Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
En weer een update, bij elkaar zijn we op dit moment al met 25 forumleden, ovb’tjes meegeteld en MexxT er van af getrokken.
Vermogensrun(s):
1: Dirkkroneman O2 2.0TFSI RS handbak 10-2006
2: Noord26 S2C 1.8TSI handbak 2011
3: Petrolhead O2C 1.8TSI DSG 04-2009
4: Luuk Thijssen O2 2.0TFSI RS handbak 2006
5: Pendragon S2 1.4TSI 2011
6: Andrehj S2C 1.8 TSI DSG7 2011
7: Internetboarder O2 2.0TDI 2006
8: Hetzer Citigo 1.0MPI 75pk 2012
9: Piair1982 Fabia C 1.2TSI 2011
10: Graaaf O3 2.0TDI 2013 ONDER VOORBEHOUD
11: Arjahoekstra S2C 1.8 TSI DSG7 2010
12: Nounou VW Jetta 1.2TSI 2011 ONDER VOORBEHOUD
13: Holomeus O2C 1.4TSI 2010
14: Vanenkelen O2C 1.9TDI handbak 2009 2 X RUN, VOOR EN NA TUNING
15: RayDelft S2C 2.0TSI DSG6 2012 ONDER VOORBEHOUD
16: Antera O1 RS handbak 2001
Chiptuning:
1: Ertromp (Motor en DSG) O2C 1.4TSI DSG 2010
2: Noord26 (alleen Motor) S2C 1.8TSI handbak 2011
3: Petrolhead (Motor + DSG=o.v.b.) O2C 1.8TSI DSG 04-2009
4: Dennis Nijholt (Motor + DSG) O3C 1.6TDI DSG7 2013
5: Pendragon (alleen Motor) S2 1.4TSI 2011
6: Andrehj (op maat tuning van motor) S2C 1.8 TSI DSG7 2011
7: Graaaf (nog niet opgegeven) O3 2.0TDI 2013 ONDER VOORBEHOUD
8: Arjahoekstra (op maat tuning motor icm DSG) S2C 1.8 TSI DSG7 2010 ONDERVOORBEHOUD
9: Nounou VW Jetta 1.2TSI 2011 (op maat motortuning) ONDER VOORBEHOUD
10: Holomeus (alleen motor tuning) O2C 1.4TSI 2010
11: Vanenkelen (alleen Motor)O2C 1.9TDI handbak 2009 ONDER VOORBEHOUD
12: RayDelft (alleen motor) S2C 2.0TSI DSG6 2012 ONDER VOORBEHOUD
13:
14:
15:
DSG Lezing:
1: Dennis Nijholt
2: Andrehj
3: Ertromp
4: Cordoba ONDER VOORBEHOUD
5:
Ik kom gewoon langs:
1: MexxT (aan het werk)
2: Dennis Nijholt (O3C 1.6TDI 2013)
3: Corné de Kluijver (S2 3.6FSI 4x4 DSG6 11-2012)
4: Ertromp (O2C 1.4TSI 2010)
5: Noord26 (S2C 1.8TSI 2011)
6: Andrehj (S2C 1.8TSI 2011)
7: Petrolhead (O2C 1.8TSI 2009)
8: Dirkkroneman (O2 2.0TFSI RS 2006)
9: Luuk Thijssen (O2 2.0TFSI RS 2006)
10: Pendragon (S2 1.4TSI 2011)
11: Internetboarder (O2 2.0TDI 2006)
12: Hetzer (Citigo 1.0 2012)
13: Piair1982 (FC 1.2TSI 2011)
14: Graaaf O3 2.0TDI 2013) ONDER VOORBEHOUD
15: Blacky (O2 1.6TDI 2011)
16: Arjahoekstra (S2C 1.8TSI 2009)
17: Nounou (VW Jetta 1.2TSI 2011) ONDER VOORBEHOUD
18: Holomeus (O2C 1.4TSI 2010)
19: Vanenkelen (O2C 1.9TDI 2009)
20: Antera (O1 RS 1.8T 2001) DOET VAGcom/VCDS aanpassingen
21: Mike (Skoda 1.8T) (O1 1.8T 20V 2002)
22: Cordoba (FC 1.4 16v 2003) ONDER VOORBEHOUD
23: Chrissel (O2 2.0TDI 2005)
24: Ed_Laar (O2C 2008)
25: der Einser (S2C) ONDER VOORBEHOUD
26: RayDelft (S2C 2.0TSI 2012) ONDER VOORBEHOUD
 

Noord26

Forumguru
Dat denk je dan niet juist Canon..

