Mijn Blauwe RS bakkes

koreaan

Forumguru
Hallo Skoda liefhebbers,

Hier eindelijk mijn eigen topic in mijn auto.


Ik heb in september 2013 een blauwe Skoda Octavia RS 2.0 tfsi gekocht, de Skoda had destijds een km stand van 65.000 km en was geheel origineel.


Anno 2016 is er toch wel het een en ander veranderd aan de auto, optisch zul je je misschien afvragen wat is er veranderd dan?


Afgezien van de nieuwe Skoda logo’s en een RS kentekenplaatje is er voornamelijk motorisch het e.e.a. gewijzigd. Allereerst is het standaard luchtfilter vervangen door een K&N typhoon kit, deze intake heeft niet alleen geleid tot een betere sound maar ook een vermogens stijging van 17 pk na tuning. Het standaard geluid van een RS is erg aan de bescheiden kant, JM tuning heeft een gehele custom uitlaat gemaakt vanaf de turbo, in de downpipe is een 200 cell cat gemonteerd om door de keuring te komen.

Bovenstaande in combinatie met competition 102 en custom chip tuning bij JD Engineering heeft gezorgd voor een vermogens toename van 110 pk en 164 nm t.o.v. de standaard opgave en veel betere sound uiteraard. Naast de motorische aanpassingen hebben we gezocht naar een passende set 18” velgen. Nu is er de wereld te koop in 18”, lang heb er een tijd over nagedacht om een originele set R32 velgen te monteren. Uiteindelijk is het een OEM velgenset van Skoda geworden, het is een set antraciete Trinity’s geworden.

Om de boel van binnen iets op te vrolijken is er een navigatie systeem van de RNS winkel geïnstalleerd dat prima werkt.

Ondanks de toch wel behoorlijk toegenomen vermogenswinst is er nog steeds meer dan goed mee te rijden. Je moet alleen oppassen voor je roze papiertje want de auto haalt in alle rust en gemak 200++. Inmiddels staat er bijna 100.000 km op de klok!


Wish list;

- een verlagingsset /veren



Hieronder de foto’s van de blauwe bakkes en modificaties;




IMG_0586[1] forum.jpg IMG_0593[1]forum.jpg

IMG_0591[1]forum.jpg

IMG_05821forum.jpg

unnamed (2).jpg



unnamed (4).jpg


IMG_0595.JPG




uitdraai.jpg



navigatiesysteem.jpg
 
Laatst bewerkt:

Taffy

Forumguru
Mooi wagen met gave upgrades....:thumbsup:
Maar dacht dat jouw wagen al n topic had eigenlijk :pieker:
Zat er naast dan :pardon:
 

Cordoba

Forumguru
@koreaan zo te zien is de tuning er vooral om het koppel onder de 450 Nm te houden (en o.a. je koppeling heel te houden). Ik vraag me wel af hoe je aan die 17 pk vermogenswinst komt? Ik neem aan dat de standaardfabrieksopgave uitgaat van euro98, en de meting is met 102. Als je dan nog in aanmerking neemt dat de meeste Vagblokken standaard al meer leveren dan de fabrieksopgave, heb ik het idee dat ie eigenlijk helemaal niet meer levert dan standaard. (17 pk is tenslotte maar een dikke 5% van het vermogen dat je nu hebt).

Heb je enig idee waar het bultje in de koppel-toerenkromme bij 2500 rpm vandaan komt?
 

Cordoba

Forumguru
Duidelijk @koreaan Ik dacht even dat je van de fabrieksopgave was uitgegaan, omdat je geen vóór en ná grafiek liet zien, maar is dus wel degelijk gemeten. :thumbsup:
 
Nette bak hoor. Complimenten. Genot om in te rijden.. Mag ik je vragen welk navigatie systeem er is ingebouwd en wat de kosten waren? Mag evt in een pb!
 
Bovenaan Onderaan