trekken en vast zetten.

sorry ben een perfectionist wat uitlijnen aan gaat. ( 9 jaar uitgelijnt )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
DEze afwijking had ik voor ook met de wielvlucht. Dit kan je deels oplossen zodat de auto beter op zijn pootjes staat. 3 boutjes van fusse kogel los trekken. Rechts het wiel naar binnen duwen en vast zetten en links naar buiten trekken en vast zetten.

sorry ben een perfectionist wat uitlijnen aan gaat. ( 9 jaar uitgelijnt )


Zal er eens naar kijken ;)
 
Bovenaan Onderaan