Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
dat is waar, voor je't weet is het september.... het idee was al geopperd door Noord26 dacht ik..., hebben jullie ook een idee waar jullie willen verzamelen? een plek die voor iedereen handig is? we kunnen er desnoods een poll van maken wie wel en wie niet wil, dan weten we ook direct of het zin heeft om af te spreken.

greetz Corné

Pendragon

Donateur
Prima een poll. Ja, Noord26 had dit idd geopperd, maar ik wist niet of we dit nu wel of niet gingen doen, vandaar mijn vraag. Mij maakt het niet uit. Altijd gezellig een kopje koffie drinken ergens, maar mag ook op de meeting.

Noord26

Forumguru
Ik merkte op dat het eerst punt waar vanuit alle richtingen iedereen bij elkaar komt niet zo ver meer is van het eindpunt vandaan. Van mij persoonlijk hoeft het niet om allemaal tegelijk aan te komen. Denk dat het voor de organisatie er plekke ook wel lekker is als als het binnen komt druppelen ipv de hele meute in 1 keer op de stoep staat ivm planning en dergelijke?

RayDelft

Forumguru
uuuhhhhh heb het ff voor je nagevraagd, waarschijnlijk rond de 260pk :D daar wordt je wel vrolijk van denk ik ;) dat worden de specs van de V6 :bloos:

greetz Corné

Ik ben laat aangehaakt in dit topic en heb me door een hoop berichten heen geworsteld maar veel duidelijker wordt het me allemaal niet, maar dat zal aan mij liggen :) Lees ik nu dat ze voor halve prijs tunen? Ik geloof dat dat zo,n 600 euro was, dus dat ze het voor 300 doen dan? En is die rollenbanktest nodig? En die DSG aanpassing, mijn DSG doet het prima. Wart zou ik moeten wensen dan? (was trouwens buiten de aktie als ik het goed lees toch)
En dan als laatste, waar, bij wie kan ik me aanmelden? Een heleboel vragen.
Dank voor de antwooden alvast.
gr
Raymond

Noord26

Forumguru
€300,- voor tuning voor je TSI gaat niet lukken. Dacht (even uit het hoofd) dat een TSI-tje normaal op €699,- staat. Daarvan de helft is dan grofweg €350,-. Rollenbank voegt niets toe aan de kwaliteit van de tuning. Is puur om te zien hoeveel vermogen de auto nu daadwerkelijk levert als hij onder handen is genomen. Echter is €15,- geen geld voor een run..

CDK

Forumguru
@Ray, zoals Noord26 al aangeeft is het tunen van de motor 699,- en icm dsg 999,- minus 50%, rollenbank voegt niets toe, alleen kan je aan de hand van de uitdraai zien wat het vermogen is in Pk en Nm en dat voor de aktieprijs van 15,- en zo'n vermogensraport is wel leuk om te hebben.
mijn dsg was ook prima, maar ik heb hem wel laten aanpassen, ten 1e om de koppelbegrenzer weg te schrijven (anders heeft je tuning maar gedeeltelijk zin) en ten 2e om het originele S programma niets toevoegd als alleen buitensporig hoog toeren draaien met veel herrie in de cockpit als gevolg, ook zijn de schakelmomenten in het D programma aangepast, maar je kan zelf kiezen wat je wel en wat je niet wil aanpassen / wijzigen.
als je verder nog vragen hebt, brand maar los, als ik het niet weet ga ik het navragen voor je.
aanmelden kan bij mij ;)

greetz Corné

RayDelft

Forumguru
@Ray, zoals Noord26 al aangeeft is het tunen van de motor 699,- en icm dsg 999,- minus 50%, rollenbank voegt niets toe, alleen kan je aan de hand van de uitdraai zien wat het vermogen is in Pk en Nm en dat voor de aktieprijs van 15,- en zo'n vermogensraport is wel leuk om te hebben.
mijn dsg was ook prima, maar ik heb hem wel laten aanpassen, ten 1e om de koppelbegrenzer weg te schrijven (anders heeft je tuning maar gedeeltelijk zin) en ten 2e om het originele S programma niets toevoegd als alleen buitensporig hoog toeren draaien met veel herrie in de cockpit als gevolg, ook zijn de schakelmomenten in het D programma aangepast, maar je kan zelf kiezen wat je wel en wat je niet wil aanpassen / wijzigen.
als je verder nog vragen hebt, brand maar los, als ik het niet weet ga ik het navragen voor je.
aanmelden kan bij mij ;)

