leon-cupra
Forumguru
99k voor de wielen is ok hoor .... dan krijg je als 'forumprijs' de rest erbijIk kan misschien een realistisch bod doen op zijn wielen, en dan houd het wel op hoor @Tees![]()

99k voor de wielen is ok hoor .... dan krijg je als 'forumprijs' de rest erbijIk kan misschien een realistisch bod doen op zijn wielen, en dan houd het wel op hoor @Tees![]()
Heeft niet echt iets te maken met onrust in mijn hoofd. Is gewoon een extra wagen waar ik mee kan doen wat ik wil. Hoeft ook niet onmiddellijk weg, maar moest ik het bedrag krijgen wat ik in mijn hoofd heb ... tja, dan verlies ik amper iets en krijg ik dat niet, dan rij ik er met verder, want eindelijk blijft het wel een fantastische bak qua looks en rijden.Wellicht geeft het al wat rust in het hoofd als de auto te koop staat.
zal dan op termijn een volledig ander avontuur worden. Niets auto gerelateerd ... bakstenenOok dat brengt weer een nieuw avontuur met zich mee.
Wie weet bied iemand zich aan die wel iets bijzonders te ruilen heeft. (Ik zou het aangeven in de advertentie).Kan zomaar ook iemand met een GT3 911 zijn die het beu is om elke keer uit die auto te kruipen (ipv normaal instappen zoals een M3) en met elke hobbel en richel het gebit eruit voelen rammelen. En dit bedoel ik dus heel serieus. Wij hebben ooit een boot verkocht aan iemand en die ruilde een luchtgekoelde 911 in. (Machtig geluid). Of wellicht vastgoed om te ruilen.
Zie het positief.
tja, die gasten hebben hun eigen wagens te verkopen hé. Inkopen, tja, dan verlies je gewoon heel veel geld op 2 maand,schat +/- 10k (wagen moet ook niet weg, dus inruil is eigenlijk geen optie). Consignatie, de dealers kennen dat hier in BE nog niet echt denk ik. En ook dan moet jouw wagen ook wel gemakkelijk beschikbaar zijn. Heb daar wel al eens aan gedacht om mijn verkoper te contacteren ... mss als ik de stap uiteindelijk zet, mss wel eens overleggen. Je weet nooit wat er uit de bus kan komen.Kan de dealer wellicht niet iets betekenen? Misschien enkel melden dat je auto op de markt komt.
had ik gedaan, maar je stelt mij een beetje teleurOké, zet je maar schrap.
Een type wagen zoals een M3 kost nu eenmaal zoveel. Wil je dat, dien je dat bedrag te betalen. Heb ik een M3 gekocht om te tonen dat ik dergelijk bedrag kan betalen ? Neen, maar voor mezelf is het wel een mooie verwezenlijking dat zegt dat ik goed bezig ben (financieel , over de rest gaan we niet spreken).BTW: ik ben ook een autoliefhebber (niet van een specifiek merk). Maar dan van de auto als concept. Niet omdat 'ie duur moet zijn, moet blinken, of moet laten zien, kijk-mij-eens-een-dure-auto-kunnen-betalen.![]()
Uiteraard, dat is al 14 jaar het gespreksonderwerp. Heb 11 jaar op 4km gewerkt, nu al 3 jaar op 1.5km maar wilt dat daarom zeggen dat ik geen wagen mag kopen? Tuurlijk is dan elke wagen overkill, maar zou nooit naar 1 wagen willen gaan. Mijn schoonouders zijn beiden op pensioen, zij houden ook twee wagens aan. Waarom? Op zich is het een gemak, maar ook een luxe.Dat je met een auto, door omstandigheden niet veel, of beter gezegd nauwelijks kunt rijden, is natuurlijk niet iets wat 'plotseling' gebeurde. Het kan niet anders dan dat je dat echt wel van tevoren wist.
En als je idd op loopafstand van je werkt woont, dan is het natuurlijk gewoon overkill om daar een auto voor te gebruiken. Of het nou een dure of een goedkope is.![]()
gaat helemaal niet om de prijs, het gaat om het model, de wagen. Heb altijd al doelen gesteld in de zin van 'ooit wil ik die wagen'. Heb ooit gezegd 'ik wil ooit een wagen met +200pk', de vRS volgde. Heb ooit gezegd 'ik wil ooit eens een cabrio', de mazda mx5 volgde, Heb ooit gezegd 'ik wil een porsche', de cayman volgde .... heb nooit gezegd 'ik wil een wagen van 20k, één van 25k, één van 50k, één van 100k'.Dan de reden die je aangeeft waarom je wel dit dure blik op wielen koopt:
1) doelen realiseren
WTF? Is het doel dan alleen maar om een dure auto te kopen? Dat snap ik echt niet...![]()
Een M is zoals een AMG, een RS, een 911, ... gewoon type wagens die bij vele liefhebbers enorm hoog op het verlanglijstje staan. Net zoals bij mezelf als kleine jongen een MB S-klasse mijn droomwagen was, ik jaren zot was van een MB SL (vandaag het nieuw model nog eens tegen gekomen, man man , ooit ooit ...), een 911 de ultieme droom is .... 'must-have' mag je dan interpreteren zoals je zelf wenst.2) een M is gewoon een 'must-have' voor een liefhebber
Een must-have? Welke auto is überhaupt een moet-je-hebben item?