E85 bestaat uit 85% bio ethanol. Het getal achter de E geeft aan hoeveel percentage van de brandstof bestaat uit bio ethanol. Zo bestaat de welbekende E10 (Frankrijk/Duitsland) uit 10% bio ethanol.

E85 kun je alleen tanken met auto's die er voor geschikt zijn. Het is een wat schralere brandstof waardoor afdichtingen en pakkingen er onder kunnen lijden.

Vergis je niet: tegenwoordig zit er standaard al 4-5% bio ethanol in de veel gebruikte E95.
 

Der Einser

Forumguru
Dat denk je dan niet juist Canon..

E85 bestaat uit 85% bio ethanol. Het getal achter de E geeft aan hoeveel percentage van de brandstof bestaat uit bio ethanol. Zo bestaat de welbekende E10 (Frankrijk/Duitsland) uit 10% bio ethanol.

E85 kun je alleen tanken met auto's die er voor geschikt zijn. Het is een wat schralere brandstof waardoor afdichtingen en pakkingen er onder kunnen lijden.

Vergis je niet: tegenwoordig zit er standaard al 4-5% bio ethanol in de veel gebruikte E95.

Dan spreek je je eigen verhaal tegen,... dan zou E95 dus 95% bio Ethanol zitten ??
Je bedoelt waarschijnlijk RON95
 

Pendragon

Donateur
Is het voor alle auto's beter om voor het tunen 98 te tanken? Ik rij normaal altijd 95 en heb wel eens 98 gebruikt maar merkte weinig verschil
 

EdK

Forumguru
Denk dat het ook te maken heeft met wat je gaat tanken na de tuning .......
Lijkt me dat als je erna ook 95 blijft rijden dat je dan beter kunt laten tunen met 95
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat denk je dan niet juist Canon..

E85 bestaat uit 85% bio ethanol. Het getal achter de E geeft aan hoeveel percentage van de brandstof bestaat uit bio ethanol. Zo bestaat de welbekende E10 (Frankrijk/Duitsland) uit 10% bio ethanol.
De (bio)ethanol werd bijgemengd bij (oftewel toegevoegd aan) de benzine - niet andersom...
 

Dennis Nijholt

Forumguru
kom je wel snel vooruit...of je hebt een geweldig uitzicht als je met je Škoda een kilometer de lucht in wordt geblazen als het brandpunt bereikt wordt
 

Noord26

Forumguru
Dan spreek je je eigen verhaal tegen,... dan zou E95 dus 95% bio Ethanol zitten ??
Je bedoelt waarschijnlijk RON95


Je bent in de war met Euro95 benzine. Dat wordt nergens aangeboden als E95- hetgeen je nu opeens beweerd. Verwar de termen Euro en E.. niet. Bio ethanol heeft circa RON108.

Wat Canon beweerd over vlampunt van 12 graden, hoe zit dat dan met auto's die af-fabriek op E85 rijden?
 

LT83

Forumguru
Ik meng altijd E85 (tamoil) bij de Ultimate, werkt prima. . Zo krijg je ongeveer RON 100. Kan het echt wel goed merken dat hij dan nog een stukje beter loopt in vergelijk met pure Ultimate. Gewoon zorgen dat je onder de 20% blijft met de E85 en dan kan het volgens mij weinig kwaad. Ik doe dit al 60.000km probleemloos in ieder geval. Bij mij in de buurt zit de tamoil op zo'n 2km afstand van de BP, dus dat heb ik er wel voor over ;)
 

Noord26

Forumguru
85% is dan nogal wat toevoeging? Denk dat we een ander topic voor Het E85 verhaal aan zouden moeten maken..

Afstellen is het beste zoals Corné zelf al aan gaf het beste op BP Ultimate, met circa 15% E85 is een aanrader. Of Aral 102 tanken op de heenweg voor de meeting/tuning.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wesly

Senior Member
Waarom is het niet makkelijker om een beetje octaan booster aan de benzine toe te voegen na het tanken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan