Verklaar mij gek, verklaar mij onnozel, verklaar mij wat je maar wilt of niets is zo veranderlijk als mijn keuzes op autovlak, maar plots begint het toch wel terug een heel klein beetje te kriebelen. Zag onlangs naar zeetje rijdende volgende wagen en een zaakvoerder van een bedrijf achter ons rijdt er ook mee en gadver, wat een imposante bak ... een Range Rover

Altijd al een gruwelijk dikke bak gevonden (uiteraard vroeger nooit het budget ervoor gehad, dus bleef het maar bij dromen). Imposante wagen die een enorm gevoel van luxe uitstraalt (zeker tegenover een X5, GLE of een Q7). Eentje die zo een laatste opstap is naar nog meer.
Liggen denken ... maja, en de M3. Zakelijk niet interessant om die te verkopen, maar wat als je nu iets anders koopt. Dan wordt het plots wel interessant.

Zit nu al een dag of twee te zoeken naar een mooie tweedehandse. Was met de M3 al in twijfel om een groene wagen te nemen maar blauw wou ik afvinken en de compromis was 'de volgende wordt een groene'. Wat kom je dan tegen bij Range Rover? De prachtige kleur belgravia green (en RR weet dan ook nog knappe interieurkleuren te hebben buiten saai zwart)
Was zo aan het denken, naast "wat met de M3". Als we dan ook eens de Tesla eruit gooien. Tesla is bedoeld om door te schuiven naar de madam, maar dat is maar binnen 3 jaar. Kan nog zoveel ondertussen gebeuren. Daarnaast, uiteraard wisten we dat op voorhand, een extra wagen, tja, die blijft heel veel stil staan. Uiteindelijk kost die Tesla bij stilstand niet veel geld (enkel de verzekering), dus dat spreekt wel in het voordeel van de Tesla. M3 + tesla eruit, dan is zo een RR geen "rib uit het lijf" bij een goede deal. Daarnaast , wanneer het een broek-vest operatie wordt, komen mijn vastgoedplannen van volgend jaar ook niet in het gedrang. Zou dan terug een "eigen" wagen hebben waar het gezin mee kan en (dankzij de nieuwe regering) is een hybride terug fiscaal "interessant" (nog niet zo interessant dan een EV of een lichte vracht, maar toch, is een serieuze cadeau van de regering). Daarnaast zo een hybride RR is interessant voor naar mijn werk. Kan ik puur elektrisch rijden, in combinatie met onze zonnepanelen blijft dat dus "goedkoop" rijden.
Dus ... vuur maar af. Hoeveel leden hier gaan mij nu gek verklaren ??
Rationeel ... helemaal een belachelijk idee, maar dat was de M3 eigenlijk ook al. Als liefhebber .. op naar iets anders (daarom niet beter hoor, maar zo een RR is toch ook wel een mythische wagen)?
Madam weet nog niet van mijn dwaze gedachtenspinsels. Absoluut niet het moment ervoor (ze moet morgen terug gaan werken na enkele weken vakantie
) en ook, sinds dat ze niet moet meebetalen aan mijn dwazigheden, laat ze mij daarin ook vrijer (ergens logisch). Stilletjes aan wel eens wat laten vallen. Maar nogmaals, zijn wat dwaze gedachtespinsels en wat kriebels. Kan snel over gaan (of heviger worden).