Wie heeft je dat wijsgemaakt? De marketing piepeltjes bij BMW?
absoluut niet. Daar draait het bij mijn ervaring absoluut niet om.3) ervaring rijker (ook al is ze op bepaalde vlakken misschien negatief). Ben ook van de ingesteldheid 'beter spijt van iets hebben gedaan te hebben (uiteraard positieve zaken), dan het niet gedaan te hebben'
De ervaring van een supersnelle, en eigenlijk potentieel gevaarlijke auto, rijden?
heb ik ooit gezegd dat ik als een patser rond rij? Dat is net de frustratie bij een dergelijke wagen, dat je het potentieel niet kan gebruiken op de openbare weg. En de Ring en consoorten (ervaring rijkerHuur er dan eentje en ga er af en toe mee naar een speciaal hiervoor geschikt circuit. De welbekende Nürburgring bijvoorbeeld.
Maar om 'm dan voor de deur te zetten? Ik snap het werkelijk waar niet.![]()
Nogmaals ... als je dergelijke zaken niet doet, ben je ook niet de ervaring rijker ...Spijt hebben van iets niet gedaan hebben?
Nou, dan weet ik wel zinnigere en leukere dingen.
Zelfs al had ik miljoenen, dan deed ik zoiets nog niet. Het is zo zinloos. De lol is er al heel snel vanaf, zoals je zelf al merkt.
En dit soort bedenkingen zijn al diverse malen geuit, vóórdat dat transport-apparaat aangeschaft werd...
leven wel, maar wel een desillusie rijkerps: leef je nog?![]()
Oké, zet je maar schrap.
BTW: ik ben ook een autoliefhebber (niet van een specifiek merk). Maar dan van de auto als concept. Niet omdat 'ie duur moet zijn, moet blinken, of moet laten zien, kijk-mij-eens-een-dure-auto-kunnen-betalen.
Dat je met een auto, door omstandigheden niet veel, of beter gezegd nauwelijks kunt rijden, is natuurlijk niet iets wat 'plotseling' gebeurde. Het kan niet anders dan dat je dat echt wel van tevoren wist.
En als je idd op loopafstand van je werkt woont, dan is het natuurlijk gewoon overkill om daar een auto voor te gebruiken. Of het nou een dure of een goedkope is.
Dan de reden die je aangeeft waarom je wel dit dure blik op wielen koopt:
1) doelen realiseren
WTF? Is het doel dan alleen maar om een dure auto te kopen? Dat snap ik echt niet...
2) een M is gewoon een 'must-have' voor een liefhebber
Een must-have? Welke auto is überhaupt een moet-je-hebben item?
Wie heeft je dat wijsgemaakt? De marketing piepeltjes bij BMW?
3) ervaring rijker (ook al is ze op bepaalde vlakken misschien negatief). Ben ook van de ingesteldheid 'beter spijt van iets hebben gedaan te hebben (uiteraard positieve zaken), dan het niet gedaan te hebben'
De ervaring van een supersnelle, en eigenlijk potentieel gevaarlijke auto, rijden?
Huur er dan eentje en ga er af en toe mee naar een speciaal hiervoor geschikt circuit. De welbekende Nürburgring bijvoorbeeld.
Maar om 'm dan voor de deur te zetten? Ik snap het werkelijk waar niet.
Spijt hebben van iets niet gedaan hebben?
Nou, dan weet ik wel zinnigere en leukere dingen.
Zelfs al had ik miljoenen, dan deed ik zoiets nog niet. Het is zo zinloos. De lol is er al heel snel vanaf, zoals je zelf al merkt.
En dit soort bedenkingen zijn al diverse malen geuit, vóórdat dat transport-apparaat aangeschaft werd...
ps: leef je nog?![]()
Wel een mooi levensmotto. Niet te voorzichtig leven. Voor mij zou het op jou manier totaal niet werken, maar dat hoeft dan ook weer niet.Nogmaals ... als je dergelijke zaken niet doet, ben je ook niet de ervaring rijker ...
Ik heb in mijn 43 jarige leven veel meer spijt van zaken die ik niet gedaan heb, dan die ik wel gedaan heb (en dan spreek ik niet enkel over auto-gerelateerde zaken)
Ik lees hier vooral een verschil tussen een “efficiënt-vervoer-liefhebber” en een “auto(rijd)liefhebber”.Dit is wel heel rationeel bekeken allemaal hoor, jij mag de term autoliefhebber niet dragen in mijn ogen ....
Ik vind deze wel grappig (en typeert precies hoe het bij jou werkt. De meeste mensen vinden dat ze financieel goed bezig zijn als ze een bepaald bedrag hebben gespaard waarmee ze dingen kunnen doen. Voor jou zit die bevestiging niet in het kunnen doen, maar in het daadwerkelijk doen - ook al verslechter je daarmee juist die financiële positie weer.Een type wagen zoals een M3 kost nu eenmaal zoveel. Wil je dat, dien je dat bedrag te betalen. Heb ik een M3 gekocht om te tonen dat ik dergelijk bedrag kan betalen ? Neen, maar voor mezelf is het wel een mooie verwezenlijking dat zegt dat ik goed bezig ben (financieel , over de rest gaan we niet spreken).
Thx.Wel een mooi levensmotto. Niet te voorzichtig leven. Voor mij zou het op jou manier totaal niet werken, maar dat hoeft dan ook weer niet.
Het is 'kunnen', geen moeten...Het kunnen kopen van “meer” is gewoon een gevolg van het behalen van de voorgaande doelstellingen.
Voor mezelf: kunnen of moeten heeft er bij niets mee te maken. Alles heeft te maken met doelstellingen in het leven.Het is 'kunnen', geen moeten...
Of is dit nou het voorbeeld van hoe het sales en marketing gespuis van de grote commerciële toko's het graag ziet?
Kopen, kopen, kopen!
Want je moet het hebben!
YOLO.
Consumentisme ten top!
![]()