Levertijd Octavia 3

Greggy

Actief lid
Top! Thx Paulus474! Het 3-spaaks stuur stond al op mijn wish-list en ik baalde al een beetje van die stoelen. Ik ben vrij tenger en vind de zijdelingse steun niet voldoende bij de normale stoelen. Bij mijn Golf Variant nu heb ik ook het Dynamic pakket en hebben de stoelen betere 'wangen' voor steun. Niet iedereen vind dit lekker overigens...

Overigens hoop ik eerlijk gezegd niet op een sportonderstel bij dit Dynamic pakket. Ik word ouder en softer blijkbaar...
 

paulus474

Senior Member
Ja, 3-spaaks stond bij mij ook op de wist-list, maar omdat onze Combi al in juni geleverd wordt zou het toevoegen van het Dynamic-pakket voor een vertraging zorgen van 2 maandjes. En daarom toch maar besloten niet voor dit pakket te kiezen. Balen... ;-(. Zag dat het 3-spaaks wiel overigens wel in de opties vermeld staat (digitale brochure internet: http://www.skoda.nl/~/media/Skoda/Files/Accessoire brochures/Brochure accessoires Octavia.ashx), dus wellicht dat ik deze later nog kan installeren...?
 

D_R1978

Senior Member
Wellicht een domme vraag: maar wat is het grote voordeel van een 3-spaaks stuur?

Ben zelf wel erg geinteresseerd in de verbeterde stoelen, maar vraag me af of ik daar 2 maanden wachten voor overheb.
 

paulus474

Senior Member
Ziet er mooier uit ;).
Voor de sportstoelen is het de vraag of deze inderdaad "beter" zijn dan de standaard stoelen.
Zijn waarschijnlijk harder en betere zijwaartse steun, maar of iedereen dit nu prettiger vindt? Geen idee...
 

Racer-X

Actief lid
Ik heb nu een 1.6TDI DSG in bestelling zitten (goedgekeurd door leasemaatschappij e.d. dus zal een dezer dagen besteld worden). Hierbij werd mij aangegeven dat de dealer verwachte hem in Juli te kunnen leveren. Gewenste leverdatum staat zelfs op eind Juni. Als ik hierboven dan voor een andere versie van dezelfde auto dan 30 Augustus lees dan wordt ik minder vrolijk. Hopelijk kan de dealer mijn schatting wel waarmaken en hebben ze voldoende plaatsen ingekocht :)

Mijn Combi BEL 1.6 DSG is vorige week besteld, weinig extra opties, alleen panoramadak + 18 inch Golus. Levertijd is bevestigd voor week 33. Hopelijk wordt het niet veel later dan kan het dak nog open ;)
 

TedVlemmings

Forumguru
We gaan het meemaken. Heb je de auto toevallig ook in Helmond besteld? Bij mij had de verkoper het daar namelijk over Juli (verwachting) week 33 is toch midden Augustus. We gaan het meemaken. Kunnen we in ieder geval Helmond en omgeving voorzien van wat nieuwe mooie auto's!
 

paulus474

Senior Member
Voor de geïnteresseerden: het 3-spaaks stuurwiel en de achterklepspoiler kunnen achteraf nog gemonteerd worden op de Combi. Voor welke prijs is vooralsnog niet bekend...
 

Greggy

Actief lid
Het 3-spaaks stuur heeft - neem ik aan - ook flippers i.c.m. de DSG. Ik dacht zelf dat het meer een gimmick was maar ik gebruik het erg veel als ik wil 'rijden'. Dan kan je met hangend gas de bocht in in de juiste versnelling. Vind ik leuk...
In relax-rij-modus gaat ie in D en in file in S. :-)
 

Racer-X

Actief lid
We gaan het meemaken. Heb je de auto toevallig ook in Helmond besteld? Bij mij had de verkoper het daar namelijk over Juli (verwachting) week 33 is toch midden Augustus. We gaan het meemaken. Kunnen we in ieder geval Helmond en omgeving voorzien van wat nieuwe mooie auto's!

Ja, bij v.d. Akker. De bevestiging heb ik afgelopen vrijdag gekregen.
 

TedVlemmings

Forumguru
Flippers zijn toch niet perse nodig bij DSG? Je hebt toch nog altijd de M-stand (+- stand) om handmatig te schakelen. Ik vind het 3-spaaks stuur er wel beter uitzien op de plaatjes en wat me teleursteld is dat je bij het Elegance Businessline uiterlijk (in de 3d weergave) een 3-spaaks stuur krijgt te zien terwijl er volgens de beschrijving een 4-spaaks inzit :(
 

Greggy

Actief lid
Psies, ik zou verwachten dat dit 3-spaaks stuurtje standaard zou zijn op de Eleg. Bus. Flippers zijn idd niet noodzakelijk op DSG, en manueel kan ook met het pookje. Wellicht wordt dit nog standaard in het 2014 model.
 

Racer-X

Actief lid
Psies, ik zou verwachten dat dit 3-spaaks stuurtje standaard zou zijn op de Eleg. Bus. Flippers zijn idd niet noodzakelijk op DSG, en manueel kan ook met het pookje. Wellicht wordt dit nog standaard in het 2014 model.

Klopt, dacht ik ook. Als je de foto's ziet in de brochure zou je denken dat dit stuur bij het elegance interieur zou horen. Dat extra randje chroom ziet er net iets beter uit.
 

TedVlemmings

Forumguru
Klopt, dacht ik ook. Als je de foto's ziet in de brochure zou je denken dat dit stuur bij het elegance interieur zou horen. Dat extra randje chroom ziet er net iets beter uit.

Denk ik, hoop ik, en ga ik ook van uit dat dat stuur geleverd wordt. Zal die onderste spaak niet dubbel tellen misschien? Dan zijn het er ook 4 namelijk!
 

Daap

Nieuw lid
Zijn er toevallig nog mensen die een Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline hebben besteld en een levertijd kunnen geven?
 

derf

Senior Member
Wij hebben de 1.4 combi al in maart besteld en de vermoedelijke levertijd zou eind juni zijn
 

Rick

Senior Member
Vandaag bij de dealer geweest. Vanmorgen hadden ze de nieuwe prijslijsten ontvangen. 3-Spaaks stuurwiel en sportstoelen zitten in het dynamic pakket. Verwarmbare voorruit is verdwenen uit de optielijst.
Ik heb printjes meegekregen dus als iemand nog meer wil weten dan vraag maar.

oh ja en die sportstoelen zijn nergens te testen tot dat de eerste 2014 auto het land binnenkomt gaf de dealer aan. Is dus een gok om die nu al te selecteren.
 

tha a

Senior Member
Is dat dynamicpakket ook leverbaar op de Elegance businessline uitvoering? Of alleen standaard prijslijst?
 

Rick

Senior Member
Is dat dynamicpakket ook leverbaar op de Elegance businessline uitvoering? Of alleen standaard prijslijst?

Beide. 550 op de ambition en 350 op de elegance en bij de business (zowel elegance als ambition). Is ook nog inclusief instap sierlijksten en spoiler op de achterklep. Geen idee of dat zowel bij de HB als de Combi is (spoiler).
 

ertromp

Forumguru
Jammer dat die verwarmbare voorruit niet meer leverbaar is. Dat lijkt me echt een zinvolle toevoeging.
 
Bovenaan Onderaan