Mercedes-benz

Fmoon

Forumguru
Mag ik een kleine inbreuk doen? Ik ben op jacht naar een C43 AMG uit 2020/2021 (ben toch eens naar een occasion gaan kijken naar vele tips hier). Is iemand er een beetje mee bekend of dit een redelijk betrouwbare auto is?
 

philippe bakker

Forumguru
Een collega had die en was er super tevreden mee. Rijdt ontzettend snel en mooie klank. Wel goed kijken voor eentje met de juiste opties naar je zin.
 

Fmoon

Forumguru
Ja uiteraard, heb er al een paar geselecteerd maar zit ook 1 tussen met pano dak, dat wil ik liever niet. Ik kon ook niet echt iets heel geks vinden erover, doe auto’s zijn al flink doorontwikkeld want ze gaan al wat jaartjes mee ook die modellijn. Blok klinkt erg goed inderdaad.
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon @Olivier heeft ondertussen een C43. Mss kan hij jou er meer over vertellen ;)

Weet van iemand op een ander forum die een paar jaar met een C43 gereden volgende : motorisch enorm tevreden over. Nooit problemen ermee gehad (deed 40-50.000km per jaar) maar een C43 was volgens hem wel beenhard. Had hierdoor ook redelijk wat last van rammeltjes.
 

philippe bakker

Forumguru
Die is Been hard maar dat past wel bij die auto. Ik vond trouwens mijn RS ook heel hard. Mijn c300de rijdt veel zachter. Die glijdt over de weg
 

leon-cupra

Forumguru
Als je op zo een baan met van die “betonplaten” rijdt waar zo om de 10m een geultje is, is zo een beenharde wagen een ramp. Die baan waar je eens geflitst zijt tussen Deinze en Tielt is zo een verschrikkelijke baan. Met de M2, tegen dat je in Deinze bent, zitten al je ingewanden op een andere plaats. Goede banen ga je dat amper voelen.
 

sitechris

Donateur
als je tijdens garantie geen gezeik hebt, dan kun je met vertrouwen de periode erna ingaan. Heb je wel veel ellende, dan weet je dat je de auto snel van de hand moet doen. Maar de kans dat dit gebeurt is echt heel klein bij een zgan auto. Zou ik me geen zorgen over maken.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je een probleemwagen hebt zal het jou veel geld kosten … garantie bij de dealer … elk vervangen boutje wordt bijgehouden in het systeem. Als je dan jouw miseriebak probeert te verkopen en de koper vraagt even de historiek op , zal je veel de reactie “niet meer geïnteresseerd” krijgen.
 

Olivier

Senior Member
Mag ik een kleine inbreuk doen? Ik ben op jacht naar een C43 AMG uit 2020/2021 (ben toch eens naar een occasion gaan kijken naar vele tips hier). Is iemand er een beetje mee bekend of dit een redelijk betrouwbare auto is?

Ik heb me enkele weken terug een c43 aangekocht ter vervanging van mijn octavia vrs facelift

Ik heb de pre facelift (2017 367pk) versie.
Model 2020 is de 390pk versie.
Wel rekening houden dat het facelift model een 5600eur kost om op baan te zetten (in belgie) en de pre facelift 2600 eur. Omdat de co2 uitstoot van de facelift hoger is

Wagen is zalig om mee te rijden. 4matic zorgt voor goede wegligging en zorgt er voor dat je al je power kan gebruiken, wat ik met de vrs wel miste.
Je hebt ook verschillende standen : eco, comfort sport en sport +
In sport + durft de wagen eens schudden als je te rustig wil rijden (iedere nieuwe eigenaar van een c43 valt dit op) Het is echt bedoeld om goed het gas in te drukken. Maar na enkele weken kom ik dit al niet meer tegen :)

Verbruik valt ook mee. Ik zit met een verbruik tussen de 10,5L en 13,5L gemiddeld.. met sportieve rijstijl en een zware voet Wat voor een V6 bitubro toch meevalt.
Mijn vrs230 zat op 9,5-11L

Nadelen dat ik heb ondervonden:
- koffer is iets minder ruim of de vrs
- infotainment systeem was van mijn vrs moderner of de c43. Alhoewel dat dit van het model 20 - 21 terug vernieuwd is.

Beenhard rijdt de wagen niet. Op de vrs zat een schroefset. Deze is verlaagd op vaste h&r veren en met de 3 standen van schokdempers kan je hem zacht doen bollen. In sport + loopt hij zoals met een schroefset.


Als ik een leuke tip mag geven, zorg dat je één koopt met de Performance exhaust. Dan zit er een knopje op voor de uitlaatklep open en dicht te doen. (Eens opzoeken op youtube :) ) de PE exhaust maakt een prachtig geluid, en wil je dat het stil is, knopje indrukken en de klep sluit terug.

Motor is normaal zonder problemen. Er zijn problemen gekend op bepaalde forums van personen die de pks zoals een c63 willen bekomen en dan in de kosten geraken.. maar dit kan je met iedere motor hebben die je extreem wil chippen he.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210829-210537_Gallery.jpg
    Screenshot_20210829-210537_Gallery.jpg
    488,4 KB · Weergaven: 33

Olivier

Senior Member
Dit is met de originele performance exhaust.

Als je eentje koopt met de performance exhaust moet je niet veranderen,
Is hij met de standaard uitlaat zonder kleppen dan is de armytrix idd de beste optie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Kan alleen maar beamen dat geluid veel doet aan de beleving. Kan bij de M2 met een bepaalde instelling ook de kleppen open zetten. Is dan zo machtig. Fun-factor verhoogt dan enorm. :jaja:
 

Olivier

Senior Member
Idd, daarom moest ik de PE uitlaat hebben. Anders zijn ze relatief stil, enkel in sport plus hoor je ze dan brullen. Nu kan ik de kleppen openzetten in comfort mode of zelf is eco en hoor je het gebrul nog :)
De m2 maakt zowiezo ook al prachtig geluid he.. ik heb lang getwijfeld voor een m2, maar ging toch het praktische van een stationwagen missen..
Vandaag nog een m2 tegengekomen in tielt met Akrapovic uitlaat. Man die knalde.. mooi maar niet om dagelijks mee te rijden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
M2 is idd niet praktisch. Als de kleine mannen er vanachter in moeten, moet ik mijn stoel naar voor zetten anders zitten ze met de schoenen tegen de stoel.
Perfect voor twee maar niet voor een gezin.

geluid van de M2 is zalig. Met kleppen toe is hij binnenin ook wel heel stil maar dan hoor je eerder de 6cilinder roffelen. Met de kleppen open is het feest. Rij zo heel veel. Alleen omstaanders kunnen dat niet altijd appreciëren. Onlangs weer iemand die van zijn tak maakte. Rustig aan het rijden maar door de uitlaat lijkt het of het veel sneller is. Fietser enorm veel gebaren aan het maken :nono::nono:
 
Bovenaan Onderaan