leon-cupra
Forumguru
Mag je gerust jouw mening over geven. Heb daar geen problemen mee. Ieder koopt naar zijn budget wat hij vindt dat in zijn mening verantwoord is. Ik heb nu de mogelijkheden om wagens van +100k te kopen. Tja, ik ga dat niet laten omdat iemand anders van mening is dat dit absoluut niet nodig is. En ergens is dat uiteraard zo. Zo een RR, Cayenne, X5, ... dat is pure luxe. Maar vind ook dat ik mezelf, gezien mijn inspanningen die ik lever, ook wel even mag belonen.Wederom komen er weer heel wat kostbare rijdmachines voorbij.
De één nog duurder dan de ander. Daar zullen we het dan verder maar niet over hebben.
+200 rijden zegt mij absoluut niets. Daarnet nog eens met de Tesla 180 gereden omdat ik een beetje aan het spelen was met een Cooper S. Maja, dan is het gezin mee en dan denk je snel 'als ik nu iets tegen kom ...', dus gaat, ondanks ik graag had gewonnen van Cooper S (ging in principe wel redelijk vlot gaan), de voet van het pedaal.Maar wel een serieuze vraag voor @leon-cupra :
Ga je echt wel eens op pad met de auto's die je nu al hebt?
En dan bedoel bijvoorbeeld een lang stuk over de Autobahn, om te ervaren hoe zo'n bolide zich daar gedraagt.
Hard rijden kan trouwens iedereen. Of je op de baan blijft ligt eerder aan het feit hoe goed of hoe slecht een wagen is op hoge snelheid (en factoren waar je geen invloed op hebt).
Ik hou eigenlijk eerder van onderstaande : bergpassen. Bochtjes achter elkaar, heftig remmen, stevig optrekken en dan zien hoe een wagen zich gedraagt. Heb dit 1 keer gedaan met de Cayman maar dan ook weer hé .. achteraf besef je hoe dom je bezig was. Was daar 140-150 op boerenbaantjes aan het rijden, bochten nemen tegen snelheden dat je hoopt je er door geraakt. Moet maar 1 klein iets gebeuren en ik en mijn vader hadden er nooit meer geweest.
heb vroeger heel veel lange ritten gedaan voor mijn werk. Nooit 'last' van gehad dat ik moe was of dergelijke. Op vandaag kan je mij daar echt niet enorm enthousiast voor maken. Rij al 20j ook het traject van thuis naar mijn ouders en terug. Met momenten ontzie ik mij dat. Ouder worden zeker.Ben je dan als bestuurder nog een beetje aanspreekbaar of helemaal afgepeigerd?
En op dergelijke ritten merk ik wel dat ik met de Tesla veel relaxter rij dan vb met de passat. En dat gevoel is gewoon 100x aanwezig met de M3 door het vermogen van de wagen. Vrijdag ook, ritje met de M3, wil daar van in het begin tot het einde het vermogen van de M3 aanspreken. Zaterdag mijn pakjes weg doen. Heb nog een extra toertje rond gereden met de M3 omdat de wagen zich er toe uitnodigt , maar wederom gaat die pedaal veel dieper.
Zou dat inderdaad moeten doen, maar dat gaat niet altijd zomaar. M3 is maar 2 zitplaatsen, de vriendin is ook niet echt fan van het leuke stuurwerk (komt daar in de M3 echt mottig van), moest de M3 alsnog zijn 5 zitplaatsen hebben, ga jij dan even stoer doen op de bergpas met 3 inzittenden? Je zou dat met een liefhebber of alleen moeten doen, maar dat komt er ook gewoon niet van. Zou ook gewoon zo een verplaatsmachine willen dat je zipt naar de plaats waar je wilt. Zou veel fijner zijn. Onlangs ook eens in de ardennen geweest, wel met de passat. zijn daar ook heel veel leuke wegentjes maja, ken ze ook niet 100%, je zit met een gezin in de wagen , tja, dan hou je ook in.En rijd eens wat bergpassen. Hoe bevalt dat dan? Dan praat je over het 'echte' rijwerk, daar waar die auto's voor gemaakt zijn.
Ben mezelf er ook wel van bewust dat ik absoluut niet een Max Verstappen ben. Mijn skills zijn vb ook niet in verhouding met wat de M3 zou aankunnen. Zou dat wel heel graag kunnen, maar je moet gewoon beseffen dat dat niet binnen jouw mogelijkheden dan ligt. Zou dat wss wel kunnen verbeteren met rijcursussen , maja, komt er ook niet van. Misschien is dat ook wel de zoektocht die al jaren aan de gang is. Een plezante wagen , die dromen vervult maar die wel binnen mijn eigen kunnen ligt.