Mercedes-benz

leon-cupra

Forumguru
De buurkinderen maken ook herrie overdag, af en toe hoor ik een koe loeien of een hond blaffen .. moet ik dan ook iedere keer daar op reageren?

en herrie ? Jouw Golf maakt ook herrie. Mag ik er dan ook op reageren wanneer jij mij passeert?
 

Olivier

Senior Member
M2 is idd niet praktisch. Als de kleine mannen er vanachter in moeten, moet ik mijn stoel naar voor zetten anders zitten ze met de schoenen tegen de stoel.
Perfect voor twee maar niet voor een gezin.

geluid van de M2 is zalig. Met kleppen toe is hij binnenin ook wel heel stil maar dan hoor je eerder de 6cilinder roffelen. Met de kleppen open is het feest. Rij zo heel veel. Alleen omstaanders kunnen dat niet altijd appreciëren. Onlangs weer iemand die van zijn tak maakte. Rustig aan het rijden maar door de uitlaat lijkt het of het veel sneller is. Fietser enorm veel gebaren aan het maken :nono::nono:

Dit had ik met de skoda zelfs al als ik door stad rij, zat wel en andere uitlaatlijn op. Bepaalde mensen overdrijven enorm.. en jaloezie.. Ik geef dan nog expres eens gas dat ze horen dat ik eerst rustig aan het rijden was haha, dan maken ze nog meer van hun tak ‍♂️
 

MarcoO2

Forumguru
De buurkinderen maken ook herrie overdag, af en toe hoor ik een koe loeien of een hond blaffen .. moet ik dan ook iedere keer daar op reageren?

en herrie ? Jouw Golf maakt ook herrie. Mag ik er dan ook op reageren wanneer jij mij passeert?
Dit is zo flauw en nietszeggend ten opzichte van hetgeen waar we het over hadden dat ik 't niet eens serieus neem.
 

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 mijn wagen komt standaard vanuit de fabriek volgens opgestelde regels en normen dus mijn wagen kan niemand storen. Het zijn de mensen die zich storen aan mijn wagen
:arghh:
En eigenlijk zou ik jouw reactie ook niet serieus moeten nemen aangezien jij mijn M2 nog nooit gehoord hebt. Je spreekt van herrie maar wie bepaald wat herrie is. :pieker:
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
@leon-cupra De woordjes dus en kan storen zijn in dit verband volkomen uit hun verband gerukt.


Net zo absurd als:
De bouwmarkt verkoopt een goedgekeurde hakbijl
En als ik daarmee op de buurman z'n bolide inhak, is dat geen enkel probleem... :sterretjes:

Ook al koop je een legale ghettoblaster, dat wil nog niet zeggen dat je daarmee ongestoord en ongehinderd kunt blèren. :nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: mr x

leon-cupra

Forumguru
Een wagen wordt gehomologeerd volgens bepaalde regels. Aantal decibel van de uitlaat is daar 1 van. Aangezien mijn uitlaat voldoet aan de normen (is standaard), stoort mijn uitlaat wettelijke de anderen niet.
Jouw voorbeelden doen er absoluut niet toe. Die zijn volledig van de pot gerukt.
 

haassie

Forumguru
Das wel een hele rare manier om een hakbijl te gebruiken.....tenzij je op een sloperij werkt en de buurman zijn auto voor de sloop heeft aangemeld...dan is het geen enkel probleem.

Zolang de auto met deze uitlaat af fabriek hiermee geleverd is en er een EU goedkeuring op zit mag hij er gewoon ongehinderd en ongestoord mee "blèren", om in ghettoblaster termen te blijven. Niet iedereen zal het leuk, mooi of weet ik wat vinden en er zullen vandaag de dag zeker mensen die zich eraan storen..... mensen storen zich vandaag de dag n.l. al gauw aan dingen haha....iets met korte lontjes en zeuren om te kunnen zeuren.
 

MarcoO2

Forumguru
Aangezien mijn uitlaat voldoet aan de normen (is standaard), stoort mijn uitlaat wettelijke de anderen niet.
Da's natuurlijk een doelredenering van de bovenste plank. Er bestaat niet zoiets als "wettelijk niet storen". Er bestaat wél een wettelijke bovengrens qua decibellen, maar daarmee is natuurlijk niet gezegd dat je anderen niet kan storen.

Je rijdt in de stand met de kleppen open, op plaatsen waar omstanders zijn, en als die omstanders schrikken van of niet blij worden van de daardoor ontstane herrie, zijn zijn "onverdraagbaar"? kom op zeg...

Let wel: ik snap echt wel dat je af en toe met die kleppen open wilt rijden, en ik weet uit ervaring met m'n roffelende Spider hoe lekker het is om even extra gas te geven als je in de Eifel in een smal echoënd dorpsstraatje rijdt. Maar degenen die daar last van hebben bestempelen als onverdraagzaam vind ik van een zeldzaam egoïsme.
 

LT83

Forumguru
Gewoon lekker met 7000rpm door de woonwijk met kleppen open, uitlaat is goedgekeurd dus stoort niemand toch??
Het is echt niet de M2 hoor die onverdraagbaar is :tongue:
 

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 is een groot verschil van hoe de werkelijkheid was en de aanname van 7000toeren die een hele discussie een bepaald beeld (verkeerd dus) kan geven.

trouwens die fietser zou eigenlijk kwaad moeten geweest zijn op zichzelf. Moest ik een paar seconden daar eerder geweest zijn, had hij een gevaarlijke situatie gecreëerd door mij geen voorrang gegeven te hebben.
 
Bovenaan Onderaan