Mijn Octavia I

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
@Antera, wat is volgens jou het probleem: niet passen, of niet de juiste hoek kunnen instellen? Ik weet dat er bij andere Vagmodellen, mensen het omgekeerde gedaan hebben: aan de linkerkant óók een kleine spiegel geplaatst afkomstig van een rechtsgestuurde auto. Het omgekeerde moet dus ook mogelijk zijn, alleen blijft de vraag of je de spiegel goed kunt instellen, omdat het midden van de instelpositie natuurlijk wel gericht is op bekijken vanuit de passagiersstoel. Als je geluk hebt, vindt je een rechtsgestuurd exemplaar op een NL-sloperij, maar een ritje naar UK/Ierland, of e-bay geven meer kans om zo'n spiegel te vinden. O1-RS die je zoekt moet motorcode AUQ hebben?

@Antera: dat geheugen van mij is een zeef, er blijft wel eens wat hangen, maar afgelopen weekend langs Breda gereden, maar vergeten om je even te contacten.

Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
image.jpg Begon opeens aan mezelf te twijfelen, nooit opgevallen dat één spiegel kleiner is... :pieker:

Ff fotootje erbij gezocht en lag gelukkig niet aan mij, beide Octavii hebben een grote spiegel rechts. Waarom op deze uitvoeringen wel? Kan me op een RS voorstellen dat je juist kleinere monteert i.v.m. luchtweerstand....

Desperado

Forumguru
Jij hebt het nieuwere type. Die spiegels zullen denk ik ook anders zijn als van de O1. VW heeft ook een serie met een kleine en grote spiegel. Het waarom...geen idee.

Cordoba

Forumguru
Seat heeft dat ook bij bepaalde bouwjaren/types @Desperado. Reden is volgens mij lagere luchtweerstand (een buitenspiegel verstoord de luchtstroming rondom een auto behoorlijk). Het is ook niet voor niets dat eco-mobielen een poosje zonder buitenspiegels, hun verbruik hebben laten meten (tegenwoordig is het dacht ik wettelijk niet meer toegestaan, om zo het verbruik te bepalen).

Antera

Donateur
@Cordoba zou leuk zijn ff een bakkie te hebben gedaan. Tis je vergeven.

De spiegel kantelt niet ver genoeg om de juiste positie te krijgen. Word mede wel bepaald hoe je de stoel zetten moet. Ik moet ver naar achteren vanwege me lengte dus de spiegel moet dan flink hoeken.

Oja nu je het zegt @Desperado Octavia is de de enigste van dat bouwjaar met 2 grote spiegels standaard. :cry:

Cordoba

Forumguru
@Antera als de spiegel niet genoeg kan kantelen, dan past het dus wel, maar heb je er alleen niets aan. Ik denk trouwens dat bij iemand die kleiner is, het probeem nog groter is, omdat je kijkhoek dan nog veel meer afwijkt ten opzichte van de andere stoel. We zijn het dus gewoon eens: ik had al het voorbehoud gemaakt, over de instelmogelijkheid van de spiegel.

dirkkroneman

Forumguru
Mijn collega gaat er ook mee bezig (Golf 4). Ik meen dat hij al wel een spiegel gevonden had, pas maken is idd niet het moeilijkste. Dat is zoals gezegd de kijkhoek veranderen.

Desperado

Forumguru
Via ebay een nieuw luchtroostertje gevonden. Vraagprijs 19.90 + 9.90 verzendkosten. Bod gedaan van 10.00 euro en akkoord gekregen. Mooi voor onder de 20 euro weer allemaal werkende roostertjes.

EdK

Forumguru
En het staat erg chique vind ik, al zullen er ook wel mensen zijn die het oubollig vinden.
2014-03-18%2014.18.53.jpg

Op de to do lijst

Is er nou op die foto te zien ????

EdK

Forumguru
gelukkig, was bang dat die BMW O1 met skoda stickers er op stond !!
Maar kort samengevat het is dus niet zichtbaar.....

Desperado

Forumguru
Verdorie....die @Gieliovd weer met zijn opmerking over scheef stuur. Het was me nog niet opgevallen op die paar 100 meter, maar vanmiddag dus even een paar km rijden en waar ik dacht dat het eerst zijwind was bleek het op de terugweg ook nog aanwezig. Mijn stuur staat ook scheef. Maakt wel duidelijk dat het vervangen van de rubbers echt wel nodig was. Volgende week maar even langs de uitlijner....

• Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Ritje van 400 km, hij stuurt en rijdt weer lekker. Maar ga zeker uitlijnen. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt dat na vervanging rubbers uitlijnen noodzakelijk was. Gelijk ook de dashcam getest. Mooi helder beeld, geluid wordt goed opgenomen en bij plotselinge veranderingen in de g krachten slaat hij automatisch dat stukje film op. Onbelangrijke beelden worden overschreven als de sd kaart vol is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan