Levertijd Octavia Combi 1.2TSI

ppaddo

Lid
levertijd

Mijn Octavia 1.2 tsi is begin november besteld en wordt in week 3 in elkaar geknutseld. Dealer verwacht hem dan rond week 6 af te kunnen leveren. Het grote aftellen is dus begonnen!
 

dodger236

Nieuw lid
Mijn 1.2 TSI Combi BL EL is 14-09-10 door de leasemaatschappij besteld met als prognose dat deze 14-01-11 zou worden geleverd. De dealer wist mij te vertellen dat deze in week 5 in productie gaat. Ik verwacht de auto dus niet eerder dan eind februari.
Vraag me wel hardop af of het dan een modeljaar 2011 word. De dealer wist dit niet.
 

Wasmachineman

Forumguru
Dodger, tuurlijk wordt het een 2011 model! Pas in mei gaan ze praten over een 2012 model wat rond de zomervakantie van kracht zal gaan worden dan.
 

dodger236

Nieuw lid
@WMM Ik bedoel met het 2011 model of dat mijn Skoda nu standaard is uitgerust met start-stop, regeneratief remsysteem en ESP?
Toen de auto werd besteld waren dit nog meeropties.

De dealer vermelde dat ik in ieder geval de uitrusting kreeg zoals ik die heb besteld.
 

cvegreen

Forumguru
Dodger , het is toch zoals op de bestelbon is doorgegeven dat jij gaat krijgen . Dus ESP zal je wel niet hebben , als je er toen niet voor bij betaald hebt . Ik ben verkoper van meubels en het is ook de datum van de bestelbon die geldt als bewijs hoor . Als er in die tussentijd van bestellen en leveren een kleur is vervangen is het toch het oude kleur dat ze geleverd krijgen hoor . Dat zal met auto's ook wel zo gaan vrees ik .
 
G

Guest1

Zojuist gepost op 'mijn auto' dat mijn 1.2 tsi (besteld half september) 29 januari geleverd gaat worden (informatie v/d leasemij) . Hij wordt deze week gemaakt. Dus ben benieuwd. De afleverdata liggen nogal uit elkaar ondanks dat de besteldatum soms wel ongeveer gelijk liggen.
 

ppaddo

Lid
Ik heb mijn auto een maandje later besteld (en hij wordt eerder geproduceerd??) en de verkoper adviseerde mij vooral geen ESP te bestellen aangezien die vanaf week 43 (pin me niet op de exacte week) standaard op de Octavia zou komen. Ik ga er dan ook gewoon van uit dat deze op mijn auto geleverd gaat worden (anders ga ik nog flink bakkeleien met de dealer!) Over start-stop en regeneratief remsysteem hebben we het nooit gehad.

Overigens las ik ergens dat vanaf 01-01-2011 dagrijverlichting verplicht is op nieuwe modellen. Weet iemand of dat nieuwe slaat op volledig nieuwe modellen of dat alle nieuwe auto's vanaf 01-01-2011 moeten worden voorzien van dagrijverlichting?

Een Skoda met zo'n lichtslang in de koplamp is denk ik wel ene bijzonder gezicht!

[MODERATORBREAK]Gaarne niet de gehele voorgaande post te quoten.[/MODERATORBREAK]
 

Neptukker

Forumguru
Een Skoda met zo'n lichtslang in de koplamp is denk ik wel ene bijzonder gezicht!
De Octavia II heeft sinds de facelift (modeljaar 2009) dagrijverlichting middels een lamp in de mislicht unit. Géén kerstboomverlichting in de OII dus (m.u.v. de RS).
 
Ik heb mijn O2 Combi 1.2TSI DSG Elegance Businessline 9 december besteld. En volgens de dealer 8 april 2011 geleverd. 17 weken dus. Dit komt volgens de dealer door de Park distance control, de DSG en de 1.2 TSI. Maar ja als je weer een lange tijd met een auto gaat rijden wil ik hem wel hebben precies zoals ik wil. Juiste kleur ( Brilliant Silver metallic ), sunset, reservewiel, en Fiscon bleutooth carkit. In mijn ogen het wachten waard!
 
Zojuist telefoontje van een collega ontvangen, die weer gebeld werd door de dealer. Hij en ik hebben beide een 1.2 TSI DSG Elegance Combi besteld. Levertijd is opgeschroefd van week 8 naar week 12/14, reden: dsg is niet aan te slepen.
Dus denk dat iedereen dan rekening kan houden met een maand vertraging.

Opties die ik nog extra heb meebesteld zijn:
Sunset
Metallic Lak, kleur zwart
Stoelverwarming
MDI
Driespaaks mf stuurwiel
Telefoonvoorbereiding

Trouwens waar wordt die auto geproduceerd? Welk land/fabriek
 

BarryXX

Actief lid
Dodger, ik heb een Greenline Businessline en toen ik deze bestelde (september) wist ik nog niets van een start-stop systeem af. Ik heb de auto gisteren opgehaald en dit zit er wel op evenals iets wat lijkt op esp (een knopje symbooltje met een auto en slipsporen). De dealer wist me wel te vertellen dat met de nieuwere Greentech er bijv geen multifunctioneel stuur meer in zit en dat heeft de mijne nog wel?
 
Tsjechie iirc.

Maand vertraging is nog niks.
Ik heb mijn auto in juni besteld en hij is er nog steeds niet. Origineel had hij in okt geleverd moeten zijn.
Ik heb meerdere smoesjes gehoord: navi (amundsen) niet aan te slepen. 1.2TSI niet aan te slepen. Kleur bijzonder (Storm Blue)

Pluspuntje is dat ik van PON een dinercheque van 100EU heb gekregen ter compensatie.

Jammer dat de dealer niets van zich laat horen. Ik moet overal zelf achteraangaan. (ivm de 3e keer verlengen van mijn huidige leaseauto)
 
@ Markieman. Hoe ziet jouw bestelling er uit?

Ik heb bericht gekregen dat mijn auto volgende week geproduceerd zou worden. En dat is vier weken eerder dan de vorige verwachte productieweek.
Ook mijn dealer laat niets automtisch van zich horen... er komt alleen reactie als ik er om vraag.
 
Octavia HB 1.2 TSI Ambition Businessline

Opties: zwarte bekleding, ruitenwisser achter, electrische ramen achter, audio pack plus, ESP en Storm Blue Metallic.
 
Hmm. wat raar dat je zo lang op je auto moet wachten. Je hebt niet voor DSG of PDC-voor gekozen.
Volgens mijn dealer waren dat vertragende factoren....

Kleur kan toch geen vertragende factor zijn, tenzij het een speciale kleur is. Naar mijn weten is Storm Blue Metallic dat niet..

Ik zou het toch nog maar eens navragen......
 
Tja, wat valt er na te vragen?

Van de dealer krijg ik uitstel te horen.
Uiteindelijk bevestigd PON dit middels een brief (inclusief kadobon dus)
Leasemaatschappij bevestigd dit ook nog eens via een brief.

Moet ik nu de fabriek bellen ofzo?

Gelukkig zit ik niet op een schopstoel. Mijn huidige leaseauto werd gewoon verlengd. Enige wat jammer is, is dat de octavia netto goedkoper is dan mijn huidige auto.
 
G

Guest1

@BarryXX: Dat symbooltje met een auto met slipsporen staat voor ASR (Anti Slip Regeling). Dit is geen ESP maar de skoda versie van Traction Control. De letters ESP worden op de desbetreffende knop weergegeven als je auto hiervan is voorzien.
 

vrucht

Lid
mijn auto is op 9-9-2010 besteld en wordt na verwachting deze week geproduceerd. Dealer zegt dat het 3 a 4 weken duurt, incl leer inbouwen voordat ik hem heb.
Ik heb besteld:
1.2TSI combi EBL, anthracite grijs, sunset, zwarte bekleding,

daarna komt er nog op:
hulpveren
leer
trekhaak
chrome strippen
rvs dorpels
17 inch zentith velgen
extra zonnenschermen

ik kan niet wachten!!!!

levertijd dus ruim, 5 maanden!
 
@BarryXX: Dat symbooltje met een auto met slipsporen staat voor ASR (Anti Slip Regeling). Dit is geen ESP maar de skoda versie van Traction Control. De letters ESP worden op de desbetreffende knop weergegeven als je auto hiervan is voorzien.

Skoda versie? Vag versie, zit al jaren in de Golf als je geen ESP hebt.
Mannen, ik duim iig voor jullie dat ie snel voor de deur staat!
 
Bovenaan Onderaan