Lijst kinderziektes etc. Octavia III

lugolux78

Forumguru
Ooh @ertromp weet jij het nog.
Volgens mij HDD niet leesbaar / schrijfbaar
(krijg ook soms foutmelding Jukebox niet gevonden)
En volgens mij nog iets met navi database.
Maar update van navi is wel goed verlopen
 

ertromp

Forumguru
Er zit idd een of andere communicatie fout op de Columbus van @lugolux78. Gelijk bij het aankoppelen aan VCDS maak ik een file van adaptiewaarden en logfiles maar die gaven gelijk allerlei meldingen op de module 5F, Infotainment en helaas was daardoor de VIM niet vrij te schakelen. Mooi klus voor de dealert om eerst wat te doen aan de Columbus :D
 

micky

Forumguru
Nou ja, ik heb besloten om overmorgen maar achter mijn broer aan te rijden naar @Antera, als hij klaar is met verlagen van zijn auto heeft hij misschien nog een beetje tijd om te kijken waarom mijn spiegel instellingen niet zichtbaar zijn in de Columbus, zo niet dan heb ik toch een leuk ritje van 400km gemaakt :)

Edit: door gebrek aan tijd is het er vanochtend niet van gekomen helaas.
 
Laatst bewerkt:
Voeg er maar eentje te aan je lijstje: zojuist 350 km gereden door duitsland....vanaf 140 kmh, windgeruis bij de beide achter zijruiten...WTF....zelf mijn dochter van 9 vroeg of het raam niet open stond.... bij een parkeerplaats de rubbers gecontroleerd, beetje lopen duwen en trekken maar mocht uiteindelijk niet baten.
Lijkt alsof de wind ergens via de zijkant tussen het raam en de dikke rubbers komt. HEEEL irritant.
Ga dit zeker bij mijn dealer melden.Auto is prive dus voor €325000 verwacht ik stilte en geen wind!!!!:angry:

OOK inderdaad de ruitensproeier achter....eerst sijpelt er wat vloeistof, nu sprayt ie heel mijn achteruit vol...haha. Wel lekker schoon.

IEMAND dezelfde issues met de achterste zijramen???? TIPS zijn welkom, moet morgen weer 350 km rijden :sterretjes::tongue::mad:
 

AndreM

Forumguru
@Falkyoostenrijk weet je zeker dat je ruitensproeier achter lekt?
Ik dacht het namelijk eerst ook, maar later kwam ik erachter dat als mijn dak nat is water via mijn achterklep en tussen de dakspoiler door komt op de achterruit.
Hier blijkt namelijk geen pakking of afdichting tussen te zitten en met het vocht komt ook vuil mee wat een streep geeft op de achterruit.
 
@Falkyoostenrijk weet je zeker dat je ruitensproeier achter lekt?
Ik dacht het namelijk eerst ook, maar later kwam ik erachter dat als mijn dak nat is water via mijn achterklep en tussen de dakspoiler door komt op de achterruit.
Hier blijkt namelijk geen pakking of afdichting tussen te zitten en met het vocht komt ook vuil mee wat een streep geeft op de achterruit.
@AndreM : in eerste instantie gaf de wis installatie een klein zacht straaltje...nu opeens sprayt ie net als de voorste wissers....Zal wel een vuiltje hebben gezeten....Werkt het niet,cdancff met een naaldje het gaatje openen. Lukte vroeger toch ook bij de oude auto's...hahaha
 

Borrie1973

Actief lid
Bij mij sprayed ie wel hard maar met afstellen krijg ik hem niet verder richting het midden. Bij het sproeikopje zit een soort kapje die dat verhinderd om het verder te regelen, of is er een ander truukje en hebben meer mensen dit?
 

Leon!!

Lid
ik weet niet of het een kinderziekte is, maar ik ben er wel goed ziek van. Afgelopen zaterdag met de sneeuw, is er veel sneeuw tussen de carrosserie en bodemplaat gekomen (snap werkelijk niet dat dit mogelijk is) maar de hele bodemplaat brak af. Ik bedoel dus niet de plaat onder de motor, maar de plaat thv van je voorwielen tot aan de achterwielen. Deze loopt in het midden over je uitlaat, waar die na het afbreken dus op bleef hangen wat resulteerde in schroeilucht. Inmiddel door Skoda Hoogeboom snel (tijdelijk) vast gezet en nieuwe plaat is besteld bij de fabriek, want PON heeft dit nog niet eens liggen. Ben ik de enige met dit probleem?
 

