Levertijd/productieschema S2C greenline

Nick2203

Forumguru
Ik heb op 4/2 een Superb Combi Greenline Ambition Business Line besteld, en hij staat vandaag bij de dealer ... het lijkt erop dat het dus precies 10 weken duurt van bestelling tot aflevering ... Best netjes toch?
 

quip

Nieuw lid
Gefeliciteerd! En dat is goed nieuws: mijn Sup Combi 1.6tdi is op 7 februari besteld, dus het wachten zit er hier ook bijna op!
 
Mijn superb combi greenl. Ambition is in week twee van feb. besteld. Week 14, deze week dus is productieweek. Levering verwacht eind april/begin mei.

Het wachten vind ik niet zo erg. Wel de twijfel van de velgen die ik erbij besteld heb. Mak Iguan Mirror velgen. Op een plaatje best mooi en het is een goed merk. Maar of ze er ook echt mooi bij zullen staan ....? Maar ja, dat is weer een andere discussie.... :-)
 

ArjenP

Nieuw lid
Hallo,
Mijn auto is 04-02 besteld via de leasemaatschappij. Produktieweek 14, aflevering week 16
Superb combi 1.6 TDI comfort buisinessline greenline, platin silver, alarm, airbags achter, sunset, afschermnet achter achterbank, MDI, carkit, trekhaak.

Net met de dealer gesproken: Donderdag 28-04 aflevering. Tijd tussen bestellen en aflevering 12 weken.
 
Donderdag leverdag! Heeft wat voeten in de aarde gehad, want er bleek een probleempje te zijn tussen Pon, de Leasemaatschappij en onze fleetmanager. Maar nu kan ie eindelijk de showroom uit en rijklaar gemaakt worden. mObridge erin, velgen eronder en rijden maar! Vanaf eind van deze week dus een mocca brown uitvoering erbij. Oja: levertijd, ondanks dat het een voorraad auto was, toch nog "ruim"5 weken.
 

Stevens

Nieuw lid
Ik heb mijn S2C greenline besteld in week 13, laatste week maart. Volgens de dealer zou ik hem ergens eind juli, begin augustus moeten hebben, dus toch 17-18 weken levertijd, in België wel te verstaan. Heeft er iemand nog ervaringen mee?
 

quip

Nieuw lid
Mijn S2C 1.6tdi (geen greenline) werd besteld op 7 februari via leasing, staat nu te blinken in de garage, klaar voor afhalen nu woensdag. Een 11-tal weken levertijd dus - ook in België.
 

Stevens

Nieuw lid
De reden voor lange levering zou wel eens een goed autosalon kunnen zijn heb ik gelezen. Ze hebben tot 80% meer verkocht dan dezelfde periode vorig jaar, dus dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat de levering tot 17 weken duurt...
 

Stevens

Nieuw lid
Dan heb je een wagen van de garage genomen of één die ze reeds in bestelling hadden? Of gewoon echt geluk gehad? Wat heb je juist besteld?
 
Uiteraard...
  • 1.6TDI Ambition Businessline
  • Sunset
  • Black magic
  • 18inch Luxon Anthracite
  • Moobridge Bluetooth
  • Uitlaatsierstuk dubbel
  • stootlijst chroom
Mooie complete wagen, al zeg ik het zelf...

Grt. Bob
 
Ik heb redelijk gepushed om te onderzoeken op voorraad danwel voorraad bestellingen. Voor wk 19 stond er al één gepland voor productie(voorraad bestelling) en deze hebben ze vandaag nog kunnen wijzigen (kleur en sunset) de overige zaken zijn accessoires achteraf....
 

Stevens

Nieuw lid
Ah ok, dat is eigenlijk vals spelen natuurlijk :-) Ge kunt er maar van profiteren natuurlijk. Veel geluk met de nieuwe wagen!!
 
@Stevens: Klopt wel aardig denk ik die levertijd. Ik kreeg bij mijn bestelling ook begin augustus door, met ook besteltijd eind maart. Gelukkig heb ik een voorraad auto kunnen krijgen, dus ik rij alweer 5 dagen vrolijk rond ;)
 
Vorige week woensdag een S2 combi ambition businessline mocca brown met mobridge en sunset. Aflevertijd..mogelijk ergens volgende week. Maar goed..ook vals gespeeld door op zoek te gaan naar een voorraad auto. :24:
 
En volgens mij staan er nog wel redelijk wat op voorraad, wat er echter gebeurt is dat dealers onderling elkaar de auto's niet gunnen. Er wordt dan gezegd dat er al een offerte op loopt oid, wat vanuit verkoop oogpunt ook wel weer begrijpelijk is (zolang wij er maar niet de dupe van worden :winkie:.
 

Stevens

Nieuw lid
In België staat er eigenlijk niks op voorraad, maar als ik de Nederlandse website van skoda zo zie, staat er bij jullie redelijk wat op stock. Dan is het uiteraard nog de dealers tegen elkaar op, de ene gunt de andere niks, dus dikwijls blokkeren ze wagens, verkocht krijgen ze ze toch...
 
Volgende week woensdag mag ik 'm ophalen!:
  • Superb Combi Ambition Business Line
  • Candy White
  • Mak Iguan Graphite Mirror
  • Sunset
  • Airbags achter
  • Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Chroom stootrand
  • Mobridge
  • Gevarendriehoek :winkie:
  • Verbandtrommel :eek:oo:
  • Natuurlijk een winterbandenregeling :super:
Het heeft dan exact 13 weken geduurd. Eindelijk komt een eind aan al het wachten en een begin aan het uitvogelen hoe alles werkt. Alvast een SD kaartje gekocht voor de Admundsen en de komende dagen muziek laden.... :680:
 

Nick2203

Forumguru
Geniet ervan! Prachtige kleur en mooie velgen uitgekozen zeg. Met dit weer (pollen en insecten) kun je straks elke dag wassen :)

Neem ook even 3 dagen vrij om alle kaartjes op je amundsen te laden, want dat duurt een partij lang (ca 1 uur per CD) ... niet normaal. :winkie:
 
Bovenaan Onderaan