Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
@Arjan1985 ben nooit een verzamelaar geweest, zal het ook nooit worden. Aanbid mijn wagens ook niet. Zover ga ik niet in de autoliefhebberij.

Heb er ooit wel eens gedacht om een “verzameling” te starten via autoverhuur. Een sportwagen kopen voor mezelf en dan verhuren (aangezien ik er toch maar beperkt mee rij) maar de verzekering was niet happig om hier aan mee te werken. Plannen dan maar opgedoekt want financieel was het risico te groot. Ging toen over een Lotus Emira :D

leon-cupra

Forumguru
Peter is precies van de aardbol verdwenen ….

Tja, ga ook niet zoveel meer vermelden hier. Mijn besluit staat vast. Bij de eerstvolgende wasbeurt wat foto’s maken en komt de wagen online te staan tegen een gekke prijs. Een prijs waar ik zelf niet teveel verlies en je moet echt de wagen willen, gezien de prijs. Is hem tegen januari niet verkocht , gaat er een “realistische” verkoopprijs op geplakt worden.

Okki

Forumguru
Maar moet met de verkoop de wagen weer teruggebouwd worden (achterbank) en voor wie zijn die kosten?

leon-cupra

Forumguru
Maar moet met de verkoop de wagen weer teruggebouwd worden (achterbank) en voor wie zijn die kosten?
Tja, zal afhangen van wie de koper is. Binnen BE is het sowieso een voordeel dat het een lichte vracht is. De particulieren die een M3 kopen zijn dun gezaaid. En voor een bedrijf is het de enigste betaalbare mogelijkheid om een M3 zakelijk te houden.

En de ombouw houdt niet veel in hoor. Platen eruit, gordels en stoelen erin. Houdt niet veel in. En gewoon terug een nieuwe COC vragen aan de overheid.

En wie de kosten draagt ? Tis maar hoe je overeenkomt.

leon-cupra

Forumguru
vandaag even gekeken met de madam wat een eventuele verkoop van de M3 kan “opbrengen”. Eigenlijk heel bizar. Als ik zie wat ik verlies aan “minder belastingen betalen”, teruggave van btw en eventuele afschrijving … kan ik de M3 beter houden. Zeker gezien het dit jaar zakelijk weer loopt (+50% eerste jaarhelft t.o.v. vorig jaar).

Begint de M3 ook wel iets meer te appreciëren. Het rijden an sich, tja dat is zo waanzinnig maar het blijft uiteraard spijtig dat je amper dat vermogen ten volle kan benutten. Rij daarnaast ook nog enorm graag met de tesla maar dat hoger zitten , begint me toch terug minder te bevallen. Geef mij maar de zitpositie van de M3. Beide wagens geven mij wel een goed inzicht wat de volgende zou kunnen worden. Sportieve wagen maar EV.

Staat uiteraard de tesla daar beetje te verkommeren. Laatste maanden amper in gereden. Nu, we willen de tesla houden voor binnen 3 jaar aan de madam door te schuiven (zal dan van firma naar privé wagen gaan). Op dat moment is de Tesla dan een heel goedkope oplossing. Is boekhoudkundig afgeschreven, is op vandaag eigenlijk veel te weinig waard (moest ik hem nu verkopen en binnen 3j iets kopen voor de madam kost dat weer 10-20k extra tov vandaag) en eigenlijk , ook al zou hij 3 j effectief stil staan, kost dat nog heel weinig (enkel verzekering). Dus tja, die zal dan ook maar blijven.

We gaan volgende even op verlof. De M3 blijft spijtig genoeg thuis. Dus weekje Passat om daarna weer met een goed gevoel in de M3 te stappen. Laatste keer ook eens een weekje Tesla gereden en de m3 laten staan. Eerste ritjes is het waaww gevoel dan wel terug enorm aanwezig.

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook afschrijving is absoluut niet de hoofdreden. Net nog eens gekeken naar de tweedehandsmarkt. Met een beetje geluk verkoop je de wagen met 1k€ verlies, realistischer is 5k verlies. Peanuts voor zo een wagen.

Bovenaan Onderaan