Leon!!

Lid
Ja blijkbaar wel. ;)
ik denk het ook. Maar vind het wel bijzonder bij een auto van nog geen jaar oud. Ik vind de lak trouwens ook niet fantastisch. Bij het minste zit er al een pitje of krasje op. Er is dus toch een kwaliteitverschil (nog steeds) bij Skoda vergelijkend met VW. Her en der een kraakje/piepje. Wordt allemaal tijdelijk opgelost met WD40. Voor mij hierna even geen skoda meer
 

lugolux78

Forumguru
Hahah Leon.
Dan moet je je geldbeurs opentrekken.
Pitjes en lakschade door krassen hebben totaal niks met Skoda te doen.
Komt eerder door medegebruikers.

Sneeuw en ijs zijn altijd funest voor auto.

Over jouw klaarblijkelijk gebrek aan kwaliteit (gevoel heb je nu)

Hiervoor Audi a4 gereden met 2x nieuw vliegwiel, 1x nieuwe koppeling, storing motormanagement en elektronica,...
Oh auto zou nu precies 4 jaar zijn.
Gewoon pech gehad, maandag ochtend auto.

Maar jij hebt zeker vrije keuze en laat ons wel ff weten wat je gaat kiezen.
 

TL@

Forumguru
De lak is bi nieuwe VW's exact dezelfde (jammer genoeg)

Kraakjes en piepjes heb je ook bij VW (jammer genoeg) en net zoals bij Skoda niet op elke auto.

Ik kan je wel begrijpen dat je na het lossen van de bodemplaat liever even geen Skoda meer wilt.
Ik wilde eigenlijk ook geen Skoda meer (had er al 3 gehad) maar uiteindelijk kan je er toch niet omheen wanneer je betaalbaar veel ruimte wilt :jaja:
Ik heb dus nu mijn 4de Octavia en ben er enorm tevreden mee :D maar de volgende wordt toch iets anders (of de nieuwe Superb moet me erg aanstaan :nailbiting::D)
 

AndreM

Forumguru
ik denk het ook. Maar vind het wel bijzonder bij een auto van nog geen jaar oud. Ik vind de lak trouwens ook niet fantastisch. Bij het minste zit er al een pitje of krasje op. Er is dus toch een kwaliteitverschil (nog steeds) bij Skoda vergelijkend met VW. Her en der een kraakje/piepje. Wordt allemaal tijdelijk opgelost met WD40. Voor mij hierna even geen skoda meer

De laatste Opel Astra F is ook niet alles, mijn collega tikte even met zijn alles drager op het dak van de auto, en toen..................toen zat er een deuk in!!
De nieuwe auto's worden lichter, milieu vriendelijker maar helaas niet degelijker.
Elke grammetje telt dan ook mee in het resultaat.

Bij welke vestiging kom jij bij Hoogenboom, @Leon!! ?
 

Leon!!

Lid
De laatste Opel Astra F is ook niet alles, mijn collega tikte even met zijn alles drager op het dak van de auto, en toen..................toen zat er een deuk in!!
De nieuwe auto's worden lichter, milieu vriendelijker maar helaas niet degelijker.
Elke grammetje telt dan ook mee in het resultaat.

Bij welke vestiging kom jij bij Hoogenboom, @Leon!! ?
hoogeboom spijkenisse. De service is wel goed daar! wordt er altijd goed ontvangen, en snel gehandeld. Dat is dan wel weer top :)
 

AndreM

Forumguru
hoogeboom spijkenisse. De service is wel goed daar! wordt er altijd goed ontvangen, en snel gehandeld. Dat is dan wel weer top :)

Goed om te horen, @Leon!! :jaja:

Na 27 jaar Opel was ik wel erg vertrouwd bij Roveco, wat later van de Kooij werd in Hoogvliet.
Toppunt van snelheid was daar wel een keer, met een lekke band binnen 4 min weer buiten staan met een gerepareerde band gemonteerd en wel. :cheer:
Maar nu, een ander merk dat wordt afwachten dacht ik, maar de keren dat ik bij Hoogenboom kwam werd ik netjes geholpen.
Mocht zelfs 2x een proefrit maken met een O3, terwijl mijn auto door een andere dealer geleverd zou worden via de leasemaatschappij. :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan