Levertijd/productieschema S2C greenline

marchie

Nieuw lid
Goeiemorgen,

Ik heb op 11 oktober mijn S2C Greenline Elegance (platin grey, Ivory leder interieur) besteld en kreeg vorige week de mededeling dat ze hem al aan het maken zijn. Ik ben deze week nog eens gepasseerd bij de dealer (omdat ik het eigenlijk niet kon geloven, na alles wat ik gelezen heb in dit topic) en hij bevestigde dat hij binnen 2 à 3 weken geleverd zal worden. Volgens de dealer heeft het te maken met een probleem bij de productie van de Octavia. Blijkbaar zijn er daar problemen met één of ander onderdeel en nemen ze voorlopig de productie van de Superb voor. Mij hoor je niet klagen natuurlijk.

Heeft iemand daar ook iets over gehoord?

Groeten
 

hemi24

Forumguru
Beetje raar verhaal van de dealer, aangezien de S2 uit een andere fabriek komt dan de O2 (m.u.v. de 4x4, RS en Scout versies)...
 

marchie

Nieuw lid
Ah, dat wist ik niet. Is dan inderdaad een raar verhaal. Maar ik ben natuurlijk wel heel blij dat hij er zo snel zal zijn.
 
Zou het niet kunnen dat ze gewoon de S2 greenline ingepland hebben op de productielijn.
Ik heb de mijne op 16 sep. besteld en zou ook over een week of 2 a 3 geleverd moeten worden.
 

Skivo

Donateur
Ik heb mijn Skoda Superb Combi Comfort Greenline Candy White besteld begin oktober en kan hem begin december al gaan rijden, maar het bedrijf waar ik werk wil de auto pas in januari op kenteken laten zetten. Zij en ik hadden niet verwacht dat deze Superb al zo snel geleverd zou worden. Zoals je ziet kan het dus wel snel gaan als het meezit.
 

marchie

Nieuw lid
Zoals gezegd: besteld op 11 oktober en ik mag hem maandag a.s. al ophalen (dus eigenlijk maar 5 weken, terwijl dealer 10 weken voorspeld had). Ik ben ondertussen al eens gepasseerd bij de dealer en heb er mij al even kunnen inzetten. Fantastisch! Bij deze enkele foto's (hij zit natuurlijk nog verpakt):

Foto0172.jpg Foto0175.jpg Foto0173.jpg
 

Stevens

Nieuw lid
Zoals gezegd: besteld op 11 oktober en ik mag hem maandag a.s. al ophalen (dus eigenlijk maar 5 weken, terwijl dealer 10 weken voorspeld had). Ik ben ondertussen al eens gepasseerd bij de dealer en heb er mij al even kunnen inzetten. Fantastisch! Bij deze enkele foto's (hij zit natuurlijk nog verpakt):

Bekijk bijlage 17208 Bekijk bijlage 17209 Bekijk bijlage 17211

je hebt de mirage-optie vergeten zie ik en toch gekozen voor het hout...ieder zijn goesting natuurlijk. Ik heb hetzelfde interieur met mirage.
Veel succes ermee en je ehbt geluk gehad met je 5 weken, ik heb 20 weken gewacht op de mijne.
 

marchie

Nieuw lid
Ja klopt, ikzelf zie liever het zwarte interieur met mirage-inleg, maar mijn vrouw wou per se een bleek interieur met hout-inleg. Ik moet wel zeggen dat ik het bleke interieur mooier vind met het imitatiehout dan met imitatiemetaal.

En als je er in zit, is het bleke interieur echt wel een heel warm interieur, vind ik.
 

Stevens

Nieuw lid
Ja klopt, ik vond het nadeel van het zwarte interieur dat alles dan zwart is, heel je dashboard, de deuren, alles...en dat vond ik teveel. Nu heb je bleek interieur en ook een 2-kleurig dashboard en dat vind ik persoonlijk veel mooier, zeker met het mocca brown. Ik heb er nu 11.500kms mee gereden en ben er zeer tevreden van, enkel even een klein probleem met de elektrische zetels, maar gewoon de stekker onder de zetel even uittrekken en terug insteken en het was verholpen. Veel plezier!
 

darksens

Nieuw lid
Heeft iemand nog een actuele update mbt de levertijd van een SII Combi Greenline? Heb hem besteld in Candy White en verder geen opties. Kreeg van de dealer 6 a 8 wk, maar bij bestelling was dit plotseling 16wk.
 
Mijn S2 Combi Ambition Greenline is op 1 maart in bestelling gegaan en wordt naar verwachting in week 14 gebouwd en in week 17 afgeleverd (week van 23 april). De leverinformatie is natuurlijk onder voorbehoud en heb ik gisteren te horen gekregen van de leverende dealer. In eerste instantie werd mij ook verteld dat de levertijd ong. 12 weken zou bedragen, maar dat werd gisteren bijgesteld naar 6 tot 7 weken.
 

darksens

Nieuw lid
Wachten duurt altijd lang. Nu 6 weken onderweg en nog geen teken van leven. Dealer weet ook nog van niks. Zou het dan toch 16 weken gaan duren?
 

darksens

Nieuw lid
Soms helpt het om nog eens na te vragen bij de dealer. Blijkt dat de auto al bij Webasto staat om het zonnedak te plaatsen. Nog ongeveer 2 weken wachten en dan wordt hij afgeleverd. Totaal dus ongeveer 8 weken. Best netjes.
 

serious

Nieuw lid
nou, die van mij is op 24-2 besteld en ik kon hem op 17-4 halen.... Met achteraf ingebouwd leder.... dus omgeveer 7,5 week. De dealer had aangegeven dat het 12 weken kon zijn.
Erg blij dus ;)
 

thietrip

Nieuw lid
Hoi ik nieuw hier. Aangenaam :worshippy:. Heb een SuperB Hatchback Ambition Bus. Line 1.4TSI Greentech, (aqua blue metallic) besteld bij de leasemij eind februari en kreeg gisteren bericht dat de auto in april is geproduceerd. Mag helaas niet eerder dan eind juni wisselen, gezien einde leasecontract huidige auto.
 
Hallo, mag ik eens vragen wat het probleem van jouw elektrische zetel wel was? Ik heb ook een probleem, kan het geheugen niet meer vast zetten (nieuw geheugen) normaal zetel op zijn plaats en dan effen vasthouden en dan drukken van een van de drie knopjes en staat vast op het nieuwe geheugen, klaar. Maar doet dat niet meer, en daar om vraag ik jou dat even, Graag info, mijn dank
 

Joske

Forumguru
@Guy5712 al een reset gedaan bij de dealer van de geheugens? of zelf al eens de instellingen terug naar fabriekswaarden gebracht? :)
 
Beste, bedankt voor uw reactie, maar die mannen spraken niet van een reset, die wisten dat zelf niet denk ik, wel uitgelezen en geen storingen te vinden. Mag ik vragen de fabriekswaarden terug naar instellingen, moet dat gedaan worden via VCDS ??
 
Bovenaan Onderaan