Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

LT83

Forumguru
Dan mag je wel wat vrije dagen plannen om er nog 100Km bij de teller op te zetten......
En hoop dat je wel 98 hebt getankt, want anders gaat die 95 nog vocht trekken met alle gevolgen van dien........ :koffie:
Dat gebeurd echt pas na maanden hoor, en zeker met maar 10% Ethanol

LT83

Forumguru
Tja, is maar 1,5km naar mijn werk. Doe al een ommetoer om met een warme motor toe te komen op het werk. Dan lopen de km’s ook niet op.
Na het werk, tja , is eens de dochter of zoon ergens afzetten maar dat zijn ook geen verplaatsingen van 10tallen km’s en niet dagelijks. in het weekend zijn het gezinsverplaatsingen dus dan moeten we een andere wagen nemen.
Met de Tesla heb ik ook nog maar 12000km op 2 jaar en daar zijn dan meestal de kilometers naar mijn ouders bij. Moesten we die met de andere wagen doen, ging ik ook maar op 2-3k zitten.
Op zich niets mis mee met weinig kilometers, goed voor het milieu (en de portemonnee) maja het is wel ergens spijtig om zo een bolide te staan en er weinig mee te rijden (wist uiteraard ook wel op voorhand dat ik geen 10.000den KMS per jaar ging doen.
1,5km is wel heel kort, hoe lang is die ommetoer van jou? Merk bij de Audi dat de olie na een minuut of 15-20 pas echt goed op temperatuur komt.

leon-cupra

Forumguru
Is idd heeel kort :arghh:

Probeer meestal een ommetoer van 15km te doen. Tegen dan staat de wagen op temperatuur. Is ook heeeeeel rustig rijden. Soms een beetje vlotter maar is maar een fractie van wat de M3 kan.

Captain Hook

Forumguru
de M3 wordt niet alleen gebruikt voor het vervoeren van geld …
Aha, het is duidelijk, er passen ook doosjes (met wit te wassen bankbiljetten?) in de achterbak. :D

Maar, ff wat serieuzer, ik snap werkelijk waar niet waarom je zo'n kostbare auto hebt en er vervolgens nauwelijks mee rijdt?
Het lijkt me dat dat ding er niet alleen is om naar te kijken, toch? :unsure:

• Leuk
Waarderingen: Okki

leon-cupra

Forumguru
Aha, het is duidelijk, er passen ook doosjes (met wit te wassen bankbiljetten?) in de achterbak. :D
heb geen zwart geld. Alles is al wit en redelijk afgeroomd door belastingen en btw :nono:
Maar, ff wat serieuzer, ik snap werkelijk waar niet waarom je zo'n kostbare auto hebt en er vervolgens nauwelijks mee rijdt?
Het lijkt me dat dat ding er niet alleen is om naar te kijken, toch? :unsure:
heeft meerdere redenen:

1) tijdens de week heb ik er de tijd niet voor. Na mijn hoofberoep ben ik gewoon 's avonds nog minimaal 3u bezig met mijn bijberoep (en skodaforum neem ik er even tussendoor). M3 is niet zomaar uit de lucht gevallen. Daarvoor is gewerkt.
2) mijn hoofdberoep is simpelweg maar op 1.5km dus tja, dan loopt het ook niet op en voor mijn bijberoep is het van thuis uit. Daarvoor hoef ik mij ook niet te verplaatsen.
3) het is maar een twee-zitter (anders betaal je hem dubbel in de vennootschap), dus de gezinsuitstapjes kan je ook al schrappen met de M3 maar dat wisten we ook op voorhand.

en waarom ik dan toch een dergelijke wagen koop
1) doelen realiseren
2) een M is gewoon een 'must-have' voor een liefhebber
3) ervaring rijker (ook al is ze op bepaalde vlakken misschien negatief). Ben ook van de ingesteldheid 'beter spijt van iets hebben gedaan te hebben (uiteraard positieve zaken), dan het niet gedaan te hebben'

Waarschijnlijk gaan er in de toekomst wel nog zo een paar komen. Zo is een 911 cabrio de volgende hoofddoelstelling (na extra vastgoed als appeltje voor de dorst,een extra bedrijfsactiviteit en mss een "tussendoor-wagen") en als die gerealiseerd is, zien we wel hoe het met een dergelijke wagen 'afloopt'.

sitechris

Donateur
Ik voorzie het volgende: eerste verslag lezen we bij de 911 cabrio weer dat het een fantastische auto is. Jongensdroom, icoon etc. Twee maanden later begint dan te komen dat madam het maar niets vindt. Weer een maand later dat het wel jammer is dat je maar 40% van het vermogen gebruikt en dan weer 2 maanden later wil je een aston Martin. Ofzoiets.

My advice: koop gewoon een Volvo. Past beter bij je. Al mis je dan wel je imagobuilder. Maar vooruit.

Okki

Forumguru
Punt 2) en 3) kan je ook via een proefrit realiseren.

Maar, je hoeft (wat mij betreft) aan niemand verantwoording af te leggen hoor. Je doet er niemand kwaad, pijn of verdriet mee en het zijn jouw hard verdiende centjes.

Maar, misschien is het ook eens leuk om iets te kopen wat helemaal buiten je wensenlijst valt kwa beleving en te kijken hoe dat bevalt? Dacia of zo (of toch een Hyundai Santa Fe :maakmegek: )

Fmoon

Forumguru
Het is inderdaad een wat bijzonder verhaal, zeker dat je er zo weinig mee rijd en hem dus nog helemaal niet hebt ingereden. Misschien een idee wat minder op het forum en wat meer genieten van de dingen om je heen? Het komt over alsof je enkel maar leeft voor het werk.

LT83

Forumguru
Laat je niet zo kennen man, het is in het leven zowel uitdelen als incasseren he!!
Je kan niet zelf telkens een uitgesproken mening verkondigen en niet accepteren dat mensen op dezelfde manier over jouw wagens-afwegingen-argumenten reageren.

En daarnaast, weest gerust+ op de voorgestelde Volvo kan je eventueel altijd nog een Porsche logo plakken :tongue:

leon-cupra

Forumguru
En met bovenstaande reacties ga ik zeker overtuigd geraken om het topic open te houden .. had het van in het begin gezegd dat ik een nieuw topic nog een kans ging geven na de tesla maar blijkt weer als je van de norm afwijkt … mijn popcorn is alleszins op…

Dus @Peter-036 zet er maar vlug een slotje op.

Bovenaan Onderaan