Meer dan 10 jaar geleden gesloten topics

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, heb onlangs tweedehands Octavia gekocht (ex-lease wagen) en de telefoonhouder zat nog gemonteerd.

Vraag is: hoe krijg ik die er weer af?
confused.gif
De beugel zit aan de rechterkant vast, naast de (Sony) radio-CD speler

Alle tips welkom
smile.gif
 
bedankt Tweety.. maar jouw link refereert naar een ander model en manier van bevestiging. In mijn ex-lease wagen zit de Nokia MCC-1 telefoonhouder gemonteerd, die hoort bij (of is onderdeel van) de Nokia CARK-91 kit (als dat jou iets zegt).

Deze houder zit aan een beugel, die is gemonteerd in het dashbord, d.w.z. ingestoken rechts van de radio-cd speler. Misschien zou ik me dus gewoon de vraag moeten stellen hoe ik de radio-cd speler eruit krijg, dan volgt de beugel vanzelf?

Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken, die zal ik dan volgende keer plaatsen. Nogmaals alle tips welkom.

grts, camel
 

Runn

Nieuw lid
Sinds kort in het bezit van een Octavia RS TFSI. inmiddels al zeer veel fijne km mogen rijden en onlangs mogen tunen bij JD. Wat een machine !

Door het enthousiasme vooral veel aan het kijken op diverse forums en kwam daar o.a. een verborgen functie voor de O2 climatronic tegen. Deze functie zit standaard op de VW en Seat.

Ik meen dat er op dit forum nog niet over was geschreven, dus gelijk maar even van de gelegeheid gebruik gemaakt.

Op de middelste schakelaar bij de O2 (ventilator snelheid regelaar) zitten 2 zwarte afdekplaatjes. De plaatjes zijn simpel te verwijderen met een dun mesje / schroevendraaier.

De bovenste verwijderen, omdraaien en vervolgens een klein stukje plastic wegsnijden. Plaatje terugklikken en zie daar, de OFF- functie is geactiveerd.

Ik heb het zelf inmiddels uitgeprobeerd en ja, het werkte prima. Nu alleen nog even een plaatje vinden met LED en OFF tekst.

NB, niet letten op de verwijdering van het afdekplaatje temp. knop links. Dit was alleen tbv het testen.
 

Bijlagen

  • 46842-climatronic2 [320x200].JPG
    46842-climatronic2 [320x200].JPG
    23,6 KB · Weergaven: 100

Runn

Nieuw lid
Afdekplaatje na behandeling.
 

Bijlagen

  • 46844-SwitchAfter [320x200].jpg
    46844-SwitchAfter [320x200].jpg
    11,9 KB · Weergaven: 51

Runn

Nieuw lid
Deze OFF-knop zet alles mbt de ventilatie uit, Dus airco en ventilatormotor. Nogmaals drukken en alles gaat aan in de laatst gemaakte instellingen qua temp ed.

Het is een snellere handeling dan met de draaiknop je systeem uitzetten.

Het is ook jammer dat het niet standaard aanwezig is.
 

Runn

Nieuw lid
Zo te zien toch het hele forum niet zo goed doorgespit
smile.gif

Maar goed, liever 2x genoemd als helemaal niet.
(zijn ook al zo veel items
confused.gif
)

Bedankt voor het verwijzen
wink.gif
 

Reizende

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik ben overgestapt van een MS 4200 naar bovengenoemd systeem (MS 4200 stuk). Echter zonder na te denken besteld, omdat ik uiterlijk niet belangrijk vind, maar functionaliteit des te meer. Echter... totaal anders als MS 4200! Uiteraard weet ik dat ik me er beter in had moeten verdiepen, maar toch. Kan iemand mij vertellen of ik een POI kan vinden zonder eerst een heel adres in te moeten voeren? Dus als volgt: woonplaats invoeren, POI opzoeken en navigeren? Ook zou ik graag weten of het mogelijk is om alleen een woonplaats als bestemming in te voeren (komt denk ik op hetzelfde neer..)
De gebruiksaanwijzing is zeer beknopt, en daar is het dus niet te vinden.
Ik hoop dat er iemand is met ervaring met dit systeem!
 

Reizende

Actief lid
Sorry, draadje kan op slot. Ik heb inmiddels het treurige bericht ontvangen van VDO-Siemensdat dit niet mogelijk is..
Het apparaat is speciaal voor VW ontwikkeld, en die vonden dit systeem blijkbaar handig. Voor degene die dus de speciale actie voor de MS 4300 in overweging nemen.. Hou er rekening mee dat 'ie een stuk minder gebruiksvriendelijk is dan de MS 4200!
 
ik gebruik een Garmin Nuvi 350 als navigatie in mijn O2 BE (Elegance). Echter met zonnig weer pleurt me de zuignap geregeld van de voorruit af. Ik zit er nu over te denken om een Brodit Center Mount houder aan te schaffen en de bijbehorende zwenkkop.

http://www.brodit.com/images/853525.jpg

Heeft iemand hier ervaring met een center mount van Brodit en zou je eventueel dan wat foto's willen plaatsen zodat ik even kan zien hoe dat eruit ziet.
Verder zou ik ook graag willen weten of dit goed blijft zitten en of het dashboard niet "open" gaat staan onder het luchtrooster en/of boven de radio

alvast bedankt voor jullie hulp
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb die ook voor mijn PDA/Navigatie. Echt perfect. Je hebt geen IQ van 200+ nodig om 'm te bevestigen, gewoon erin klikken als het ware....kind kan de was doen.

Niet twijfelen, maar kopen zo'n ding! 0,0 seconde spijt gehad. Zo makkelijk en je beschadigd niets.

Als je echt pics wilt kan ik die wel regelen voor je :)
 

senna

Nieuw lid
Zou iemand mij kunnen vertellen waar je als particulier de center mount of andere artikelen van brodit kan kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan