Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Zover ik kan terugkijken dan rij jij ook geen 3 jaar met iets dat wel naar het zin is volgens mij !!??
Als ik een wagen koop is hij wel naar mijn zin. Vroeger altijd tweedehands gekocht, dan is het in sommige gevallen qua kleur, opties, ... altijd wel ergens een compromis maken, maar de wagen an sich was uiteraard wel mijn zin. De M3 is helemaal mijn zin. Zelf kunnen samen stellen en budgetgewijs alles kunnen doen wat ik wou. Maar als het budgetgewijs een stapje omhoog gaat, tja, dan begint het autogewijs ook te
kriebelen. Dat is gewoon de voornaamste reden waarom ik ook zo snel verander. En de laatste 2 jaar gaat het gewoon op vlak van inkomsten gewoon heel hard.
Tsja het geld heb ik wel, maar vind het totaal onnodig om een range rover te kopen.
Moet ieder voor zich bepalen hé. Een RR is uiteraard onnodig maar moest iedereen zo denken reden we allemaal met de goedkoopste wagen en woonden we allemaal in een klein appartementje en droegen we allemaal kleren van de Zeeman.
Maar als ik tussen die P of een RR zou moeten kiezen dan zou dat zonder twijfel een RR worden....

Heb vanuit de hobby 3 engelse vrienden die ook RR rijden en tsja in mijn ogen is het gewoon AF
het beste van beiden tesamen, dat zou wat geven. De rijeigenschappen van Porsche gecombineerd met de luxe van een RR.

leon-cupra

Forumguru
is geen garantie @EdK :deuk:

Ach, zou het graag willen hoor ... aan de ene kant is het leuk en spannend,. Iedere keer de zoektocht, nieuwe ervaringen, doelen bereiken... Maar aan de andere kant, +3j 'tevreden' zijn is nog zo gemakkelijk.

leon-cupra

Forumguru
Ik blijf me verbazen... alsof het kopen van een dure auto een doel op zich is.
Niet percé een duurdere wagen , maar een betere, mooiere, kwalitatievere, luxueuzere,… wagen. En die wagens kosten nu ook eenmaal meer.
Als liefhebber heb je uiteraard ook wel bepaalde doelen: die iconische 911 of een Italiaanse schone. Tja, dat zit er als kind reeds ingebakken.
Maar ja, wie ben ik, een nuchtere ollander... :D
nuchter, ben ook nog steeds nuchter. Nog nooit dronken geweest :pieker:

Tja, denk dat de mensen uit mijn omgeving ook wel kunnen zeggen dat ik hierdoor zeker niet naast mijn schoenen loop. Heb altijd al grote dromen gehad en altijd getracht zo veel mogelijk te realiseren maar eerlijk gezegd, dat heeft mij als persoon nog weinig veranderd.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook uiteraard weet ik wat een nuchtere Hollander is. Zelf ben ik uiteraard maar een klein procentje ervan op vlak van wagens. ;) Maar op zich niets mis mee, juist af en toe vervelend :arghh:
Op veel andere zaken ben ik een stuk nuchterder. Kleding interesseert mij veel minder. Reizen … hoef niet New York of Dubai te zien of de rest van de wereld. Technische snufjes hoef ik niet het laatste meer te hebben, …
Maar wagens tja, dat is my weak spot.

En uiteraard veel is gewoon mogelijk door andere dromen/realisaties. Alles moet betaald worden en tja, mijn zin in ondernemerschap heeft er nu gewoon voor gezorgd dat ik op vlak van wagens nu meer kan. Moest mijn business niet draaien zoals op vandaag , dan hadden we mss vandaag gepraat over een 530e en dan had er minder commotie rond geweest.

Tman0961

Forumguru
Ik zie geen commotie, hoogstens wat verbazing of verwondering. Je schrijft namelijk best veel of droomauto’s. Echter vervolgens lijk je ze bij langs te gaan en daartussen te wisselen alsof het bonbons zijn die je uitprobeert. Dat is voor mij wat lastig te volgen en daar kan ik me over verbazen. Zoals jouw zoektocht nu even stil lijkt te staan bij de Macan. Imo heeft dat niets met een droomauto te maken, maar is dat een compromis van heel veel zaken. Ik zeg niet dat het een slechte auto of slechte keus is, maar ik hem niet in het licht van een droomauto zoals de 911 of de M3.

Disclaimer, dit is niet als kritiek bedoeld of afgunst. Slechts als poging om wat woorden te geven aan de wijze waarop ik jouw zoektocht volg. Waarvoor dank dat je ons daarin meeneemt, het is erg leuk en vermakelijk om dat op afstand te volgen.

leon-cupra

Forumguru
@Tman0961 , snap ook niet echt waarom daar zoveel verwondering/verbazing over moet zijn. Als hier iemand een topic heeft over een fabia/scala/octavia en daartussen twijfelt, wordt er geen woord gerept over keuze “alsof het bonbons zijn”, is er niemand die verbaasd is over de budgetkeuze … terwijl het mss voor die persoon een veel grotere hap uit zijn budget is dan uit het mijne.

Ik lig hier ook van dergelijke zaken niet wakker van , reageer gewoon op hetgeen geschreven wordt maar eigenlijk mag het een stuk meer gaan over de wagens en minder over wat ik te besteden heb.

Fmoon

Forumguru
Ik snap dat je dat zegt @leon-cupra, alleen roep je dat door je teksten wel over je af, iets wat wellicht reactie bij iemand kan oproepen. Je hebt het niet alleen over de auto, maar ook telkens over wat je wil doen in de toekomst en over je werk met een ondertoon die wat overkomt als “uitsloverig”.

Ik ben van mening dat als je er niet tegen kan wat jij zegt of als dat een trigger bij iemand oproept, laat het dan gewoon. Net zoals het jou irriteert dat iemand iets wat anders tegen jou in gaat.

Als je nou een mooi bijzonder VAG product kiest kan je wellicht eens langskomen in Duitsland!

ertromp

Forumguru
maar eigenlijk mag het een stuk meer gaan over de wagens en minder over wat ik te besteden heb.
Exact @leon-cupra. Al koop je een Bentley Bentayga. Als dat je droom auto is er vol voor gaan. Er zijn op een forum altijd personen die het niet snappen omwille budget (knap iemand die in jouw portemonnee kan kijken overigens) of model of uitvoering of prijs van de auto.
Ook ik volg dit topic met veel plezier.
Ik had met ons 2 persoons huishouden wellicht ook beter een Dacia of een Skoda Kamiq of een VW T-Cross of een Ford Puma of een Kuga of een KIA Sportage of noem zo maar wat keuzes op kunnen kiezen. De keuze is enige maanden geleden gevallen op een auto/model/uitvoering die mij/ons past en waar je jezelf happy mee voelt. Of het de meest rationele keuze is zal mij m'n reet roesten. En voor hoe lang we er in gaan rijden: we zien wel.
Gewoon er lekker van genieten @leon-cupra zowel van het oriënteren tot de uiteindelijke keuze en het rijden met wellicht straks weer een andere bolide. Voor nu geniet ik alleen maar van je zoektocht en ben reuze benieuwd of het je wat gaat leveren.

leon-cupra

Forumguru
Ik snap dat je dat zegt @leon-cupra, alleen roep je dat door je teksten wel over je af, iets wat wellicht reactie bij iemand kan oproepen. Je hebt het niet alleen over de auto, maar ook telkens over wat je wil doen in de toekomst en over je werk met een ondertoon die wat overkomt als “uitsloverig”.

Ik ben van mening dat als je er niet tegen kan wat jij zegt of als dat een trigger bij iemand oproept, laat het dan gewoon. Net zoals het jou irriteert dat iemand iets wat anders tegen jou in gaat.

Als je nou een mooi bijzonder VAG product kiest kan je wellicht eens langskomen in Duitsland!
@Fmoon , heeft niets te maken met “uitsloverig”. Ben gewoon heel open over mijn beweegredenen en mijn keuzetraject. Dat mijn werk en toekomstperspectieven meermaals worden aangehaald heeft meer te maken met wat er allemaal op volgt als reactie. Het is hier meer een “discussie” over het financiële dan over de wagens zelf, dat haal ik in mijn vorig bericht gewoon aan. Kan er uiteraard tegen en geef graag duiding bij mijn beslissingen maar die herhalingen steeds … geraakt een beetje afgezaagd …

leon-cupra

Forumguru
@ertromp nu je Bentley aanhaalt, was toevallig gisteren eens aan het scrollen tussen de “tweedehandjes”. Doe dat af ten toe eens uit nieuwsgierigheid. Continental GTC … dat is toch het summum van schoonheid :jaja:
Nu was ik zelf eens verwonderd/verbaasd over de prijzen :maakmegek:
Prachtig toch …
IMG_4959.jpeg

En veel plezier trouwens met jouw keuze ;)

Bovenaan Onderaan