Die 350 + 15 euri wil ik er wel aan kwijt. Alleen die DSG. Ik vraag me af of die koppelbegrenzer bij mij weg moet. Die 250 pk kan hij makkelijk hebben en 350 NM ook. En wat doet jouw S stand nu wel wat,ie vroeger niet deed?
Ik gebruik hem zelden, behalve op bochtige wegen en soms in de stad omdat ik vind dat de D teveel in hoge versnellingen blijft en het te lang duurt voordat je bij gas geven voldoende opschiet. (moet terugschakelen dan en in S staat hij al een versnelling lager meestal) In bochtige gebieden vind ik de D vanwege de te lage toeren teveel onderstuurd. Ik houd liever wat vermogen dat snel beschikbaar is op de voorwielen en in die omstandigheden rijd ik dan S. Maar wat heb jij dan gedaan? Van S een beetje D laten maken?

greetz Corné

RayDelft

Forumguru
aanmelden kan bij mij ;)
greetz Corné

Die 350 + 15 euri wil ik er wel aan kwijt. Alleen die DSG. Ik vraag me af of die koppelbegrenzer bij mij weg moet. Die 250 pk kan hij makkelijk hebben en 350 NM ook. En wat doet jouw S stand nu wel wat,ie vroeger niet deed?
Ik gebruik hem zelden, behalve op bochtige wegen en soms in de stad omdat ik vind dat de D teveel in hoge versnellingen blijft en het te lang duurt voordat je bij gas geven voldoende opschiet. (moet terugschakelen dan en in S staat hij al een versnelling lager meestal) In bochtige gebieden vind ik de D vanwege de te lage toeren teveel onderstuurd. Ik houd liever wat vermogen dat snel beschikbaar is op de voorwielen en in die omstandigheden rijd ik dan S. Maar wat heb jij dan gedaan? Van S een beetje D laten maken?

• Leuk
Waarderingen: CDK

RayDelft

Forumguru
Corne en andere liefhebbers. Ik heb 28 september in mn agenda gezet. Onder voorbehoud, omdat ik vanwege mijn werk weleens plots aan de gang moet. Maar ik ga ervan uit dat het lukt. Ik moet me bij Corne aanmelden, maar heb geen idee hoe ik een pm moet sturen. Bij deze dan? En qua tijdstip zal ik van lieverlee wel achter in de rij staan denk ik?

• Leuk

RayDelft

Forumguru
ben er in inmiddels achter hoe ik een pb stuur (geloof ik) dat heet een conversatie.
Heb Corne bericht.

• Leuk

RayDelft

Forumguru
Hé , ik weet nu hoe ik met een iPad met los toetsenbord een é moet schrijven. Kan ik Corné zijn naam eindelijk goed schrijven :)
Dat staat véééél beter.

• Leuk

RayDelft

Forumguru
Zit me nog iets af te vragen: Ik heb die site van die tuner gelezen, en ik snap wel dat hij zijn product aanprijst, maar ik lees zelfs dat hij schrijft dat " tuning is een must" schoner, zuiniger, minder vuil op de kleppen etc. Ik begin me dan wel af te vragen waarom autos niet standaard getuned worden. Er zullen toch ook wel nadelen zijn? Iemand een idee?

Noord26

Forumguru
Auto's worden standaard niet geoptimaliseerd kun je beter zeggen. De regio's met de minste kwaliteit brandstof waar de motoren hun werk moeten kunnen doen zijn hierbij het uitgangspunt. In onze regio rijdt echter iedereen op een wat betere kwaliteit brandstof en kan de motor daarop nog geoptimaliseerd worden.

Vraag mijzelf nu wel meteen af of het beter is om op 95 of 98 te rijden na tuning. Afstellen wil ik wel op 98 laten doen, dan kan de software zichzelf bij regelen wanneer er gewoon 95 getankt gaat worden.

CDK

Forumguru
@Noord26, afstellen op 98 is het beste idd, daarna kan je 95 tanken, zoals je zegt wordt er dan automatisch bijgeregeld, ik tank zelf wel al van nieuws af aan 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan