Lichte trilling met 18" wielen

tvdp

Lid
Misschien kun je ergens een andere set 18 proberen? Wellicht zit het hem toch in de velgen..?

Ik ben daar ook een beetje bang voor.

Maar dan zouden alle velgen slecht moeten zijn, omdat ik ze echt van voor naar achter heb gedaan en zelfs de achterste wielen van links naar rechts. Het blijft vreemd.

Testen kan geen kwaad uiteraard.
 

PizzaPieter

Forumguru
Kan het zijn dat de hoge wangen vd 15" zoveel trillingen 'opvangen' dat ze niet/minder merkbaar zijn?

M.a.w.: dat de trillingen die TS aangeeft er wel zijn, maar hij ze niet meer voelt?

Ik ben ook keihard benieuwd naar wat er gebeurt als ik op winterset ga rijden (al heb ik me er mentaal soort van overheen gezet dat t gewoon een kwaal is die 'hooggevoelige' mensen wel voelen)
 

Maxdb

Senior Member
Ik heb ook ineens trillingen met mijn 16 inch wielen, garage zegt dat de banden gecupt zijn. Is een vorm van scheve slijtage zeggen ze. Iemand daar al eens van gehoord?
 

tvdp

Lid
Ik heb ook ineens trillingen met mijn 16 inch wielen, garage zegt dat de banden gecupt zijn. Is een vorm van scheve slijtage zeggen ze. Iemand daar al eens van gehoord?

Jazeker, bij mij weten en ervaring komt het op de achteras voor. Wat ik altijd doe met de winter/zomer banden wissel is gewoon de banden van voor naar en andersom voor een gelijkmatige slijtage.
Maar als je er nu last van hebt dan is vervangen de enige oplossing.
 
Bovenaan Onderaan