Mercedes-benz

philippe bakker

Forumguru
Tja .. de jaren doen ook wat é … weet dat je dat gaspedaal ook wat dieper kan indrukken hé :D:D:D;)

Mercedes heeft dat goed bekeken. Batterij en een dieselmotor. Het beste van twee werelden. Er gaan er de komende jaren veel zeuren om hun hybride benzine hoor. Veel kilometers malen met de benzine motor … kostelijker dan diesel. Hier bij ons op het werk is hun euro al na een paar maanden gevallen :pardon:
Ik heb al 2 keer ( nadat ik al een lang stuk gereden had en hij ZEKER warm stond) in sport+ gereden en …. Wat een auto !!!! Pokke rap is hij dan ! Veeeeeeele rapper dan eender welke skoda er op de markt is! Echt verschietachtig bruut ! En ik ben een rs van 290 pk gewoon he …
 

Captain Hook

Forumguru
't Zal wel 'Belgische' smaak zijn, maar dat vind ik dus zeer zeker ook niet klassevoller... ;)
(net zo min als die eerdere foto trouwens)

Vrouwen (mannen ook niet), gedrapeerd op wat voor een manier dan ook, in/om/op een auto is zoooooo ouderwetsch.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb al 2 keer ( nadat ik al een lang stuk gereden had en hij ZEKER warm stond) in sport+ gereden en …. Wat een auto !!!! Pokke rap is hij dan ! Veeeeeeele rapper dan eender welke skoda er op de markt is! Echt verschietachtig bruut ! En ik ben een rs van 290 pk gewoon he …
Bwa gecombineerd 306pk. Kan toch niet zoveel sneller zijn dan jouw RS. Ook een stuk zwaarder dan jouw RS. Nu die sport plus setup is altijd wel een stuk bruter. Kan ook jouw gevoel van snelheid mss beïnvloeden. In de M is sport plus ook totaal iets anders dan in comfort of sport. Denk je ook met meer vermogen onder baan te zijn. Wel niet bestemd voor daily gebruik .. zo nerveus dan
 

philippe bakker

Forumguru
Ik had ene geconfigureerd met de opties die ik echt wel wou en kwam aan 52.000. En dan rijdt je met ne rs die vind ik rs onwaardig is. Eens je 40 km ver bent rijd je rond met een 1.4 die 8 lit zuipt
 

leon-cupra

Forumguru
Wat vind je van de achterwielaandrijving? Ik zou niet anders meer willen. Rijdt zoveel plezanter. Wel in de winter winterbandjes kopen, anders ga je eens achterste voren staan :D
 

leon-cupra

Forumguru
Persoonlijk zou ik dat niet doen. De beste winterband zou ik daar opleggen. 306pk op de achterwielen is niet te onderschatten. Rij in deze periode eens tijdens een goede regenbui sportief met jouw benz. Je zal het rap weten hoe het zal zijn tijdens de winter met een mindere band :pardon:
Achtertractie is wel “gemakkelijk” te corrigeren bij het uitbreken maar als je te ver zit … mag je een goede reflex hebben met wss een bruine streep in de onderbroek (al een paar keer ondervonden met de M):D
 

philippe bakker

Forumguru
Awel toen ik gisteren van stilstand full power gaf regende het en die ging als een raket voorruit maar ik ga het zeker overwegen
 

leon-cupra

Forumguru
Welke banden liggen erop en welke maten? Wss redelijk breed vanachter? Op mijn cabrio lagen ook redelijk brede banden vanachter. Doet wel veel voor de tractie
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dikke ster hoor!

Even een kleine correctie @leon-cupra , onderstuur (op de voorwielen) is makkelijker op te lossen dan overstuur (op de achterwielen). Daarom zijn de meeste auto’s ook voorwiel aangedreven waardoor hij een onderstuurd karakter krijgt en dus makkelijker op te lossen is.
 

leon-cupra

Forumguru
@HarrieSkoda niet gezegd dat overstuur gemakkelijker te corrigeren is dan onderstuur. Heb geschreven “ “gemakkelijk” te corrigeren bij uitbreken”
Gevoel is ook anders. Met de RS eens serieus onderstuur gehad … absoluut geen fijn gevoel. De M ook al redelijk wat keren eens uitgebroken maar dan overstuur. Voelt “minder gevaarlijk” aan. Korte reflex met tegensturen en hup terug mooi recht. Overstuur is leuk om uit te lokken, onderstuur :nono::nono::nono:
Tenzij je veel te gretig bent met het gaspedaal met tractie af en het regent … geen goed idee met 370pk :pardon:


Kostenplaatje is ook een meer belangrijkere reden voor fabrikanten om voor voorwielaandrijving te kiezen .. zie maar naar de nieuwe 1reeks
 
Bovenaan Onderaan