koreaan
Forumguru
Hallo Skoda liefhebbers,
Hier eindelijk mijn eigen topic in mijn auto.
Ik heb in september 2013 een blauwe Skoda Octavia RS 2.0 tfsi gekocht, de Skoda had destijds een km stand van 65.000 km en was geheel origineel.
Anno 2016 is er toch wel het een en ander veranderd aan de auto, optisch zul je je misschien afvragen wat is er veranderd dan?
Afgezien van de nieuwe Skoda logo’s en een RS kentekenplaatje is er voornamelijk motorisch het e.e.a. gewijzigd. Allereerst is het standaard luchtfilter vervangen door een K&N typhoon kit, deze intake heeft niet alleen geleid tot een betere sound maar ook een vermogens stijging van 17 pk na tuning. Het standaard geluid van een RS is erg aan de bescheiden kant, JM tuning heeft een gehele custom uitlaat gemaakt vanaf de turbo, in de downpipe is een 200 cell cat gemonteerd om door de keuring te komen.
Bovenstaande in combinatie met competition 102 en custom chip tuning bij JD Engineering heeft gezorgd voor een vermogens toename van 110 pk en 164 nm t.o.v. de standaard opgave en veel betere sound uiteraard. Naast de motorische aanpassingen hebben we gezocht naar een passende set 18” velgen. Nu is er de wereld te koop in 18”, lang heb er een tijd over nagedacht om een originele set R32 velgen te monteren. Uiteindelijk is het een OEM velgenset van Skoda geworden, het is een set antraciete Trinity’s geworden.
Om de boel van binnen iets op te vrolijken is er een navigatie systeem van de RNS winkel geïnstalleerd dat prima werkt.
Ondanks de toch wel behoorlijk toegenomen vermogenswinst is er nog steeds meer dan goed mee te rijden. Je moet alleen oppassen voor je roze papiertje want de auto haalt in alle rust en gemak 200++. Inmiddels staat er bijna 100.000 km op de klok!
Wish list;
- een verlagingsset /veren
Hieronder de foto’s van de blauwe bakkes en modificaties;
Hier eindelijk mijn eigen topic in mijn auto.
Ik heb in september 2013 een blauwe Skoda Octavia RS 2.0 tfsi gekocht, de Skoda had destijds een km stand van 65.000 km en was geheel origineel.
Anno 2016 is er toch wel het een en ander veranderd aan de auto, optisch zul je je misschien afvragen wat is er veranderd dan?
Afgezien van de nieuwe Skoda logo’s en een RS kentekenplaatje is er voornamelijk motorisch het e.e.a. gewijzigd. Allereerst is het standaard luchtfilter vervangen door een K&N typhoon kit, deze intake heeft niet alleen geleid tot een betere sound maar ook een vermogens stijging van 17 pk na tuning. Het standaard geluid van een RS is erg aan de bescheiden kant, JM tuning heeft een gehele custom uitlaat gemaakt vanaf de turbo, in de downpipe is een 200 cell cat gemonteerd om door de keuring te komen.
Bovenstaande in combinatie met competition 102 en custom chip tuning bij JD Engineering heeft gezorgd voor een vermogens toename van 110 pk en 164 nm t.o.v. de standaard opgave en veel betere sound uiteraard. Naast de motorische aanpassingen hebben we gezocht naar een passende set 18” velgen. Nu is er de wereld te koop in 18”, lang heb er een tijd over nagedacht om een originele set R32 velgen te monteren. Uiteindelijk is het een OEM velgenset van Skoda geworden, het is een set antraciete Trinity’s geworden.
Om de boel van binnen iets op te vrolijken is er een navigatie systeem van de RNS winkel geïnstalleerd dat prima werkt.
Ondanks de toch wel behoorlijk toegenomen vermogenswinst is er nog steeds meer dan goed mee te rijden. Je moet alleen oppassen voor je roze papiertje want de auto haalt in alle rust en gemak 200++. Inmiddels staat er bijna 100.000 km op de klok!
Wish list;
- een verlagingsset /veren
Hieronder de foto’s van de blauwe bakkes en modificaties;
Laatst bewerkt: