Meer dan 10 jaar geleden gesloten topics

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vacaro

Senior Member
Bij een goede autoshop, kun je deze ook bestellen, en kan je deze ook in no time hebben. Ik heb naar deze gebeld en die wilden het wel bestellen voor mij.
Prijs was 3 euro duurder dan via internet bestellen bij onlineshops.
Is te Kapellen België

http://www.autoshop-vh.be/
 

octaviar

Nieuw lid
Gekopieerd van ander/eerder discussie:

Dit systeem zal de huidige 'Nexus' vervangen

Belangrijkste gebruiksvoordelen

- Bediening d.m.v. gebruik 6,5" touch screen met hoge resolutie (Wide VGA), 13 toetsen en 2 draaiknoppen
- Navigatie DVD verkrijgbaar voor West- en Oost-Europa
- Hard disk met een capaciteit van 30 GB, waarvan 10 GB gereserveerd is voor navigatiedata en 20 GB voor opname van muziek in MP3- of WMA formaat
- Het systeem staat toe, dat er na het invoeren van de navigatie DVD, automatisch navigatiedata naar de harde schijf wordt gekopieerd. Daarna kan de DVD worden verwijderd, aangezien deze niet langer nodig is voor
het functioneren van het navigatiesysteem. De navigatiedata op de harde schijf kan worden 'ge-update' zodra een nieuwe dataversie op DVD beschikbaar is.
- Weergave in 'bird view' op de navigatiekaart
- Kaartdetails of rijtijden kunnen, indien gewenst, in een deel van het scherm worden weergegeven
- TMC (Traffic Message Channel)- ondersteuning voor dynamische navigatie met ontvangst van verkeersmeldingen (indien beschikbaar)
- Snelle berekening door snelle processor
- Extra informatie m.b.t. navigatie zichtbaar in MaxiDot display
- De 'drive' voor het lezen van SD kaartjes kan worden gebruikt voor het lezen van MP3 bestanden
- De harde schijf is geschikt voor het afspelen van MP3 bestanden en tevens mp3 bestanden kopiëren van een CD en een SD kaart
- Mogelijkheid om externe audio apparaten, zoals een Ipod, aan te sluiten via de aux-aansluiting
- Weergave van naam artiest, album en nummer in geval van afspelen van MP3 bestanden\
- Comfortabele bediening van telefoon via de optionele telefoonvoorbereiding II
- 2 antennes voor verbeterde radio ontvangst
- Eenvoudig en gebruiksvriendelijk HMI concept (Human Machine Interface)
- Het systeem gebruikt de hoogwaardige software van Siemens VDO

Naast de navigatie DVD's ondersteunt het systeem:
- audio CD
- CD ROM, CD-R, CD-RW met muziek in MP3 of WMA formaat
- DVD-Video
 

octaviar

Nieuw lid
Zoals ik in de andere discussie heb gepost:
Ik heb vorige week een Octavia Combi Elegance 1.8TSI besteld met pakket (Attractive Business) met Nexus erbij. Balen dacht ik, dus even gebeld met dealer.
Die vertelde mij dat bij de 1.8TSI (omdat iets minder courrant is en dus niet direct op voorraad) waarschijnlijk de Nexus wordt vervangen door de Columbus. Als ik hem in januari 2008 dus krijg dan zit vrijwel zeker de Columbus ipv Nexus in de bak.... Dat zou bijna te mooi om waar te zijn..

Kan iemand dit bevestigen. Hij had het erover dat als je hem na week 45 besteld dat je vrijwel zeker de Columbus krijgt ipv Nexus, mits je bijvoorbeeld een 1.8TSI besteld ivm de levertijd van deze variant.
 

Dey

Actief lid
Het enige plaatje wat ik heb kunnen vinden:
 

Bijlagen

  • skodaoctaviacolumbusht5.jpg
    skodaoctaviacolumbusht5.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 95

higgy

Forumguru
Hij had het erover dat als je hem na week 45 besteld dat je vrijwel zeker de Columbus krijgt ipv Nexus, mits je bijvoorbeeld een 1.8TSI besteld ivm de levertijd van deze variant.
Ik kan in elk geval def. bevestigen dat als je vanaf week 45 een Attractive Business Edition bestelt, waar tot dan een Nexus in zat, deze zonder meerprijs door een Columbus vervangen is.
 
Met de Stream en Audience radio is het mogelijk om een grafische weergave te krijgen van de afstand tot het obstakel. Hoe is park distance control geregeld icm het Columbus navigatiesysteem? Grafisch of alleen middels audiosignalen?
 

Steve

Senior Member
Met de Stream en Audience radio is het mogelijk om een grafische weergave te krijgen van de afstand tot het obstakel. Hoe is park distance control geregeld icm het Columbus navigatiesysteem? Grafisch of alleen middels audiosignalen?
Alleen audio signalen helaas.
 
Ik weet het er zijn tig draadjes over de Columbus navigatie maar ik krijg het niet gevonden.
Hoe zet ik de navigatie DVD op de harde schijf??

eeuwig bedankt!
 

higgy

Forumguru
Inderdaad. Erin en hij vraagt je of je hem naar de harde schijf wilt kopieren. Mocht je daar al West-Europa op hebben staan, dan kun je de Oost-Europa dvd gebruiken door Nee te antwoorden: dan navigeer je op de dvd.
Verder gaat dit draadje op slot, er is al een uitvoerig Columbus-draadje.
 

Duveltje

Nieuw lid
Hey,

Ben net in het bezit van een nieuwe octavia combi met attractive business. Hierbij zit een 6,5 inch dvd en navi scherm. Het nadeel is alleen wanneer de auto in beweging komt het scherm automatisch uitgeschakeld wordt ivm mijn veiligheid. Heeft iemand een idee hoe dit uitgeschakeld dient te worden.
Gr. een nieuwe skoda rijder.
 

higgy

Forumguru
Heren, de zoekfunctie is er niet voor niets...
Maar goed:
omwille van de veiligheid schakelt het beeld van de dvd-speler af zodra je boven een bepaalde snelheid komt. Dit is te overrulen met een vrijschakeladapter, die o.a. op Ebay aangeboden worden. Zijn nog redelijk prijzige dingen, los van de gewetensvraag WAAROM de autofabrikanten nou toch deze feature ingebouwd hebben in je navi. Maar goed, daar ben je zelf voor verantwoordelijk.
Dit draadje gaat nu op slot: er is al een uitvoerig draadje over de Columbus.
 
Weet iemand hoe je bij een Columbus navigatie systeem de hardware en software versie kunt uitlezen?
Volgende vraag is dan: Wat is de laatste versie en hoe kom je eventueel aan een update?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan